تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۶۸۰۳۶
در دیدار رئیس دامپزشکی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

دامپزشکی کهگیلویه از کمبود نیرو رنج می‌برد

۲
۲
دامپزشکی کهگیلویه از کمبود نیرو رنج می‌برد
کبنا ؛رئیس دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از کمبود نیرو رنج فراوان می‌برد، خواستار فراهم شدن زمینه‌ای برای جذب نیرو شد.
به گزارش کبنا، کرم الله کیانی _ رئیس دامپزشکی کهگیلویه _ در دیدار با امام جمعه دهدشت اظهار کرد: دامپزشکی این شهرستان در دو بخش خصوصی و دولتی به ارائه خدمت به قشر محروم و دامداران مشغول است.
کیانی در تشریح فعالیت بخش خصوصی در کهگیلویه گفت: ۶ داروخانه دامپزشکی، ۳ مرکز مایع کوبی و ۴ کلینیک دامپزشکی در بخش معاینه و درمان و ارائه خدمات به نوع بیمار کمک می‌کند.
وی بخش خصوصی را یکی از بازوان پر توان بخش دولتی دانست و افزود: ما به طور مرتب خدمات آن‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهیم.
کیانی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیشموک، چارؤسا، سوق، قلعه دختر و درغک پایگاه دامپزشکی وجود دارد که به علت بازنشستگی نیرو‌ها اکنون خالی هستند و خدمات این بخش‌ها توسط بخش خصوصی ارائه داده می‌شود.  
رئیس دامپزشکی کهگیلویه از مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی و تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به عنوان دو وظیفه مهم بخش دولتی نام برد و افزود: مبارزه و پیشگیری از بیماری دام‌ها از طریق واکسیناسیون انجام می‌شود و نظارت بهداشتی هم که از کشتارگاه تا اماکن عرضه توسط بخش دولتی انجام می‌شود. کیانی در ادامه به تشریح بخشی از عملکرد این اداره از اول سال جاری تا کنون پرداخت و با اشاره به بحث مبارزه و پیشگیری با بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: از اول سال جاری تا کنون ۴۳۰ هزار رأس گوسفند و بز بر علیه بیماری آبله، ۴۸۰ هزار رأس دام بر علیه بیماری طاغون نشات کنندکان کوچک، ۳۰۰ هزار رأس گوسفند برعلیه بیماری تب برفکی، ۲۰ هزار رأس دام بر علیه بیماری شابون یا سیا زخم و ۵ هزار رأس دام تب برفکی گاو و گوساله، بیش از ۶۵ هزار دام سبک علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

​​​​​​
وی یکی از خدمات مهم دولت سیزدهم را ارائه خدمت و محرومیت زدایی به مناطق محرومان عنوان کرد و گفت: دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از اول سال جاری تا کنون ۱۹ اردو جهادی به مناطق محروم داشته است.  
کیانی افزود: امسال تمام واکسیناسیون مناطق محروم، کم برخودار، توسعه نیافته و صعب العبور با همین نیرو‌های اندک انجام شد.
کیانی در ادامه تشریح عملکرد این اداره بیان کرد: علی‌رغم کمبود‌های موجود کشتارگاه دهدشت ما ۶۷۰۰ لاشه گوسفند و بز، ۶۶ لاشه گاو توسط بازرس کشتارگاه مورد بازدید قرار گرفت که از این مقدار ۱۷۸۷ کیلو گوشت غیر قابل مصرف که به بازار عرضه می‌شد توسط بازرس حذف شد.
وی در ادامه تشریح عملکرد دامپزشکی کهگیلویه بیان کرد: در بحث اماکن عرضه مواد خامی و دامی تا کنون ۸۳۰۹ بازدید صورت گرفت و ۸۵۰ کیلو مواد ضبطی از اماکن عرضه در سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.
کیانی با اشاره به اینکه ۷ مزرعه پرورش ماهی سردآبی در شهرستان وجود دارد افزود: ظرفیت آن ۲۱۰ تن است که ۵ مزرعه در دیشموک، یک مزرعه در قلعه رئیسی و دیگری در بخش مرکزی است.
کیانی با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از کمبود نیرو رنج فراوان می‌برد، خواستار فراهم شدن زمینه‌ای برای جذب نیرو شد.



نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر
Iran, Islamic Republic of
چه عملکرد مثبتی دارد که نیرو نیاز دارند
نیرو زمانی باید بکارگیری شود که واقعا نیروها بازدهی داشته باشند وکمبود نیرو احساس شود
United Arab Emirates
دامپزشکی هیچگونه خدماتی انجام نمی دهد و همه وظایفش را به بخش خصوصی ارجاع می دهند که بخش خصوصی هم هزینه سنگینی دارد. تعطیل باشد خیلی بهتر است.
کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1