کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

60 فارغ التحصیل دبیرستان‌های علوم و معارف یاسوج در دستگاه قضایی کشور مشغول به کارند

16 مهر 1402 ساعت 8:24

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری یاسوج ظرفیت تربیت نیروی انسانی علمی و اخلاق مدار را برای کشور ثابت کرده‌اند.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری یاسوج ظرفیت تربیت نیروی انسانی علمی و اخلاق مدار را برای کشور  ثابت کرده‌اند.
به گزارش کبنانیوز، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به همراه معاون امنیتی و انتظامی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بازدید از محل ساخت دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه یاسوج انجام شد بر ضرورت تقویت این گونه دبیرستان‌ها جهت تربیت نیروی علمی و اخلاقی و تأمین نیروهای متعهد برای رشته های مختلف حوزه علوم انسانی تاکید کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این بازدید ضمن اشاره تأکید رئیس کل دادگستری استان بر رفع مشکلات و ارتباط با دبیرستانهای معارف اسلامی استان ، به وجود دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه تحت نظارت مدرسه عالی شهید مطهری و وزارت آموزش و پرورش در استان اظهار کرد: به دلیل اهمیتی که تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و نیز مسئولین عالی نظام برای این دبیرستان‌ها در کل کشور قائل هستند، سعی می‌شود از پرسنل و معلمین با تجربه و قوی و اخلاق مدار استفاده شود.
 سید عیسی حسنی گفت: خروجی و فارغ التحصیلان دبیرستان پسرانه علوم معارف و اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار خوب و با برکت بوده و تعداد زیادی از مدیران بخش های مختلف استانی و کشوری از همین دبیرستان فارغ التحصیل شده‌اند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به شیوه علمی و آموزشی و تربیتی این دبیرستان‌ها، عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۶۰ نفر از فارغ التحصیلان این دبیرستان فقط در دستگاه قضایی کشور مشغول به خدمت هستند و سایر فارغ التحصیلان در بخش‌های مختلف علمی ،سیاسی، اجتماعی، نظامی، انتظامی و امنیتی و بخش‌های بسیار مهم نظام در حال خدمت هستند.
 وی که خود از فارغ التحصیل دبیرستان علوم معارف و اسلامی شهید مطهری یاسوج می‌باشد، گفت: ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری استان ارتباط مستمر با مدیران و دانش آموزان این مدارس داریم در برنامه‌های آنها شرکت و در مواردی هم نسبت به تشکیل جلسات تبیینی حقوقی و قضایی و فرهنگی برای دانش آموزان اقدام  می‌شود.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه این نوع دبیرستان‌ها و ضرورت تربیت  نیروهای متعهد و با بینش مدیریتی و علمی است و ایجاب می‌کرد که دراین استان که مدارس پسرانه دبیرستان علوم معارف و اسلامی وجود دارد، به فکر تأسیس مدرسه دخترانه هم باشند که با همت تولیت و مسئولین مدرسه عالی شهید مطهری و همکاری مسئولین استانی، این موضوع محقق گردید و تعداد زیادی از دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه اول و دوم در دبیرستان معارف دخترانه یاسوج پس از آزمون و مصاحبه و جذب و گزینش مشغول به تحصیل هستند.
در ادامه هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همانگونه که ما مدارس پسرانه علوم و معارف اسلامی را داریم کاملاً لازم و ضروری بوده که این مدارس برای بانوان و دخترهای ما نیز تاسیس و این ظرفیت معنوی و علمی ایجاد شود تا بتوانیم نیروی انسانی قوی تحویل جامعه دهیم.
رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید انجام شده ضمن تأکید بر لزوم همکاری برای رفع موانع تکمیل ساخت این دبیرستان، وجود آن را برای استان غنیمت و ضروری دانست.
 آقای شاهینی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دبیرستان، به بررسی راه‌های کمک به تکمیل و ترمیم کامل آن از محل‌های مختلف پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این مشکل هم به زودی حل خواهد شد.

 


کد مطلب: 467838

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467838/60-فارغ-التحصیل-دبیرستان-های-علوم-معارف-یاسوج-دستگاه-قضایی-کشور-مشغول-کارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1