تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۷۰۰۸۲
خطر بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی؛

(فیلم و تصاویر ) مرثیه بخشدار دیشموک بر پل تنگ چویل؛ پروژه‌ای که نیمه تمام رها شد و ۲ هزار میلیارد ریالی که آب با خود می‌برد / ماجرای سکته پیمانکاران و برادرانی که باید خلع‌ید شوند / جان دانش‌آموزان دیشموکی در خطر است، پل موقت را آب برد / دیوان محاسبات به پروژه تنگ چویل دیشموک ورود کند

۵
۰
(فیلم و تصاویر ) مرثیه بخشدار دیشموک بر پل تنگ چویل؛ پروژه‌ای که نیمه تمام رها شد و  ۲ هزار میلیارد ریالی که آب با خود می‌برد / ماجرای سکته پیمانکاران و برادرانی که باید خلع‌ید شوند / جان دانش‌آموزان دیشموکی در خطر است، پل موقت را آب برد / دیوان محاسبات به پروژه تنگ چویل دیشموک ورود کند
کبنا ؛پل تنگ چویل در نقطه مرزی دیشموک با باغملک ارتباط استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان را برقرار می‌کند اما اکنون به گفته اهالی پایه این پل دچار مشکل شده و چنانچه تعمیر نشود با آغاز بارندگی‌ها حدود ۲هزار میلیارد ریال سرمایه دولت را یکجا آب خواهد برد و همچنین ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی هم در سایه نبود پل باید به آب بزنند و برای عبور از رودخانه وحشی بایدخطر را به جان بخرند.
به گزارش کبنا، سال‌های زیادی است که بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه به دلیل نبود امکانات، محرومیت را با خود یدک می‌کشد. این بخش علاوه بر اینکه از محرومیت رنج می‌برد، درد سوء مدیریت و مدیران ناتوان نیز این رنج را بیشتر کرده، مدیران بخش دیشموک هنگامی که بحرانی پیش می‌آید، خیلی سریع مرثیه‌سرایی می‌کنند و گویا هیچ برنامه‌ای برای پیشگیری و توسعه این منطقه ندارند. بعضی از این مدیران حتی مطالبه‌گری برای منافع عمومی را هم نمی‌دانند. لازم است که دیوان محاسبات به این پروژه ورود کند و مدیرانی که در این قضیه نقش داشته است را به دست قانون بسپارد.
اگرچه در ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی این دو بخش تلاش‌های فراوانی صورت گرفته اما خدمات صورت گرفته در میان عمق محرومیت این مناطق گم شده است.
   
در این سال‌ها مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سفر به این بخش‌ها، راه ارتباطی نامناسب را در‌شان مردم ندانسته و خواستار ارتقای شاخص توسعه راه‌ها شده‌اند.
یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای داشتن شبکه ارتباطی و راه‌های مناسب است و اساس محرومیت بخش دیشموک به دلیل نبود راه‌های ارتباطی مناسب است.
وجود ۲ دره فصلی پرآب ارتباط بخش دیشموک با استان خوزستان را قطع کرده است، رویای رفتن به باغملک از راه دیشموک در کوهستان تنگ چویل آرزویی برای مردم این منطقه محروم و در بن بست ارتباطی بوده است.
با اولین بارندگی صدای خروشان دره‌های فصلی و کوهستان تنگ چویل تردد را برای مردم منطقه مشکل می‌کند به دلیل سیلاب ایاب و ذهاب در این مسیر در فصل زمستان به سختی انجام می‌شود.
پل ارتباطی تنگ چویل در دیشموک در آستانه تخریب
سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت: پل ارتباطی تنگ چویل در دیشموک به علت بلاتکلیفی ترمیم ساخت آن، در آستانه تخریب است.
سید حمزه محقق‌زاده افزود: پل تنگ چویل حدود ۲۰ سال پیش در این منطقه احداث شده است اما بخشی از پل دچار مشکل شده و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم آن اختصاص یافته است.
سال گذشته کار توسط پیمانکار آغاز شده است اما تنها ۲۰ درصد کار پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ترمیم این پل در وسط راه نیمه تمام مانده است.
قرار است پیمانکار این پروزه خلع ید شود و کار به پیمانکار جدیدی واگذار شود چنانچه این پل تا قبل از بارندگی‌ها ترمیم نشود امکان دارد حدود ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه دولت را یکجا آب ببرد.
سرپرست فرمانداری کهگیلویه عنوان کرد: این پل بر رود یک رودخانه وحشی قرار گرفته و به سبب سیل‌آسا بودن این رودخانه هر ساله ترمیم می‌شود.

پل تنگ چویل در آستانه تخریب؛ خطر بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی +فیلم
پروژه ساخت پلی که آغاز نشده تعطیل شد
سرپرست فرمانداری کهگیلویه با اشاره به پل جدیدی که قرار بود در سال ۹۸ در حوالی پل فعلی تنگ چویل ساخته شود، گفت: ساخت این پل تنها به چند ستون بسنده شد و پروژه در همان ابتدای کار تعطیل شد.
طبق گفته مسئولان وقت در سال ۹۸؛ احداث پل بر روی رودخانه تنگ چویل تأمین اعتبار شد و طبق آمار‌های متولیان امر در آن دوره؛ اعتبار این پل ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت تأمین شد و مدت زمان اجرای این طرح بر اساس تعهدات پیمانکار هشت ماه بود.
   
با همکاری نماینده مردم ایذه و باغملک ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل‌، توسعه و تعریض جاده تنگ چویل تخصیص داده شد اما ساخت پل در نزدیکی پل اصلی تنگ چویل در حد حرف و شعار باقی ماند و هیچ کاری انجام نگرفت.

پل تنگ چویل در آستانه تخریب؛ خطر بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی +فیلم
نگذاریم ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه دولت را آب ببرد
بخشدار دیشموک گفت: در سال قبل ترمیم این پل توسط پیمانکاری در حال اجرا بود که این پیمانکار سکته کرد و جان خود را از دست داد پس از وی برادران پیمانکار متعهد به ساخت این پل شدند.
علیرضا نوروزی افزود: کار ترمیم پل به کندی پیش می‌رود و حتی طبق اعلام سرپرست فرماندار کهگیلویه قرار است با رایزنی با راهداری پیمانکار خلع ید و کار به فرد دیگری واگذار شود.

وی تأکید کرد: تنگ چویل ۲ پل دارد که یکی از آن‌ها پل سفید است که آب این پل را برده و اکنون به صورت موقت مردم روی ۶ لوله سه متری عبور و مرور می‌کنند.
بخشدار دیشموک عنوان کرد: پل اصلی تنگ چویل نیز ۶۰ متر است که یکی از پایه‌های آن دچار مشکل شده و با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار می‌توان ان را اصلاح کرد چنانچه این پل اصلاح نشود با بارندگی‌های پیش رو کل پل را آب خواهد برد و ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه استان را آب خواهد برد.
وی ادامه داد: چنانچه پایه پل اصلی با ایجاد ۲ برید سیمانی تعمیر شود و با رسوبات و سنگ درمانی استحکام پل تضمین شود از خطر فرو افتادن جلوگیری خواهد شد.
پل تنگ چویل در آستانه تخریب؛ خطر بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی +فیلم
خطر جانی بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی
بخشدار دیشموک ابراز کرد: زمستان‌ها با کوچکترین بارشی پل موقت تنگ چویل (پل سفید) دچار مشکل می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن عبور و مرور صورت گیرد.
وی تأکید کرد: به دلیل نبود مدرسه متوسطه دوم ۴۵ دانش‌آموز ( که اغلب دختر هستند) از روستا‌های سردو و سرهنگ در خوابگاه صیدون مشغول به تحصیل‌اند.
نوروزی عنوان کرد: زمستان این دانش‌آموزان با وجود خطر جانی از این پل موقت که آب آن را برد به رودخانه می‌زنند و به هر زحمتی شده خود را به صیدون می‌رسانند.
وی تأکید کرد: می‌طلبد چاره‌ای اساسی برای تکمیل پل تنگ چویل‌اندیشیده شود تا دیگر خطر جانی این دانش‌آموزان را تهدید نکند و مانع از تحصیل آن‌ها نشود.
پل تنگ چویل در آستانه تخریب؛ خطر بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی +فیلم
پروژه ترمیم پل تنگ چویل دوباره به مناقصه خواهد رفت
مدیر راهداری کهگیلویه گفت: قرار است ظرف همین هفته اولین دستگاه بولدوزر به سمت تنگ چویل روانه بشود تا کار ترمیم به صورت‌امانی هر چه سریع‌تر آغاز شود.
علی دیانتی افزود: با پیگیری‌های سرپرست فرمانداری کهگیلویه راهداری کار سنگ درمانی را به صورت‌امانی آغاز خواهد کرد تا جلو تخریب پل را زودتر بگیریم.
وی ادامه داد: سال آینده طرح به مناقصه خواهد رفت تا سریع‌تر تعیین تکلیف شود و عبور و مرور مردم با سهولت بیشتری انجام گیرد.
عنوان پروژه مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی پل بزرگ تنگ چویل دیشموک با هدف جلوگیری از تخریب پل بزرگ تنگ چویل با مبلغ قرارداد ۱۵۰ میلیارد ریال است.
پل تنگ چویل در آستانه تخریب؛ خطر بیخ گوش ۴۵ دانش‌آموز دیشموکی +فیلم
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: بخش دیشموک همیشه باتوجه به محرومیت عمیق و مشکلات زیاد مورد توجه فضای مجازی و رسانه‌های مختلف بوده است.
طی این سال‌ها با گسترش روز افزون رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی سریع، مردم از این فرصت برای برطرف شدن مشکلات خود به نحو احسن استفاده کردند.
طول راه‌های شهرستان کهگیلویه یک هزار و ۲۷۲ کیلومتر است که از این مقدار ۹۷۰ کیلومتر راه روستایی است. بخش کوهستانی دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد. شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است. این استان دارای افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه اعم از اصلی، فرعی و روستایی است. حدود چهار هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

په خو استاندار و رئیس جمهور و مدیر کل های استان همشون ایگون استان متحول شده و الان در حال رقابت با کشورهای دیگر است و دیگر حوصله رقابت با سایر استان های کشور و ماندن در رتبه 31 در بین استان های کشور ندارند.

اخ سی استانی که هی پیل ایا منش و هی برگشت ایخره پیلل و کسی هم صاحب نمیشه و همه چیز را گل و بلبل به رئیس جمهور نشان می دهند!!

آخ سی استاندار که نونوم من او دنیا ایخا چه جوابی و مردم استان بده
این همان پلی نیست که استاندارمحترم روش زاز زار گریه میکرد؟؟؟؟
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
من در همین مناقصه شرکت کردم رفتم از سمت صیدون کار را دیدم بسیار منطقه سخت و صعب العبور هست، قیمت من ۹۰ درصد پلوس بود، دادن به پیمانکاری که قیمت خیلی خیلی پایینی داده بود و همون موقع همه می گفتن امکان اجرا با این قیمت وجود ندارد ولی کارفرما از ترس سازمان های نظارتی، کار را واگذار کرد و متیجه اش شد امروز و هدر رفت منابع مردم فلک زده.
ماغر
Iran, Islamic Republic of
ظلم سناتور ، قدر عدل رو ندونستیم ، باز اومده میگه در امتداد عزتت ، اخ و بخت عزتی ک تو بخوای بیاری
مهمان
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم و ای مسیولین کاری برای این منطقه محروم نمیکنه
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1