تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۶۷۲۴۵
مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد

مجوز احداث شبکه انتقال آب پایین‌دست سد تنگ سرخ اخذ شد / آیا در سد تنگ سرخ تونل احداث شده؟ + پاسخ مصلح

۴
۱
مجوز احداث شبکه انتقال آب پایین‌دست سد تنگ سرخ اخذ شد / آیا در سد تنگ سرخ تونل احداث شده؟ + پاسخ مصلح
کبنا ؛
سد تنگ سرخ بویراحمد با هدف تامین بلندمدت آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن، بهبود گردشگری و کنترل سیلاب در حال ساخت است اما هنوز شبکه پایین دست آن برای تحقق این موارد شروع نشده و مردم این شهرستان از رئیس جمهور درخواست دارند با اختصاص اعتبار شبکه پایین دست سد احداث شود.
به گزارش کبنا نیوز، یکی از معضلات سد تنگ سرخ نبود شبکه پایین دستی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این بر لزوم احداث آن تأکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از سفر هیئت دولت به استان در این خصوص گفت: سد تنگ سرخ در حال ساخت است ولی بدون شبکه انتقال پایین دست فایده ای برای استان ما ندارد.
سید علی احمدزاده افزود: این سد به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد و اکنون در ۱۶ جبهه کاری عملیات اجرایی آن در دست اجراست.
وی ادامه داد: حداقل نیاز است ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شبکه پایین دست سد تنگ سرخ اختصاص داده شود.
مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز گفت: مصوب شده که شبکه انتقال آب به طول 24 کیلومتر از سد تنگ سرخ تا یاسوج احداث شود. این شبکه دو رشته تونل به طول 3 کیلومتر دارد و 21 کیلومتر خط انتقال آب است.
آرش مصلح اظهار کرد: با احداث این شبکه انتقال، آب شرب و صنعتی مورد نیاز شهر یاسوج به میزان 3 میلیون متر مکعب منتقل می شود.
مصلح با بیان اینکه 1700 میلیارد تومان اعتبار برای به نتیجه رسیدن سد و سامانه انتقال آب نیاز است، اظهار کرد: تاکنون مجوز احداث شبکه انتقال آب اخذ شده و قرار هست اعتبار آن در سال 1402 تامین شود.
مصلح در خصوص تونل احداث شده در سد تنگ سرخ و شائبه هایی در این خصوص گفت: در تنگ سرخ فقط یک تونل احداث شده برای اینکه آب رودخانه از تونل انحرافی عبور کند، تونل انحرافی برای این است که آب از مسیر اصلی خود منحرف شود تا عملیات احداث سد ادامه پیدا کند.
گفتنی است؛ سد تنگ سرخ پروژه ای مشترک بین استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس است و میزان آبی که در سال از آن عبور می کند ۳۰۰ میلیون متر مکعب است که از این میزان ۲۴۰ میلیون متر مکعب آن از استان فارس سرچشمه می گیرد.
قرار است این سد با حجم ۱۲۵ میلیون متر مکعب احداث شود که می تواند ۱۵۷ میلیون متر مکعب در سال تنظیم آب داشته باشد.
از این ۱۵۷ میلیون متر مکعب ۵۶ متر مکعب آن برای آب شرب شیراز و ۱۰۱ میلیون متر مکعب آن سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
از این ۱۰۱ میلیون متر مکعب ۲۰ میلیون متر مکعب آن برای آب شرب یاسوج در نظر گرفته شده که با تزریق این منبع آبی دیگر شاهد افت فشار و یا قطعی مکرر آب در این شهر توریستی و گردشگری نخواهیم بود.
۳۳ میلیون متر مکعب برای کشاورزی دشت های بویراحمد و دنا، ۱۳.۳ میلیون متر مکعب آن برای چهار شهرک صنعتی ( کارخانه سیمان مارگون، تیپ ۴۸ فتح، صنایع آینده، آب آینده میدان گازی مختار، ۳۵ میلیون متر مکعب آن برای بهبود محیط زیست است
نام شما

آدرس ايميل شما

کجایی خدا عزیزم
Iran, Islamic Republic of
اسم سدتنگ سرخ خیانت زمان
اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
کبنای محترم سلام. اطلاعات تان کاملا اشتباه است و به هیچ عنوان 240 میلیون متر مکعب آن از استان فارس نیست. چرا مرتب این موضوع اشتباه را تکرار می نمایید. واقعا متاسفم🤦‍♂️🤦‍♂️
Iran, Islamic Republic of
بزک ممیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد فعلا اقای استاندار و مصلح میدان داری کنند تا بیست سی سال اینده هرکه به چاه میفته هرکه به چوله می افتد به جهنم
قاسم
Iran, Islamic Republic of
با احداث این سد دریاچه نمک مهارلو خشک میشه
خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1