تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۶۴۷۶۳
در نشست مدیران و معاونان مدارس کهگیلویه با حضور قاسم احمدی لاشکی_معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش مطرح شد؛

احمدی لاشکی؛ کهگیلویه در توسعه و تجهیز مدارس از حد نرمال پایین تر است/ موحد؛ اجرایی شدن سند تحول بنیادین راه رسیدن به جایگاه اصلی آموزش و پرورش است/ وحدانی فر؛ تبعیض بین نیروهای خدماتی تضعیف است/ فاطمی زاده؛ کهگیلویه سالن کنفرانس و امتحانات مطلوبی ندارد + تصاویر

۱
احمدی لاشکی؛ کهگیلویه در توسعه و تجهیز مدارس از حد نرمال پایین تر است/ موحد؛ اجرایی شدن سند تحول بنیادین راه رسیدن به جایگاه اصلی آموزش و پرورش است/ وحدانی فر؛ تبعیض بین نیروهای خدماتی تضعیف است/ فاطمی زاده؛ کهگیلویه سالن کنفرانس و امتحانات مطلوبی ندارد + تصاویر
کبنا ؛
نشست مدیران و معاونان مدارس کهگیلویه با حضور قاسم احمدی لاشکی_معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش_، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه دهدشت، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه و معاونین استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.



به گزارش کبنا، قاسم احمدی لاشکی_معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش_ در این نشست به نقش معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: هر اندازه به معلم بها داد برا آموزش و پرورش هزینه کردیم نتیجه آن را خواهیم دید. 
احمدی لاشکی با بیان اینکه سفرهای دوره ای ریاست جمهوری در استان های کشور بر مدار مدیریت پرگاری انجام می‌شود افزود: سفر دوم دیدار و پیگیری امورات استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه هیات محترم دولت آغاز شد و به صورت سه روز متوالی همه دستگاه های اجرایی در استان حاضر و پیگیر مباحث مربوط به حوزه های خودشان هستند.
وی افزود: مشکلات و دغدغه های فرهنگیان دهدشت را شنیدیم اعتقاد دارم در بحث توسعه و تجهیز مدارس شهرستان کهگیلویه از نرمال پایین تر است.
احمدی لاشکی به مدارس کانکسی در کهگیلویه اشاره کرد و گفت:‌ قطعا اگر در این مدارس بیش از ۱۰ دانش آموز وجود داشته باشد بر حسب مصوبه دولت تا پایان سال جمع خواهند شد. 
وی به رتبه بندی معلمان اشاره کردو گفت: بعد از اجرایی شدن رتبه بندی اصلاحات این طرح آغاز شد و اعتراضات جمع آوری و بررسی شدند.
وی افزود: تمام دغدغه ما این است که معلمان با آغاز سال تحصیلی جدید وضعیت رتبه بندی شان نتیجه نهایی خود رو گرفته باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش با دستان خالی بهترین آزمون های خود را تا اینجای کار برگزار کرد.
احمدی لاشکی گفت: در حوزه کنکور سراسری ما نقش ۴۰ درصد تاثیر قطعی معدل رو با شفافیت تمام به سازمان سنجش در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.
وی به برکت این سفر ها اشاره کرد و گفت: این سفر ها می‌تواند کارهای عقب مانده را با سرعت تمام به نتیجه برساند و مصوبه پایانی این سفر در چند روز آینده در شورای اداری استان خواهیم داشت و امیدواریم برای مردم عزیز منطقه خیر برکت داشته باشد.



حجت‌الاسلام محمد موحد_نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی_ در این نشست به حضور مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مردم ما خوشبختانه مبرا هستند و در همه میادین هر کجا لازم شد خود را به منصه ظهور رسانند و مایه افتخار و جاودانگی هستند. 
موحد با بیان اینکه نمیدانم چرا آن گونه که در شأن و جایگاه این مردم است دیده نمی‌شوند افزود: به این گونه افراد باید امکانات داده شود و در جاهایی که نیاز است دیده شوند. 
حجت‌الاسلام موحد با بیان اینکه ما برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت سنگین آموزش و پرورش دست به دست هم دادیم و آموزش و پرورش را تیکه پاره کردیم تصریح کرد: مدارس غیر انتفاعی توجه ای به بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش ندارد و بازدهی خاصی در عملکرد این مدارس نمی‌بینیم، باید چاره ای اساسی برای معضل اندیشیده شود.
نماینده‌ مردم در مجلس بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چقدر موفق بوده ایم؟ چقدر توانستیم این وظیفه اساسی را اجرا کنیم؟ افزود: اگر به سمت قانون برویم و مسئولیت هایی که بر عهده ما هستند را اجرایی کنیم می‌توان خیلی از گام ها را برداشت و مشکلات را برطرف شوند. 
موحد افزود: اگر قرار است که یک آموزش و پرورش پویا توانمند با جایگاه خاص خودش داشته باشیم، باید به سمت دانشگاه فرهنگیان رفت.
وی راه برون رفت از این وضعیت که آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود برگردد را اجرایی شدن قانون اساسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.



حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر_ امام جمعه دهدشت_ در این نشست معلم را فرهنگ‌ساز و انسان‌ساز دانست و اظهار کرد: مشکل آموزش وپرورش، ورودهای غلط در این مجموعه بوده است، کسی که توان تدریس ندارد سوابق آموزشی ندارد وارد این مجموعه شده و این ظلم و جفا به فرزندان این مرز وبوم است.
امام جمعه دهدشت بی‌مهری به دانشگاه‌ فرهنگیان علی‌رغم منویات مقام معظم رهبری در این راستا را یادآور شد و بیان کرد: عدم اعتماد به جوانان تا کی؟ متأسفانه در وزارت آموزش وپرورش اعتماد به جوانان ضعیف است، جوانانی که همه نسل جوان و متعهد به انقلاب و نظام هستند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار جدا شدن دست سیاسیون از آموزش وپرورش شد و با بیان این‌که وزیر باید این نگاه را اصلاح کند تصریح کرد: نیروهای متخصص در آموزش وپرورش به صورت تخصصی به کار گرفته شوند.
امام جمعه دهدشت یکی از معضلات در کشور را مدارس غیرانتفاعی عنوان و اظهار کرد: این فاصله طبقاتی و این نگاه که تحصیل پولی شده و هر که پول‌دارتر موفق‌تر است نگران کننده است، قشر مرفه‌ای که دلشان برای نظام نمی‌سوزد، توقع داریم دولت انقلابی این مسئله را حل کند.
وی مسئله تدریس تخصصی در مدارس را یادآور شد و گفت: در برخی شهرستان‌ها ظرفیت خوب است اما چون امکانات نیست از ظرفیت معلم خوب استفاده نمی‌شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار حقوق و مزایا و توجه بیشتری به معلمان مناطق گرمسیری شد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث نیروهای خدماتی توجه به آن‌ها نشده و این یعنی تبعیض یعنی تضعیف و باید این مسئله حل شود.
امام جمعه دهدشت افزود: امیدواریم این سفر باعث شود برای محرومیت‌های آموزش وپرورش ما فکری عاجل شود، اگر معلم تکریم شود جامعه، دین، مذهب، اخلاق و انسانیت را تکریم کرده‌ایم.



فریدون فاطمی زاده_رییس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه_در این آیین با اشاره مشکلات فضای آموزشی این شهرستان گفت: در این شهرستان۱۷ مدرسه کانکسی وجود دارد و ۳۴ مدرسه تخریبی در شهر دهدشت وجود دارد که این مدارس تخریبی بیشترین مربوط به مقاطع ابتدایی و متوسطه اول است که تخریب و بازسازی این مدارس ناایمن ضروری است.
فریدون فاطمی زاده با اشاره به اینکه 36 درصد دانش آموزان این شهرستان در هنرستانها در حال علم اموزشی هستند افزود: از لحاظ امکانات فضای نامطلوبی است و برخی این مدارس خیلی قدیمی و دور از شان دانش آموزان هستند. مهمترین چالش های رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان ها کمبود زیرساخت، تجیهزات و فضای کارگاهی است.
وی با اشاره به اینکه رشته تربیت بدنی که سال گذشته در هنرستان شهرستان فعال شد نیاز به تجهیزات و امکانات مناسب دارد و لازم است کمبود امکانات جبران شود تصریح کرد: این شهرستان با وجود بیش از 2 هزار معلم اما یک سالن در خور شان فرهنگیان نداریم که برنامه های خود را در ان اجرا کنند.
فاطمی زاده بیان کرد: این شهرستان سالن کنفرانس و امتحانات مطلوب ندارد با وجد اینکه ما مرکز استان هستیم و ازمون های استخدامی چند شهرستان پوشش می دهیم اما سالن مجهز برای برپایی این ازمون ها را نداریم.
وی خاطرنشان کرد: استخر ویژه فرهنگیان این شهرستان بیش از ۱۰ سال نیمه کاره رها شده است. باشگاه و درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان وجود ندارد.








نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1