تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۶۴۰۵۶
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

توزیع ۵۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه وبویراحمد

۲
۲
توزیع ۵۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲ هزارو ۵۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان توزیع شده است.
فضل الله آذرفر اظهار داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکار‌های ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است.
وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند.
آذرفر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی ۲ سال آینده پنل خورشیدی بین بیش از هشت هزار خانوار عشایری توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: در مناطقی که بیش از ۵۰ خانوار عشایری تمرکز داشته باشند از نیروگاه‌های متوسطه خورشیدی برای تأمین برق آن‌ها استفاده خواهد شد.
آذرفر افزود: خانوار‌های عشایری واجد شرایط مناطق‌ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند باید در سامانه عشایری ثبت نام و کد دریافت کنند.
وی تأکید کرد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.
آذرفر آثار زیست محیطی اجرای استفاده از پنل‌های خورشیدی را بسیار ارزشمند دانست و ابراز‌امیدواری کرد: با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی باشیم.
وی وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل‌ها عنوان کرد و افزود: این مزیت به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.
همچنین رئیس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شده طرح ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری (ساخت سکو‌های نشیمن) با مشارکت امور عشایر، گروه‌های جهادی و عشایرنشینان اجرا می‌شود.
سید مهدی عباسیان افزود: در این طرح که چهار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته سکو‌هایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در ۶ متر مربع احداث می‌شود.
وی بیان کرد: به ازای احداث هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیون تومان به عشایر پرداخت می‌شود.
رئیس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تأمین مصالح، عشایرنشینان با کمک گروه‌های جهادی استان سکو‌های نشیمن احداث می‌کنند.
عباسیان تأکید کرد: ساخت سکو‌های نشیمن باعث می‌شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در‌امان باشند و همچنین در بارندگی‌های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.
وی ابراز کرد: بازگشایی راه‌های عشایری در شهرستان‌های مارگون، بویراحمد، دنا و بخش‌هایی از شهرستان کهگیلویه در مناطق‌ییلاقی بازگشایی استان از دیگر اقدام‌های انجام گرفته امسال برای رفاه این قشر تولید‌کننده است.
بنا بر این گزارش، عشایر کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند. عشایر نشینان ۱۲ درصد از جمعیت استان معادل ۷۰ هزار نفر را تشکیل داده‌اند.
عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) تشکیل شده است.
بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند.
سالانه ۱۰ هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، ۴۰۰ تن پشم، ۲۶ هزار تن شیر، ۱۸۰ تن انواع روغن‌های دامی و ۷۲۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر این استان تولید می‌شود. هم اکنون تعداد دام‌های در اختیار عشایر این استان افزون بر یک میلیون رأس است. ۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
لطفا بنویسید چند عدد از این ۵۰۰ پنل به دست عشایر واقعی رسید.تعداد مدیران کل و فامیل رو کم کنید.ولطفا کسانی که عشایر واقعی یا در کار عشایری سرمایه گزاری کردند چرا با جوابهای واهی یا گفتن بیمه تامین اجتماعی؛ حق آنها را ضایع میکنید.واقعا ضعف مدیریت در امور عشایر استان بیداد میکند((.یا علی مدد)).
لطفا آقای ابراهیمی را بزارید مدیر کل.که انشاالله با وساطت رییس جمهور این موهون اتفاق خواهد افتاد.
زینب
Iran, Islamic Republic of
برعکس گفتید۱۰درصد دولت میده ۹۰ درصد عشایر بدبخت ،از عشایرم بکشید تا میتونید
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1