تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۴۶۹۷۲۹
کبنا گزارش می دهد؛

یاسوج، شهری در محاصره کیوسک‌ها / کیوسک‌های که یک‌شبه سبز می‌شوند/ در کیوسک‌های شهر چه خبر است؟

۱۹
۳
کیوسک‌هایی که یک‌شبه در یاسوج سبز می‌شوند / در کیوسک‌های شهر چه خبر است؟
کبنا ؛
یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیری در تعداد کیوسک‌های خود بوده است. این افزایش، علاوه بر مزایایی که می‌تواند داشته باشد، آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته است.
به گزارش کبنا نیوز، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کیوسک‌های زیاد، ایجاد ترافیک است. کیوسک‌ها معمولاً در نقاط پرتردد شهر قرار می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود که تردد خودروها و افراد در این نقاط با مشکل مواجه شود.
برخی کیوسک‌ها آسیب های دیگری هم دارند و باید نظارت های بیشتری صورت بگیرد که نوشیدنی های غیرمجاز و مواد مخدر در این کیوسک ها به فروش نرسد، بر اساس گزارش های مردمی متأسفانه برخی از کیوسک‌ها موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شوند.
تبعیض در اعطای مجوز کیوسک نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در این زمینه وجود دارد. برخی از افراد با رانت و پارتی‌بازی موفق به دریافت مجوز کیوسک می‌شوند، در حالی که افراد واجد شرایط دیگری از این امکان محروم می‌مانند.
عدم رعایت نکات بهداشتی نیز از دیگر آسیب‌هایی است که کیوسک‌های زیاد به آن دامن می‌زنند. برخی از کیوسک‌ها از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار نیستند و این امر می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.
برای رفع آسیب‌های ناشی از کیوسک‌های زیاد، اقداماتی می‌توان انجام داد. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رفع آسیب‌های ناشی از کیوسک‌های زیاد، افزایش نظارت بر آنها است. شهرداری یاسوج باید با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول، نظارت بر کیوسک‌ها را افزایش دهد. این نظارت باید به گونه‌ای باشد که از فروش مواد مخدر و مشروب و رعایت نکردن نکات بهداشتی جلوگیری شود.
برای انجام این کار، شهرداری می‌تواند از دوربین‌های مدار بسته و سایر تجهیزات نظارتی استفاده کند. همچنین، می‌تواند با انجام بازرسی‌های دوره‌ای، از وضعیت کیوسک‌ها اطمینان حاصل کند.
یکی دیگر از راهکارهای برای رفع آسیب‌های ناشی از کیوسک‌های زیاد، ساماندهی آنها است. شهرداری یاسوج باید با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای شهری، کیوسک‌ها را در نقاط مناسب و با رعایت اصول شهرسازی ساماندهی کند.
این ساماندهی باید به گونه‌ای باشد که از ایجاد ترافیک و سد معبر جلوگیری شود. همچنین، باید به گونه‌ای باشد که کیوسک‌ها در معرض دید شهروندان قرار گیرند تا از فروش محصولات غیرقانونی در آنها جلوگیری شود.
فرهنگ‌سازی نیز نقش مهمی در رفع آسیب‌های ناشی از کیوسک‌های زیاد دارد. شهرداری یاسوج و سایر نهادهای فرهنگی باید به شهروندان آموزش دهند که از خرید محصولات غیرقانونی از کیوسک‌ها خودداری کنند.
این آموزش‌ها می‌تواند از طریق رسانه‌های عمومی، مدارس و سایر مراکز فرهنگی انجام شود. شهرداری همچنین می‌تواند با انجام تبلیغات محیطی، شهروندان را به رعایت قوانین و مقررات آگاه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه خیابان های یاسوج شده کیوسک وحتی معابر این کار چه کسانی هستند آینده مشکل ساز مسولین استانداری دادگستری باز رسید ورود کنند
ساداتی
Germany
این را هم بندازید گردن روشنفکر..تخلفات را در استان شکل میدهند و جهت عوام فریبی به گردن ندای وحدت و دکتر روشنفکر میندازند
Iran, Islamic Republic of
پشت تمام واگذاری کیوسکها شورای شهر است
تنگ‌نار
Iran, Islamic Republic of
اگر از دست روشتفکر بیاد مثل مجوز نانوایی ها و آشفروشی ها دنبال کیوسکها هم می رود
علی
Iran, Islamic Republic of
اولا تین کیوسک ها در پیاده روها زده شده که محل تردد همشهریان میباشد دوما مگه مغازه ها با این کرایه سنگین باعث ناراحتی کسبه شده وناراضی هستند سوما بجز گران‌فروشی ومحصولات غیر بهداشتی خود به عنوان سد معبر یک تخلف بشمار میای که شهرداری باید جوابگو باشد
قادری
Iran, Islamic Republic of
واقعا همینطوره که میگید.
کیوسکها شده محل تجمع عده ای اراذل و اوباش و ایستگاه فروش مواد مخدر و ازادانه هم مواد مخدر و هم مشروبات الکلی و قرصهای روانگردان در کیوسکها بفروش میرسه. نه خبری از اداره مبارزه با مواد مخدر هست و نه خبری از پلیس... کاملا آزادانه خرید و فروش مواد انجام میدن.. البته معضل اصلی از زمانی شروع شد که این کیوسکها بصورت مهندسی شده و بدون ضوابط به افرادی از یک طایفه خاص واگذار شدند
Iran, Islamic Republic of
یعنی وتیی خوت دیه یا وول ای گی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه تو یاسوج همچی چشم و هم چشمی هست اگه یه نفر یکاری بکنه همه می خوان همون کاره بشن .فامیل و قوم گرایی هم که بسیار زیاده .هرجاش رفتی فقط باید بگی تامرادی هستم کارتو اوکی می کنن وگرنه خدا به دادت برسه
ده نو
United Arab Emirates
حرف مفت نزن. چه ربطی به تامرادی داره.
United Arab Emirates
به شهر بی در پیکر خوش امدید
Farshad
Iran, Islamic Republic of
شما اگر مراجعه کنید به هر کدومشون از لهجه هرکدومش میتونی بفهمی توی شورای شهر کی بهشون مجوز میده
رضا
Iran, Islamic Republic of
شهرداری اگرپول داشت مطالبات پاکبانهارامیداد
Iran, Islamic Republic of
همش هم از یک طایفه خاصه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر کبنا بسیار گزارش خوبی بود اما انتظار میرود پیگری ییشتری شود تا باند مافیای کیوسک ها مشخص شود.
چیزی که به ناحق در استان مشاهده میکنیم همین تبعیض هاست
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده با مدرک کارشناشی حدود ۸سال هست درخواست دادم برای مجوز کیوسک اما طبق ماده وتبصره خودشون نمیشد ولی الان مثل قارج یه دفعه شب تاصب تویه مسیر ۱۰تا کیوسک سبز میشه
Iran, Islamic Republic of
حیف یاسوج
عسای موسی
Iran, Islamic Republic of
سلطان معرف کیوسک‌های شهر یاسوج جناب آقای اکبری تبار هستند
سروش
Iran, Islamic Republic of
اگه یک تحقیق کوچیک از مالک های این دکه ها بشه به یه نتيجه خیلی جالب میرسید و این که اینها همه از یک طایفه و اکثرا اقوام هستن که این اقایون با یک رانت خاص تونستن دکه هارو بیگیرن و بین ۶۰ تا ۷۰ درصدشون رو هم خود مالک ها میدن اجاره
دکه دار زخمی
Iran, Islamic Republic of
در گذشته کسی که لقب سلطان دکه گرفته بود این کار را برای فامیلای خودش می کرد، پس از اینکه دستش رو شد و مردم در شورا بهش رای ندادند و گورشو از شورا گم کرد بایستی ببینیم جه کسی جای ایشون را پر کرده و دنبال سلطان شدن هست.
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1