تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۶۹۱۷۹
در جمع خبرنگاران مطرح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد: برای گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دو قطبی‌های فرهنگی و سیاسی پرهیز کردیم / قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی در کهگیلویه و بویراحمد ربط به بینش و تفکر ما دارد

۱
۱
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد: برای گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دو قطبی‌های فرهنگی و سیاسی پرهیز کردیم /  قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی در کهگیلویه و بویراحمد ربط به بینش و تفکر ما دارد
کبنا ؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوقطبی‌های فرهنگی و سیاسی رایج در جامعه پرهیز کرده‌ایم.
محسن جبارنژاد بعد از ظهر امروز (یکشنبه 21 آبان ماه 1402) در نشست خبری به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب خوب را سرچشمه دانست و اظهار کرد: بخشی از سنت ما ایرانیان کتاب و کتابخوانی است و به فرموده مقام معظم رهبری اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.
وی در ادامه به جایگاه کتاب و کتابخوانی و ضرورت ترویج فرهنگ کتاب در جامعه پرداخت و گفت: مشکل اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به بینش و فرهنگ است و کتابخانه‌ها باید جامعه را در نقطه فرهیختگی نگه دارد و سطح فکر جامعه را ارتقا دهد.
جبارنژاد ابراز کرد: قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ربط به بینش و تفکر ما دارد و اگر امروز همه از قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی گلایه داریم به همین مسئله ربط دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب گریزی زد و گفت: این هفته از 23 آبان لغایت 30 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و 450 برنامه فرهنگی برای هفته کتاب و کتابخوانی در نظر گرفتیم.
جبارنژاد افزود: بدون اینکه مردم را وارد دسته‌بندی‌های غالب در سطح جامعه کنیم، برای گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه را با یک چشم دیده‌ایم و فضای کتابخانه‌های عمومی را در اختیار همه مردم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده‌ایم و از دوقطبی‌های فرهنگی و سیاسی رایج در جامعه پرهیز کرده‌ایم.
وی از راه‌اندازی پویش اهداء کتاب در سطح استان خبر داد و گفت: از مردم خواسته‌ایم که کتاب‌های موجود در قفسه‌های خانه‌هایشان را برای استفاده عموم در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند و تاکنون چند هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است. 
جبارنژاد گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی و بخشش جریمه تأخیر در تحویل کتاب‌های امانتی و حضور در نمازهای جمعه و شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی و... از جمله اقدامات این هفته خواهد بود.
وی افزود: در هفته کتاب امسال روز‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه عضویت در کتابخانه‌های استان رایگان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار روز 23 آبان ماه در شهر یاسوج برگزار می‌شود. همچنین طرح «کتابخانه به وسعت یک شهر» با مشارکت شهرداری‌ها در استان اجرا خواهد شد.
جبارنژاد به کشتار بی‌رحمانه اسرائیل در غزه فلسطین اشاره کرد و گفت: شب شعری به مناسبت حمایت از مردم فلسطین در غزه و همچنین برنامه‌های با موضوع محور مقاومت و کودکان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث خیرین کتاب ضعف دارد، گفت: کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد 52 هزار عضویت فعال دارد که آمار نسبتاً قابل قبولی است. این در حالی است که در ابتدای ورودم به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی 26 هزار عضویت فعال داشتیم که اکنون دو برابر شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: حدود ۵۲ عضو فعال در ۷۰ کتابخانه استان وجود دارد که شمار اعضای این کتابخانه‌ها در ۲ سال اخیر رشد ۲ برابری داشته است.
جبار نژاد تأکید کرد: استان کهگیلویه و بویرحامد در زمینه‌ امانت کتاب جزء سه استان برتر کشور است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دور دوم ریاست جمهوری 52 میلیارد تومان برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شد. برنامه‌های برای این اعتبار داریم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت اول ما است. دو پروژه نیمه تمام در شهرستان‌های بهمئی و چرام داریم که هر کدام 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: برای بازطراحی کتابخانه مرکزی یاسوج 3 میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌ایم.

جبارنژاد با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان درآمدزایی ندارند، گفت: مهمترین کار در حوزه عدالت فرهنگی می‌توان انجام داد، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار برای جامعه عشایر و روستایی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کتابخانه ویژه معلولان نداریم، افزود: به لحاظ مالی در مضیقه هستیم و اعتباراتی را برای خرید کتاب‌های لازم گذاشته‌ایم. کتاب‌های تاریخی، رمان و  کمک درسی بیشترین کتاب‌های است که مراجعه کنندگان از آنان استقبال می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دارایی
Iran, Islamic Republic of
که کی ای پستش دا؟!! ،
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1