تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۶۷۷۰۴
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم/ برش درختان و تاراج محیط زیست در ساخت و ساز‌های یاسوج

۲
۱
فیلم/ برش درختان و تاراج محیط زیست در ساخت و ساز‌های یاسوج
کبنا ؛سالهاست که دنیا به سمت معماری سبز می‌رود و در ساختمان‌ها و آسمانخراش‌ها کاشت انواع درخت و بوته و سبزه را دارند، در حالی که در ایران و بخصوص شهر یاسوج گویی باب است که بخاطر نمای ساختمان‌ها، درختان چند ساله که توسط شهرداری کاشته شده‌اند و عاملی حداقلی برای زیبایی خیابان‌ها می‌باشند را قلع و قمع می‌کنند!
این کار ناشایست و ضد طبیعت و زندگی سبز به صور گوناگون صورت می‌گیرد؛ گاهی ابتدا به بهانه هرس، شاخ و برگ‌های تنومد درختان را قطع می‌کنند و بعد با ریختن موادی که باعث خشکاندن درخت می‌شوند اقدام به نابودی کامل آن می‌کنند. یعنی با شیوه‌هایی اندک اندک درخت را از ریشه نابود می‌کنند و به یک باره این کار صورت نمی‌گیرد و البته مواردی هم هست که از ریشه و یک راست درخت را می‌برند، ولی بیشتر حالت‌ها به همان شیوه هرس شاخ و برگ و... اتفاق می‌افتد.
بر اساس گزارش شهروندان و فیلم‌های ارسالی و مشاهدات و مؤیدات خبرنگاران، در تاریخ 9 مهرماه، نمونه‌ای از این مدل در نبش بالای میدان عقاب (شهید فهمیده) و ابتدای خیابان ستارخان اتفاق افتاده که در کنار ساختان بزرگی که در حال ساخت می‌باشد، درخت چند ساله‌ای را با قطع شاخه‌ها اصلی، گام به گام به سمت نابودی می‌برند و دستگاه‌های مسئول در این باره باید به شهروندان پاسخ دهند؛ شهرداری یاسوج، محیط زیست و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد!
    
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ستاره
United Kingdom
اینا تمام درختان بلوط را قطع کردن برا زمین خواری وکوهخوا ی،،مگه یاسوج یه شهرکوچک وسط کوه وجنگل نیست ،،پس چرا بجای زدن برج وساختمان هایبلند مرتبه درختان راقطع میکنن که هرکسه یه خونه ویلایی بزنه براخودش
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
از کبنا خواهشمندیم
گزارش و اقداماتی برا جنگل‌های رو به نابودی پریکدان و سه ریز و چیتاب و صالحان جهت جلوگیری از تبدیل به باغ و ویلا انجام دهد
عاجزانه خواهشمندیم
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
فایل های مرتبط
1