کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تردد اتوبوس در جاده پاتاوه - دهدشت ممنوع شد

1 دی 1402 ساعت 2:40

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع و اصلاح پنج نقطه حادثه خیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است که برای رفع آن‌ها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع و اصلاح پنج نقطه حادثه خیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است که برای رفع آن‌ها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش کبنا، علی محمد روستا شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از رانندگان‌، راهداران و مجموعه حمل و نقل استان، در یاسوج اظهار کرد: ۸۷۷ نقطه حادثه خیز در کشور مصوب شده است که ۱۳ مورد سهم این استان است و پنج نقطه برای سال جاری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: رفع دو نقطه حادثه خیز نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و سه نقطه حادثه خیز دیگر (دارای پیشرفت ۱۰ تا ۶۹ درصد) نیازمند اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تخصیص اعتبارات به خوبی دیده می‌شود، گفت: تلاش ما ارتقای کمی و کیفی این حوزه است.
روستا با بیان اینکه برای ایمن‌سازی جاده‌ها هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم، ادامه داد: با توجه به تأثیر‌گذاری آموزش، جایگاه آموزش جامعه در این موضوع بیشتر و بهتر دیده شود و در برنامه مدونی آموزش رانندگان برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد و سهم تقصیر خودرو نیز در تصادفات دیده شود.
وی با اشاره به وضعیت پروژه پاتاوه به دهدشت، گفت: یکی از اساس‌ترین پروژه‌های حوزه عمرانی استان که در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده محور ملی پاتاوه به دهدشت است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعلام کرده‌ایم تا زمانی که علائم راهنمایی و رانندگی به اندازه کافی در این محور نصب نشده و جاده به طور کامل ایمن‌سازی نشده و نظرات فنی پلیس راه تأمین نشود از تردد اتوبوس از این محور جلوگیری شود.
روستا بر تسریع در آسفالت راه‌های روستایی مناطق مختلف استان تأکید کرد و افزود: آسفالت راه‌های روستایی در اولویت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها، بیان کرد: جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها تحلیلی شود تا مشکلات راه‌های استان به صورت اساسی حل و فصل شود.
کار راهداران سخت و طاقت‌فرسا است که می‌طلبد در کنار کار سختی که انجام می‌دهند این قشر زحمتکش به لحاظ حقوق و مزایا و همچنین بیمه مورد توجه قرار گیرند.
وی اظهارکرد: در حال فراهم کردن‌مقدمات تفاهم نامه‌ای با سازمان راهداری کشور جهت نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای نوسازی لجستیگ به استان اختصاص هستیم.
روستا عنوان کرد: به محض اینکه اولین پیش پرداخت به استان اختصاص یابد وارد فاز خرید تجهیزات خواهیم شد.


کد مطلب: 470617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470617/تردد-اتوبوس-جاده-پاتاوه-دهدشت-ممنوع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1