کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فرماندار بویراحمد: ورود پول به صحنه انتخابات، واقعاً جدی است / صالحی: بعضی‌ها سعی دارند استخدام غیرقانونی در ادارات انجام شود، سازمان بازرسی هیچ تعارفی با هیچ شخصی ندارد / جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد: برخی کاندیداها به اهداء کارت هدیه روی آورده‌‎اند

27 مرداد 1402 ساعت 14:16

جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور مدیران اجرایی و کارکنان دولت از دید نظارت، در امر تبلیغات ممنوع می‌باشد.


جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور مدیران اجرایی و کارکنان دولت از دید نظارت، در امر تبلیغات ممنوع می‌باشد.
به گزارش کبنا، اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و سرهنگ اکبری_ جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این نشست، اظهار داشت: وضعیت خاص استان کهکیلویه و بویراحمد با توجه به بافت قومی و قبیله‌ای آن از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: کاندیدا‌ها تبلیغات زودرس و خارج از مدت قانونی را در فضای مجازی و حقیقی و از طریق پخش عکس پوستر در این فضا‌ها شروع کرده‌اند و به توزیع ارزاق عمومی، اهداء کارت هدیه روی آورده‌اند. 
اکبری افزود: حضور مدیران اجرایی و کارکنان دولت از دید نظارت، در امر تبلیغات ممنوع می‌باشد.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد: بعضی‌ها سعی دارند استخدام غیرقانونی در ادارات انجام شود که به شدت با این موضوع نیز برخورد می‌شود
محمد مهدی صالحی_ بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این نشست گفت: در حوزه انتخابات ۳ وظیفه اصلی بر عهده این سازمان گذاشته شده است که هرگونه فعالیت تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری ممنوع می‌باشد و با این فعالیت‌ها به شدت برخورد می‌شود.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: بعضی‌ها سعی دارند استخدام غیرقانونی در ادارات انجام شود که به شدت با این موضوع نیز برخورد می‌شود دخالت در تصمیمات اداری از قبیل پرداخت تسهیلات و امتیازات نیز از مواردی هستند که با آن‌ها برخورد می‌شود.
صالحی، مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان بازرسی هیچ تعارفی با هیچ شخصی ندارد و همه ادارات مؤظفند که قانون را رعایت کنند.
در ادامه صالحی اظهار داشت: هرگونه استفاده از جایگاه، مقام، عنوان و موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی ممنوع می‌باشد و مجازات سنگینی در انتظار این افراد خواهد بود، همچنین هیچ مدیر یا کارمند دولتی حق استفاده از امکانات دولتی و بیت المال را در رابطه با منافع شخص خاصی ندارند و همه‌ی ادارات و سازمان‌ها توسط این سازمان نیز رصد می‌شوند و هر جرمی که مرتکب شوند باعث قانون شکنی می‌شوند.
وی در پایان از همه مدیران و کارمندان ادارات دولتی خواست که حاکمیت قانون را مد نظر خود قرار دهند و هیچگونه تخلفی نداشته باشند.
در ادامه این نشست شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در خصوص امنیت در انتخابات گفت: امنیت در استان ما تقریباً صفر و صدی است یا نیست و یا اگر هست به اوج آن می‌رسد.
وی در خصوص نامزد‌های انتخاباتی گفت: کسانی که نامزدند یک سری صحبت‌هایی کردند که درست نبوده و همه چیز را زیر سؤال می‌برند.
فرماندار شهرستان بویراحمد به موضوع رسانه‌ها در انتخابات اشاره و افزود: در انتخابات گذشته رسانه‌ها، مسائل را تشدید می‌کردند و بعضی رسانه‌ها هم بدون تعارف، فضای آن‌ها مشخص است و فضایی تقریباً تخریب و توهین برای یک سری از افراد شده‌اند که کاندیدا یا داوطلب هستند.
وی تصریح کرد: در حوزه رسانه‌ها ما باید جدی‌تر باشیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد به موضوع ورود پول به صحنه انتخابات اشاره و اظهارداشت: ورود پول به صحنه انتخابات، واقعاً جدی است و درخواست من این است که در سلامت انتخابات، علاوه بر مجریان، موضوع پول است و این را مد نظر قرار دهیم.
در ادامه این نشست امین درخشان_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در سخنانی گفت: رسانه‌ها در امر انتخابات همیشه یک طرف این مهم هستند.
وی افزود: برگزاری نشست مسئولان قضایی، اطلاعاتی و امنیتی را با حوزه رسانه‌ها در خصوص انتخابات در سرفصل امر انتخابات قرار داده‌ایم و در این حوزه‌ها با برگزاری همایش رسانه‌ها، از آن‌ها دعوت خواهیم کرد تا رسانه‌های استان را آموزش دهند.
در ادامه این نشست جوکار_ رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد_ اظهار داشت: شایسته است که کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و جرائم انتخاباتی را احصا کنند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان گفت: سلامت و امنیت انتخابات پایه و اساس مشارکت و رقابت است و مهم‌ترین موضوعی است که دغدغه‌ی همه‌ی مردم و مسئولین نظام است.
وی از کاندید‌های ثبت نامی درخواست کرد که در جهت سلامت انتخابات، امنیت و آرامش مردم را مد نظر قرار دهند.


کد مطلب: 466030

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466030/فرماندار-بویراحمد-ورود-پول-صحنه-انتخابات-واقعا-جدی-صالحی-بعضی-ها-سعی-استخدام-غیرقانونی-ادارات-انجام-شود-سازمان-بازرسی-هیچ-تعارفی-شخصی-ندارد-جانشین-فرماندهی-انتظامی-استان-کهگیلویه-برخی-کاندیداها-اهداء-کارت-هدیه-روی-آورده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1