تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۶۷۷۸۶
جنجال به سبک فغانی؛

زمانی تابعیتم را تغییر دادم که... / افشاریان داور بزرگی بود؟ رزومه‌اش مشخص است

۲
۰
کنایه و انتقاد علیرضا فغانی از خداداد افشاریان
کبنا ؛علیرضا فغانی به کمیته داوران فدراسیون فوتبال کنایه زد و می‌گوید انتخابات با لابی صورت می‌گیرد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا فغانی در خصوص حضور در ورزشگاه و تماشای بازی بین تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار تهران گفت: زمان خالی داشتم و از فرصت استفاده کردم تا یکی از بازی‌های لیگ برتر را تماشا کنیم.
فغانی در خصوص لیگ فوتبال استرالیا گفت: لیگ استرالیا از هفته دیگر شروع می‌شود ولی برنامه من اینطور است که هفته گذشته در لیگ قهرمانان آسیا در ازبکستان بودم، یک تایم خالی برای دفاع از رساله دکتری به ایران آمدم. هفته بعد هم به مالزی می‌روم تا در کلاس‌های جام ملت‌های آسیا شرکت کنم. هفته بعد هم که لیگ قهرمانان آسیا داریم.
داوری در فوتبال ایران را هم دنبال می‌کنید؟ داور بین المللی در این خصوص اظهار کرد: مگر اینکه از صفحات خود شما دوستان در فضای مجازی باشد وگرنه اینکه بازی‌ها را نگاه کنم، نه، اما صحنه‌هایی که شما بازتاب می‌دهید را نگاه می‌کنم.
او درباره اینکه سال گذشته در لیست داوران ایرانی خط خورد، بیان کرد: همیشه موافق اساسنامه‌ها بوده‌ام و مشکلی با این قضیه ندارم. مشکل اصلی کشورمان این است که هیچ کاری را به درستی انجام نمی‌دهند. بدرقه خوبی نمی‌کنند، کار یک نفر که تمام می‌شود یک خاطره خوش برای او نمی‌گذارند. جواب یک داور را ندادند و مسائل زیرمیزی اینطور پیش می‌آید که دلخوری پیش می‌آید. در اکثر موارد اینطور است یک نفر وقتی کارش تمام می‌شود تودیع می‌کنند و نفر دیگری را معرفی می‌کنند. باید این روال باشد، دلخوری ندارم، تصمیم کمیته داوران این بود که ۴۵ ساله هستم و کارم تمام شده است. اگر حرفی،‌ برنامه‌ای یا نقشه‌ای بوده بالاخره چنین تصمیمی گرفتند. طی یک جلسه‌ای که با مسئولان استرالیا داشتیم این برنامه شد که از طرف استرالیا در برنامه‌های بین المللی شرکت کنیم.
او درباره اینکه فرم آمادگی بدنی خوبی دارد، گفت: یک مقدار شرایط برایم سخت‌تر شده است، سن که بالاتر می‌رود وضعیت سخت می‌شود ولی آن‌ها احترام قائل می‌شوند و تا وقتی آمادگی داشته باشید مصوبات فیفا را اعلام می‌کنند.
او در مورد اشتباهات داوری در ایران اضافه کرد: اشتباهات همیشه بوده و این را باید از مسئولان داوری بپرسید و برنامه‌ای برای حل آن داشته باشند. در این چند ساله اخیر که همیشه احترام گذاشته‌ام، آدمی که بتواند به داوری در فوتبال ما کمک کند، در رأس کار نبوده است.
فغانی درباره اینکه با بازنشستگی داوران در ۴۵ سالگی موافق است یا خیر، گفت: این قانون در کشور ما وجود دارد، هر کدام از دوستان که به این سن رسیدند، رفتند. من هم رفتم و مشکلی هم نداشتم ولی نحوه برخورد آن‌ها، اینکه در جلسه یکسری حرف‌ها رد و بدل شود که گفتند من جلوی جوانان را گرفتم، الان یک تیم در جام ملت‌ها داریم و قبلا هم اینطور بود. اگر شما هنر دارید تعداد تیم‌ها را مانند کره، ژاپن، امارات و استرالیا اضافه می‌کردید.
او درباره اینکه به لطف لیگ قهرمانان آسیا در ایران VAR مورد استفاده قرار گرفت، گفت: امیدوارم شرایطی باشد که در لیگ مسابقات ایران این سیستم را داشته باشیم. پتانسیل آن و بودجه‌اش را داریم ولی امیدوارم نهایی شود که همیشه آن را داشته باشیم.
با سیاست کمیته داوران ایران موافق هستید؟ فغانی در این خصوص توضیح داد: سیاست آن‌هاست و تصمیم می‌گیرند که از چه سنی داوران دیگر نباشند و کار چگونه باشد، آن‌ها باید جوابگو باشند. کسی شاید مسئول باشد و هر کاری شاید انجام بدهد اما خودتان بگویید کسی بوده که به خاطر این مسائل کنار گذاشته شود؟ روی کار هستند و ادامه می‌دهند.
فغانی درمورد اینکه آیا داوران در سطح‌های پایین استرالیا مانند ایران از تیم‌ها کتک می‌خورند، بیان کرد: بله مثلا در لیگ ایالتی در ملبورن یک داور را زده بودند. همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد ولی یک فکر اساسی باید باشد تا پیشرفت داوری صورت بگیرد.
او درباره عملکرد افشاریان در کمیته داوران عنوان کرد: من اصلا با شخص کار ندارم، خودشان هم عنوان کردند، برای این که به رأس کار بیایند لابی کردند، همه‌جا برای اینکه بیایند لابی می کنند و انتخاب آن‌ها بر اساس شایستگی نیست. اینکه الان رئیس هستند به این دلیل نیست که داور بزرگی بودند، اگر رزومه ایشان را نگاه کنید مشخص است. همینطور قبلی‌ها. بحثم این است که حتی اگر رأی هم آورده‌اند بالاخره هستند و ما هم به عنوان زیرمجموعه کار می‌کنیم. بعدش هم رفتیم، بعد از خط خوردن رفتم و هیچ مصاحبه‌ای نکردم. الان هم می‌گویم که هیچ گلایه‌ای ندارم چون کارم را آن طرف دنبال می‌کنم. تمرکزم آنجاست و اگر حرفی زدم برای پیشرفت داوری ایران بود.
فغانی درباره اینکه داوری در استرالیا چه احساسی دارد، بیان کرد: یکسری دوستان سیاسی و دولتی اینجا داشتم که خیلی با هم رفیق بودیم. از من قول گرفتند تا زمانیکه داوری می‌کنم به اسم ایران باشد خوشحالم که به قولم عمل کردم و وقتی تابعیت من عوض شد برای زمانی بود که من را نخواستند. خودم این را نخواستم بلکه من را خط زدند و به این خاطر که دوست داشتم به کارم ادامه بدهم از طرف استرالیا اقدام کردم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فوتبال استان ما را رو هم به تباهی کشاندند
Iran, Islamic Republic of
میشه وزن هیئت فوتبال استان رو بسنجید ببینم کی ها هستند و چکاره آن کلی🤣🤣🤣
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1