تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۶۵۴۶۸
کبنا گزارش می دهد؛

آقای معاون اقتصادی کلنگ زنی پتروپالایشگاه گچساران و مینی پتروشیمی دهدشت چه شد!؟

۲
آقای معاون اقتصادی کلنگ زنی پتروپالایشگاه گچساران و مینی پتروشیمی دهدشت چه شد!؟
کبنا ؛
پتروپالایشگاه گچساران قرار بود با اعتبار 6 میلیارد دلار و با مشارکت یک سرمایه گذار بخش خصوصی به عنوان زنجیره پایین دست پتروشیمی گچساران کلنگ زنی شود، اما این اتفاق نیفتاد.
به گزارش کبنا نیوز، تا دو روز قبل از سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد مسوولان استانی از کلنگ زنی پتروپالایشگاه گچساران، پلی اتیلن گچساران، پلی اتیلن دهدشت، مینی پتروشیمی دهدشت و خیلی طرح ها سخن گفتند که عملی نشد.
حتی در خصوص پتروپالایشگاه با ریز جزئیات پروژه خبر از کلنگ زنی و بهره برداری طی دو و سه سال آینده خبر دادند، ولی وزیر نفت در شورای اداری گچساران تازه در خصوص این پروژه ابراز موافقت کرده و گفت  «در خصوص احداث پتروپالایشگاه موافق هستم و هر سرمایه‌گذاری که در حوزه نفت، گاز پتروشیمی بخواهد در این استان سرمایه‌گذاری کند حتماً استقبال و حمایت می‌کنیم و مردم گچساران این پترو پالایشگاه 110 هزار بشکه‌ای را قطعی بدانید.»
به نظر می رسد این پروژه ها فقط در لیست کلنگ زنی مدیران استان بوده و وزیر نفت از آن بی خبر بوده و در برنامه هیئت دولت نیز نبوده است.
معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسوولان در خصوص پروژه های سفر دوم هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد چندین بار اظهارنظر کرده و پروژه هایی مثل پتروپالایشگاه را آماده کلنگ  زنی اعلام کرده اند. سید احسان عسگری در خصوص پروژه پتروپالایشگاه گچساران گفت: پترو پالایشگاه گچساران با ظرفیت ۱۰۵ هزار بشکه نفت در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می شود.
وی محصول این طرح را گازوئیل، بنزین و بنزن اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح یکهزار و ۵۰۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد. این طرح با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
اگر قرار بود این کلنگ زنی ها زمان دیگری انجام شود چرا در جمع پروژه های سفر نام برده شدند، آقای عسگری همانطور که مقام معظم رهبری بر شفاف بودن مسوولان با مردم تأکید دارند، حداقل به این سخن عمل کنید، اینکه وعده سر خرمن بدهید، دلیل بر این نمی شود که مردم فراموش کنند که قبل از آن چه حرف هایی زده اید.
مسوولان وظیفه دارند بطور دقیق طرح و برنامه های خود را شرح دهند و در سفر مهمی مثل سفر هیئت دولت این دقت باید دوچندان باشد، اینکه مسوولان از کلنگ زنی بسیاری از پروژه ها خبر می دهند ولی در سفر انجام نمی گیرد نشانه ضعف در برنامه ریزی مسوولان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1