تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۷۰۷۲۶
 معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

جنس انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است/ نرخ ۹۷ درصدی باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد / شهرستان کهگیلویه بیشترین بی سواد را دارد

۱۳
۱۰
شهرستان کهگیلویه بیشترین بی سواد را دارد
کبنا ؛معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان کهگیلویه بیشترین جمعیت بی سواد را در استان دارد.
به گزارش کبنا، «سید حمزه باقری نژاد» در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون شهرستان کهگیلویه با احتساب چاروسا و دیشموک بیشترین بی‌سواد را در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی با بیان اینکه مهمترین علت این مسأله مهاجرت است، اظهار کرد: فقر اقتصادی را از دیگر عوامل مؤثر بر بی‌سوادی در این شهرستان است.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح‌هایی برای ارتقای سواد در این شهرستان در حال اجراست.
باقری نژاد تصریح کرد: مهاجرت، مسدود نشدن مبادی بی‌سوادی در مقطع ابتدایی، ترک تحصیل و فقر اقتصادی از مهمترین دلایل بی‌سوادی در این استان هستند.
وی ادامه داد: بخش عظیمی از جامعه هدف باسوادی افراد ترک تحصیل کرده هستند و بیشتر بی‌سوادان استان کهگیلویه و بویراحمد را بانوان تشکیل می‌دهند.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب ۲۸. ۶ درصد بود، از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۶۹ درصد افزایش داشت که هم اکنون به حدود ۹۷ درصد رسیده است.
باقری نژاد با اشاره به فعالیت در سه سطح سواد‌آموزی، تحکیم و انتقال در سطح استان تأکید کرد: در سال تحصیلی ۱۴٠٠-۱۴٠۱ حجم ابلاغی سوادآموزی به استان ۹ هزار و ۲٠٠ نفر بود.
وی تصریح کرد: در همین راستا هشت هزار و ۴٠٠ نفر شناسایی و پوشش آموزشی انجام شد.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار سواد‌آموزی را فرا دستگاهی و فرابخشی است، گفت: با ۲٠ دستگاه تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم که از این تعداد ۱۰ مؤسسه طرف قرارداد ما هستند.
باقری نژاد افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱٠٠ آموزش دهنده فعال در استان داریم.
وی اظهارکرد: در گذشته اختلاف باسوادی بین زنان و مردان در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲٠ درصد بود که با برنامه‌های اجرایی شده این میزان به کمتر از پنج درصد رسید.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ بازرس کار نظارت بر سوادآموزی استان را انجام می‌دهند، تصریح کرد: پیگیر هستیم که کلاس‌های سوادآموزی صوری نباشند و به واقعیت‌ها نزدیک باشد و البته در این زمینه با برخی آموزش‌دهندگان صوری و متخلف برخورد شده است.

حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این نشست گفت: جنس انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است.
 عزت‌خواه افزود: تشکیل نهضت سواد‌آموزی یکی از مواردی است که نشان داد، جنس انقلاب ما، جنس فرهنگی است.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از روز اول به دنبال آگاهی بخشی به مردم بود، اظهار کرد: نهضت سواد‌آموزی جنس و کار فرهنگی انقلاب را نشان داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهضت سواد‌آموزی در گام دوم به دنبال تعمیق سواد‌آموزی با محوریت مهارت است.
عزت خواه با تأکید بر اینکه به کار نهضت سواد‌آموزی نباید سطحی نگریسته شود، عنوان کرد: شاخص باسوادی استان پیش از انقلاب کمتر از ۲۸ درصد بود.
وی ابراز داشت: در حال حاضر شاخص باسوادی در استان به بیش از ۹۷ درصد رسید.
عزت خواه تصریح کرد: نگاه ما تحقق عدالت آموزشی بوده و ۵٠ مدرسه شبانه روزی در استان فعال است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین با اقدامات انجام شده ترک تحصیل در استان را به سمت مهار شدن سوق دادیم.
عزت‌‌خواه خاطرنشان کرد: در محور مهارت‌آموزی نیز هدفگذاری‌هایی داشتیم و بیش از ۶۳ هنرستان فعال داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با فرض که این آقا سوء نیت هم نداشته باشد به دلیل اینکه یک جمله معمولی آماری را بلد نیست بیان کند که مثلا بیشترین میزان بیسواد در فلان شهرستان است با بیان این جمله به عنوان /مسئول در کشور اعلان میشود ، ایشان اول الفبای داشتن مسئولیت را یادبگیرد بعدا پست بگیرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
همین بی سوادی باعث شده ک چندین دوره موحد بره مجلس
ککا
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
به نظر می رسد خود حضرتعالی به عنوان مسئول نهضت سواد آموزی معنی کم سواد و بی سواد را نمی دانید جمله خودتان را از این به بعد اصلاح فرمایید کم سواد ترین
فربد
Iran, Islamic Republic of
شما هستید که با مدرک پنجم وسوم راهنمایی پشت اون میز نشستی
آل یاسین
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم عامل بدبختی وفلاکت مردم استان بالاخص کهگیلویه مدیران بی سوادی است که فرق بین افراد درس نخوانده وتحصیل نکرده را بابی سوادی یکی میداند نمی‌داند که بیسوادی واژه ای است برای کسانی که آمده اند درس بخوانند ولی توان ادامه یا تکمیل را ندارند به علت کم استعدادی
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
خودتون بی‌ سوادین چاروسا اتفاقا چی که داره سواده
علی
Iran, Islamic Republic of
بیچاره ما مردم استان؛ سالها ست شعار توسعه برای دیگران است ولی هنوز اون سه درصد، مسئولین محترم را سرگرم خودش میکنه!
اگر بخواهیم منطقی به این قضیه نگاه کنیم باید بگویم بیش سه درصد افراد بی سواد را نسل پدران ومادرانی تشکیل میدهد که اکنون در قید حیات نیستند پس این آمار همان چیزی است که ده سال قبل مدیران آموزش وپرورش میگفتند.
چی شد اون ریشه کنی بی سوادی؟
باید گفت بی سواد شما مدیران نالایقی هستید که با کمترین میزان از شرایط مدیریتی پست های کلیدی وتاثیرگذار در سرنوشت اجتماعی افراد را بی خود وبی جهت اشغال کرده اید.
ممو
Iran, Islamic Republic of
همین شهرستان کهگیلویه که میگید بی سوادترین شهرستان استان است ببینید چقد مدعی هستند
فرشیدایزدیار
Iran, Islamic Republic of
متاسفم واسه استان که مسولینی همچون شمادارندچجوری به خودتون اجازه دادین همچین موضوع مهمی ورسانه ای کنیدبدون درنظرگرفتن بارمنفی رسانه ای این مورد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
بی سواد شمایی ک نمیدونی منطقه چاروسا و دیشموک پر از باسواد و مدیره یکم اطلاعات عمومی داشته باش
مسعود
Iran, Islamic Republic of
تا حالا ب فکر زیر ساخت ها برا بانوان بودید.فقط بشینید پشت میز بگید مهاجرت.تو فقر نگه داشتن منطقه چاروسا باعث فرار شده
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
مردم تو شکم خودشون موندن اومدی از سواد حرف میزنی نگو سواد که خودتون رو زیر سوال میبرین
Iran, Islamic Republic of
بهتر می تونست بیان کنند
درک به مدرک نیست
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1