تاریخ انتشار
جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۶۷۵۵۳
در خطبه های نماز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

سیدفرج الله پژمان: عملکرد پاسگاههای انتظامی چیتاب و دم چنار در کبگیان بی نظیر است

۳
سیدفرج الله پژمان: عملکرد پاسگاههای انتظامی چیتاب و دم چنار در کبگیان بی نظیر است
کبنا ؛به گزارش "کِبنـا" از چیتاب حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به فضایل نماز شب خطاب به حاضرین گفت: فضیلت این اعمال آنقدر بالاست که فقط خداوند بهایش را میداند و پرداخت می کند. 
وی با اشاره به شفاعت پیامبر در جهان آخرت نیز گفت: عمومیت شفاعت حضرت محمد در آخرت اذن شفاعت دیگر پیامبران است و اینجاست که ما باید به خودمان ببالیم فلذا شفاعت پیامبر شامل حال کسانی که مشرک و ظالمند، شفاعت پیامبر را قبول ندارند، و مشروب خوارند نخواهد شد. 
این خطیب جمعه در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد "ص" و امام صادق "ع"، قرآن کریم، اخلاق نیکو، فضیلت غنی و ملک عظیم را از موهبات برتر خداوند به نبی اکرم "ص" برشمرد و گفت: عَبد بودن باعث گردید تا خداوند این موهبات بی بدیل را به نبی اکرم اعطا کند، زیرا شیطان هم هفتاد سال عبد بود ولی عابد نشد و نماند، پس زیاد اعمال (نماز و روزه های خود) را به رخ دیگران نکشید.  
وی با تبریک هفته وحدت این موهبت را منشا اتحاد مسلمین برشمرد و گفت: وحدت که باشد هیچ بشری با هیچ فتنه ای نمیتواند در پیشبرد اهداف عالیه ما رخنه کند و قطعا بدخواهان دربرابر ما تسلیم و ناکار است. 
امام جمعه چیتاب با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی شاکله ذیجودی پرتلاش این نیرو را شریان حیاتی جامعه برشمرد و گفت: ما امنیت درونی، سیاسی اجتماعی، و اقتصادی خود را مدیون ایثار، شجاعت و بیداری سبزپوشان سرو قامتی هستیم که شبهای زیادی خانواده خود را نمی بینند تا ماها شب خواب راحت داشته باشیم. 
امام جمعه چیتاب ادامه داد: ماها اگر قدر دان و منت دارِ نیروهایی که عزیز دردانه دل همین مردمند و در قاموس پلیس امنیت شب و روز ندارند نباشیم و رعایت نکنیم قطعا به امنیت خیانت و به ابهت فرزندان خودمان پشت پا زده ایم. 
سید فرج الله پژمان با اذعان به اینکه ویژگیهای منحصر به فردِ نیروی انتظامی موجب ابهت و اقتدار نظام شده خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر تامین امنیت، اجرای قانون و عدالت اجتماعی جزو ارکان اصلی است، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران، عمده این وظایف مهم بر عهده ناجا است.
وی با بیان اینکه گستردگی وظایف نیروی انتظامی در هیچ دستگاه اجرایی دیگری وجود ندارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در سایه مردم داری و قانون‌مداری انجام وظیفه می‌کند، بنابراین صرفا یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی مدنی و جامعه مدار است. 
امام جمعه چیتاب نیروی انتظامی را پل ارتباطی میان مردم، نظام و حکومت دانست و گفت: رشادت، جهاد و شهادت هنوز هم در کالبد ناجا جاری است و هر روز شاهد رشادت نیروی انتظامی برای صیانت و دفاع از نظام هستیم. 
این خطیب جمعه ضمن تشکر از زحمات وافر دوپاسگاه انتظامی چیتاب و دم چنار تلاش بی بدیل این عزیزان را یک جهاد گمنام برشمرد و خاطرنشان کرد: پرسنل زحمتکش و همیشه بیدار این دوپاسگاه قدیر در بخش کبگیان درنهایت اخلاق مداری، با نگاه متوازن وهوشمندانه در برقراری امنیت فعلی بخش بی نظیر عمل کرده اند و از همینجا از همه بزرگواران تقدیر و تشکر می کنم.

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1