تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۷۰۶۴۳
پاسخ رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شایعه رد صلاحیت ها؛

در مورد داوطلبین مشهور هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده / مشغول مصاحبه گرفتن‌ها و رفع ابهام‌ها هستیم

۱۲
۰
در مورد داوطلبین مشهور هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده / مشغول مصاحبه گرفتن‌ها و رفع ابهام‌ها هستیم
کبنا ؛
در روزهای اخیر درخصوص رد صلاحیت برخی از کاندیداهای مشهور انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف هایی در فضای مجازی می چرخد. حرف هایی که مشخص نیست منبع آن چه کسی است ولی در هر حال برخی حرف و حدیث ها و شایعه پراکنی ها وجود دارد.
به گزارش کبنا نیوز، هنوز 15 روز تا اعلام تأیید صلاحیت های اولیه کاندیداهای انتخاباتی وقت باقی مانده است، اما شایعاتی در خصوص 3 تا 4 نفر از کاندیداهای مشهور استان در فضای مجازی پخش شده، که با واکنش رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد.
در همین خصوص سید مهدی جوکار به فارس گفت: هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص هیچ کدام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی گرفته نشده و علی الخصوص در مورد داوطلبین مشهور هم هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده است و فعلاً هم ما و هم هیئت مرکزی نظارت دنبال بررسی سوابق و تحلیل خبرها و گزارشات و اقدامات و مشغول مصاحبه گرفتن‌ها و رفع ابهام‌ها هستیم.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: افرادی که شایعه پراکنی می کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
همچنین جوکار پیش از این در گفت و گو با کبنا بیان کرد: از ۲۵ آبان تا ۱۵ دی ماه هیأت نظارت و شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت داوطلب را دارند و نتیجه ابتدایی تأیید یا عدم تأیید به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، داوطلبان ظرف سه روزه دارند که اعتراض کنند. پس از این شورای نگهبان تا ۳۰ روز فرصت دارد که نتیجه نهایی را اعلام کند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر ۱۶ دی ماه نتایج اعلام شد و عده‌ای حذف شدند، این تصور ایجاد نشود که صلاحیت نداشته‌اند، برخی افراد که تعداد قابل توجهی هستند، بخاطر عدم رعایت شکلی ثبت نام کنار گذاشته می‌شوند، لذا مردم عزیز نسبت به شورای نگهبان بدبین نباشند.
جوکار تأکید کرد: در مورد دسته دوم افراد که ثبت نام خود را از نظر شکلی به درستی انجام داده‌اند، ما وظیفه داریم احراز صلاحیت کنیم، هم دستور مقام معظم رهبری است و هم وظیفه شورای نگهبان است و هم در قانون اساسی به صراحت آمده است. به هیچ عنوان ما نمی‌توانیم پروده‌ای را بدون بررسی به مرجله بعد ببریم، حتماً باید احراز، تأیید یا عدم تأیید  انجام گیرد. ما باید احراز کنیم، هیئت مرکزی نظارت باید احراز کند، شورای نگهبان نیز باید احراز کند.
وی گفت: ۵ نفر در هیئت استان، ۵ نفر در هیأت مرکزی، ۱۲ نفر در شورای نگهبان پرونده داوطلب را بررسی می‌کنند و ضریب خطای بسیار پاینی وجود دارد. بررسی دقیق و با رعایت تمام ضوابط انجام می‌گیرد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما تمام مباحث مورد نیاز را بررسی می‌کنیم، در مورد داوطلبان تمرکز ما روی همه ابعاد است. داوطلبان خودشان، زندگی‌شان، اطرافیانشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
جوکار گفت: در قانون تبلیغات انتخاباتی، هر فعالیت انتخاباتی که فرد یا اطرافیان او انجام دهند که در تشخیص ما انتخاباتی باشد مدنظر بحث صلاحیت‌ها قرار می‌گیرد. لذا  گاهی تصور می‌شود ما فقط به ابعاد خاصی توجه می‌کنیم، در صورتی که اینگونه نیست.
وی تأکید کرد: اگر در ۱۶ دی ماه در نظر شورای نگهبان کسی عدم تأیید قطعی خورد، خود آن فرد می‌داند به چه دلیلی است، اگر چنانچه خلاف انصاف و عدله نکته‌ای در جامعه پخش شود، شورای نگهبان می‌تواند ادله و اسناد را انتشار عمومی دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Mehdi
Iran, Islamic Republic of
تصمیم گیر شما نیستید
Iran, Islamic Republic of
انصافا و وجدانا عدل ، موحد وعده های به مردم و بدبین کردن برای عده ای خاص چکار کردند .آیا نباید آنهایی که اینچنین ارزش‌های نظام را به انحراف کشیده اند رد صلاحیت شوند تا انتخاباتی پاک برگزارشود
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و موحد فقط درفکر عزل ونصب مدیران و انتصاب فامیلی بوده اند .
حسین
Iran, Islamic Republic of
این دونفر فقط فامیل ضعیف وناتوان در اجرا و مخالف دولت رابکار گرفتن باید زد صلاحیت بشوند....روشنفکر و موحذ.....
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون و عدل تایید بشه باید فاتحه را خواند .ازمهمترین دلایل رد صلاحیت ایندو اقتصادی و مالی است
حضور
Iran, Islamic Republic of
جناب جوکار برای حضور و انگیزه ی بیشتر حضور در کهگیلویه دو نفر از افراد به ظاهر شاخص را م م و ع ه را رد کنید تا مردم به انقلاب و شورای نگهبان بیشتر اعتماد کنتد
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
اقای موحد بخاطر این همه دخالت بی جا در عزل و نصب ها باید رد صلاحیت بشه ، کافی بود ی اصلاح طلب اینکارارو میکرد درجا قیچیش میکردن
تارا
Norway
انتخابات گچساران با حضور تاج پرشوره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
موحد رد صلاحیت لشه
Iran, Islamic Republic of
و همچنین تاجگردون با قید اولویت و فوریت باید رد صلاحیت بشود.
Iran, Islamic Republic of
نخبگان بی پولی هم بروند کنار ، چرا فضا رابرای همه روشن نمی کنید که نمایندگان قانون شکن چه بلایی سر مردم آورده اند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر انشاالله امثال تاجگردون را همینجا با قاطعیت رد صلاحیت کردید می شود به عدالت در عملکردتان امیدوار بود.
و اگر تایید کردید و از سر خود رد کردید که بالاتر تصمیم بگیرند و تاجگردون را رد صلاحیت کنند معلوم می شه که سطح استانی
در هر حال تاجگردون رد صلاحیت می شود ولی بهتر است در همین استان این کار انجام شود
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1