تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۶۹۴۵۹
مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد:

شورای نگهبان بدون دلیل داوطلبی را رد صلاحیت نمی‌کند

۲
۰
شورای نگهبان بدون دلیل داوطلبی را رد صلاحیت نمی‌کند
کبنا ؛مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی تأیید صلاحیت‌ها هم اکنون وارد فرآیند ماده ۶۲ قانون انتخابات شده است و تا ۱۴ دی امسال به مدت ۵۰ روز بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت نظارت استان و هیأت مرکزی انجام می‌شود.
سید مهدی جوکار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در استان ۱۷۴ داوطلب مجلس ثبت نام قطعی انجام دادند که ۲ نفر از آن‌ها انصراف دادند.
۱۳۰ نفر از سوی هیأت‌های اجرایی استان و در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تأیید صلاحیت شده‌اند.
وی افزود: اعمال ماده ۶۰ و ۶۱ قانون انتخابات در فرمانداری‌ها انجام و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام شد.
مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مرحله اعتراضات داوطلبانی که در مرحله اجرایی رد صلاحیت شده‌اند بررسی می‌شود.
جوکار اضافه کرد: در این مرحله و با توجه به ماده ۶۲ قانون انتخابات صلاحیت همه داوطلبان چه آن‌هایی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند و چه آن‌هایی که تأیید شدند، بررسی می‌شود و اعمال صلاحیت مجزایی از هیأت‌های اجرایی انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: همچنین در این مرحله سخنان داوطلبانی که تائید نشده‌اند شنیده می‌شود.
جوکار گفت: جهت تنویر افکار عمومی اعمال ماده ۶۲ کاملاً مستند و مستدل است و شورای نگهبان بدون دلیل داوطلبی را رد صلاحیت نمی‌کند.
مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از ارسال نظرات کارشناسان شورای نگهبان در استان، هیأت مرکزی نظارت با بررسی مجدد نتیجه نهایی را در ۱۵ و ۱۶ دی به داوطلبان اعلام می‌کند.
جوکار اضافه کرد: بعد از اعلام نتایج، داوطلبان از ۱۶ دی ماه به مدت سه روز می‌توانند اعتراض خود را به رای هیئت نظارت ثبت کنند.
وی عنوان کرد: شورای نگهبان به مدت ۳۰ روز به اعتراض داوطلبان رسیدگی و نتیجه را به داوطلبان اعلام می‌کند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
تعداد ثبت نام‌کنندگان در انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره‌های گذشته همراه بوده است. در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزد‌های ثبت نامی در این استان ۹۳ نفر بود که در این دوره به ۱۷۴ نفر افزایش یافته است. این افزایش نشان دهنده افزایش مشارکت مردم در انتخابات و همچنین رقابت بیشتر بین نامزد‌های مختلف است.
همچنین، این افزایش نشان دهنده رقابت بیشتر بین نامزد‌های مختلف است، زیرا نشان می‌دهد که افراد بیشتری برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند. همچنین، رقابت بیشتر بین نامزد‌های مختلف می‌تواند منجر به انتخاب نمایندگانی شایسته‌تر و توانمندتر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان موحد را به دلیل دخالت در انتصابات و گرفتن ماشین شاسی بلند رد صلاحیت نماید
Iran, Islamic Republic of
باسلام دلیل پیدا می شود هر طوری مافیای ثروت و قدرت بخاطر منافع خودشان هستند نه مردم محروم اما اگر مدیریت وتخصص وعلم و توانایی و کارایی و عملکرد ها باید در نظر گرفته شود نماینده دائم شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع آن همه تایید ها می گیرد اما شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع آن در محرومیت وبیکاری فقر مشکلات اقتصادی و معیشت گرانی و تورم رنج می‌برند باید یک نخبه باید در عمل کارایی داشته باشد بله هرکس دنبال منافع خودشان باشند نه مردم خودش به قدرت دودستی می چسباندن دنبال رانت مافیای ثروت و قدرت است بخاطر منافع
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1