تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۶۵۷۰۳
کبنا گزارش می دهد؛

چرا در پربارش ترین استان کشور برنج کاری ممنوع است!؟ / مسوولان استانی به مشکل کشاورزان لوداب ورود کنید / آقایان نماینده بجای اعتبار گرفتن برای سدهایی که نفعی برای مردم ندارد، جلوی سوء مدیریت ها را بگیرید

۴
۱
چرا در پربارش ترین استان کشور برنج کاری ممنوع است!؟ / مسوولان استانی به مشکل کشاورزان لوداب ورود کنید / آقایان نماینده بجای اعتبار گرفتن برای سدهایی که نفعی برای مردم ندارد، جلوی سوء مدیریت ها را بگیرید
کبنا ؛
منطقه لوداب شهرستان بویراحمد یکی از پربارش ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است، اسم این منطقه رودآب بوده و بعداً به لوداب تغییر یافته که از وجود رودهای پر آب در این منطقه خبر می دهد، ولی بنا به گفته مسوولان جهاد کشاورزی برنج کاری و کشت های پرآب در این منطقه ممنوع است، سوال اینجا است که چرا در استانی که جزو پربارش ترین مناطق کشور است و در شهری که جزو پربارش ترین مناطق استانی است تنش های آبی وجود دارد.
به گزارش کبنا نیوز، سوء مدیریت در توزیع آب و نبود زیرساخت های مناسب آب و فاضلاب یکی از معضلات بزرگ در استان و مناطق مختلف شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد است. درد اینجا است که مدیریت آب به مناطق محروم و پیرامونی توجه کمتری دارد ولی پروژه هایی مثل سدسازی هایی که آب استان را به مناطق مرکزی کشور می برد با تمام توان و سه شیفت مشغول به کار هستند.
کشاورزان برنج کار منطقه لوداب در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز خواستار توجه فوری مسوولان استان شدند. زمین های برنج کاری این کشاورزان بی آب و خشک شده، در صورتی که مسوولان هر چه سریعتر به این مشکل ورود نکنند، این کشاورزان با ضرر و زیان های زیاد مواجه می شوند.
یکی از کشاورزان منطقه لوداب گفت: به دلیل سوء مدیریت در برداشت آب و پمپاژهای غیرمجاز زمین های کشاورزی خشک شده اند.
وی با بیان اینکه احتمال درگیری در میان افراد زیاد است، افزود: از ابتدای رودخانه بطور بی رویه برداشت شده است، و وقتی به ما می رسد آبی دیگر وجود ندارد. 
این کشاورز اظهار کرد: باید همه ادارات از جمله نیروی انتظامی، اداره برق، مدیرکل بحران، استاندار پای کار بیایند تا این مشکل حل شود.
وی گفت: برنج کاری ما خشک شده است، مسوولان از جمله رئیس جهاد کشاورزی، رئیس امور آب منطقه ای را روی زمین آوردم، زمینی که پر آب بوده خشک خشک شده است. از مدیران لوداب تشکر می کنم، ولی کاری از دستشان برنمی آید.
این کشاورز اظهار کرد: ما جزو کسانی هستیم که زمین هایمان قدمتی از 500 سال پیش تاکنون داشته است، ولی الان دچار تنش های آبی شده ایم و بخاطر نبود آب در زمین هایمان دچار ضرر و زیان شده ایم.
شاکری رئیس جهاد کشاورزی لوداب گفت: جهاد کشاورزی مسوولیتی در قبال برنج کاری ندارد، با توجه به اینکه این منطقه آب کمی دارد و این محصولات پر آب هستند، ما هیچ توصیه ای برای کشت های پر آب نمی کنیم، ولی در منطقه گرگون حدود 70 هکتار برنج کاری کرده اند. 
وی با بیان اینکه همین الان در این منطقه حضور داشتیم و با دیگر مسوولان همفکری کردیم، افزود: نهایتا به این نتیجه رسیده ایم که باید تفاهمی میان مردم و کشاورزان ایجاد شود تا چندین روز آبیاری صورت بگیرد تا بحران حل شود. با همکاری که صورت دادیم مشکل اینها حل می شود، ولی در این مناطق کم بارش که تنش آبی دارند نباید برنج کاری صورت بگیرد.
شاکری اظهار کرد: پمپاژهای غیرمجازی نیز وجود دارد که باید امور آب در خصوص این موضوع پاسخگو باشد.
کوروش بی نیاز بخشدار لوداب ضمن تأیید مشکل کشاورزان منطقه گفت: ما از مسوولان مربوطه انتظار داریم فکری اساسی برای کشاورزی این منطقه کنند.
وی گفت: مردم لوداب فعالیت های کشاورزی و باغداری دارند و کار دیگری ندارند، لذا باید برای رفع مشکل آب کشاورزان فکری شود.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

گودرزیان کالوس
Iran, Islamic Republic of
چرا ؟؟؟؟ یعنی واقعااا نمی دونید چرا ؟
خوب من براتون میگم ؛ به علت بی صاحبی و بی کسی ؛ حقیقتا بی کس ترین و مظلوم ترین استان هستیم و عامل اصلی آن ذات خراب سیاسیون بی سیاست خودمونه از همه ی گروه نه تنها جناح خاصی .( سیاسیون داخل و خارج استان) . چهل و اندی از انقلاب اسلامی مون می گذره و در همه ی صحنه ها به نسبت جمعیت استان در کشور اول هستیم از نظر منابع هم جزء استان های برتریم ولی در این مدت انقلاب تا به حال یه نیروی کارآمد حتی در حد وزیر نداشتیم فقط یه دوره فکر کنم یه وزیر ضعیفی داشتیم اون هم اگه برا استان وزیر قدری بود عمرا نمیذاشتنش وزیر .
.( اومونه تیمون ایبرن پوس پیاز هم من دستمون نیسی و خومون هم حق استفاده نداریم
سیسخت
Romania
خدابدیدمی یه روز روستایل پس کوه لوداب ودره نرییل تابلودارن...نونوم دهیارلشون ودردچه ایخرن عرضه معرفی هم نیارن ایسو که جاده ولی خوبی پیششون ردایابو...حیف ای جاده...😅
Iran, Islamic Republic of
شمال کشور هم کاشت برنج محدود شده...وقتی کشور تنش آبی داره آب واسه خوردن نیست...چرا یعده با آب مملکت برنج بکارند شاسی بلند یوار بشن...برنج نکار
Iran, Islamic Republic of
طبق آمایش سرزمینی هشتاد درصد کشور نباید کشاورزی انجام بده...بیست درصد فقط شمال باید کشاورزی انجام بده...ک گ ب باید بره سمت باغداری قطره ایی....طرح آمایش جهانی هم همینو میگه که ایران فقط محصولات کشاورزی وارد کنه محصولات معدنی و صنعتی صادر کنه بجاش....منتها ما میخایم خودکفا بشیم توی همه چی بقیمت خشک شدن همه تالابها و دریاچه هامون....کبنای بیسواد الکی مقاله چاپ نکن
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1