تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۶۵۷۳۷
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

همه مداحان با لهجه تهرانی می خوانند در حالی که ممکن است مردم ما با این لهجه ارتباط برقرار نکنند / اگر در بحث حجاب برخی افراد رعایت نکنند، بدین معنا نیست که افراد دیندار نیستند

۲
کبنا ؛مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: الان همه مداحان با لهجه تهرانی و فارسی می خوانند، در حالی که ممکن است مردم ما لزوماً با این لهجه ارتباط برقرار نکنند، ما باید با گویش فرهنگی خودمان بتوانیم مرثیه مان را بخوانیم. نشست خبری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، حجت الاسلام افتخاری امروز چهارشنبه (18 مردادماه 1402) در نشست با خبرنگاران گفت: در یک سال اخیر حضور جوانان و نوجوانان در مراسم مذهبی چشمگیر بوده است.
وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از کسانی که در جلسات حاضر می شوند جوان و نوجوان هستند افزود: 60 تا 80 درصد افراد جوان در جلسات شرکت می کنند و این فرصتی ویژه است برای اینکه بتوانیم این افراد را جذب کنیم.
حجت الاسلام افتخاری بیان کرد: مردم ما مردم دینداری هستند، اگر در بحث حجاب برخی افراد رعایت نکنند، این بدین معنا نیست که افراد دینداری نیستند، کما اینکه ممکن است خیلی از ما خیلی از دستورات دین را رعایت نکنیم.
وی با بیان اینکه حجاب اثر اجتماعی دارد افزود: تأکیدی که روی حجاب می شود به جهت همین اثرگذاری ویژه ای است که در جامعه دارد، و خطری است که ایجاد می کند.
حجت الاسلام افتخاری گفت: احساسات و عواطفی که افراد به اهل بیت دارند نمی توان انکار کرد، جلسات امام حسین مال همه مردم است ولی ضرورت تبیین ایجاب می کند که فواید رعایت شئونات اجتماعی بیان شود.
وی اظهار کرد: در خصوص مداحی ها ظرفیت غنی فرهنگی ما گویش های محلی و دستگاه های موسیقی گذشته است که فراموش شده اند.
حجت الاسلام افتخاری افزود: الان همه مداحان با لهجه تهرانی و فارسی می خوانند، در حالی که ممکن است مردم ما لزوماً با این لهجه ارتباط برقرار نکنند، ما باید با گویش فرهنگی خودمان بتوانیم مرثیه مان را بخوانیم.
وی در خصوص اینکه مداحان سبک های غربی را برای مداحی انتخاب می کننذ، گفت: جلسه ای را با مداحان برگزار کرده ایم و توصیه های لازم را کرده ایم، یکی از دوستان با لهجه بهبهانی می خواند، ما هم می توانیم لهجه و گویش خودمان را در مداحی ها داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگر ایشان تا کی باید مدیرکل تبلیغات باشد؟!
سیدمجیدسادات
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر حاج آقای افتخاری که واقعا و به معنای واقعی کلمه با جان و دل در خدمت اشاعه شعائر انقلاب به انواع و اقسام و شیوه های قابل فهم،بخصوص برای نسل دهه هشتادی و نودی است.
Iran, Islamic Republic of
به قرآن بی حجابان دیندار حقیقی هستن و بیشتر باحجابان ریاکار هستن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1