کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد:

کاش بوق ممتد خودروها در ترافیک مسوولین را از خواب بیدار کند

28 فروردين 1402 ساعت 21:15

با توجه به اهمیت مسئله ترافیک، کبنانیوز این موضوع را بارها و از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و به مسوولان این حوزه گوشزد کرد؛ اما متأسفانه گوش کسی بدهکار به این حرف‌ها نیست و امید است بوق ممتد خودروها در ترافیک مسوولان را ازخواب بیدار کند.


با توجه به اهمیت مسئله ترافیک، کبنانیوز این موضوع را بارها و از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و به مسوولان این حوزه گوشزد کرد؛ اما متأسفانه گوش کسی بدهکار به این حرف‌ها نیست و امید است بوق ممتد خودروها در ترافیک مسوولان را ازخواب بیدار کند.
به گزارش کبنا، به‌گفته پژوهش‌گران ترافیک در مناطق شهری، تأثیرات زیانباری بر سلامت روان و تندرستی جامعه دارد. ترافیک علاوه بر آثار سوء جسمانی، تأثیرات آلودگی هوا و صوتی، باعث اختلالات عصبی- رفتاری، تحریک‌پذیری، اضطراب و حتی انزوای اجتماعی افراد شود و حتی می‌تواند منجر به اختلال عملکرد مغزی کودکان، ضعف رشد و تکامل، کاهش ضریب هوش و افت تحصیلی آنان شود. عدم توجه به آثار روان‌شناسی حمل و نقل، باعث اثرات زیانبار ترافیک در سلامت انسان‌ها می‌شود که متأسفانه به این مسائل توجهی نمی‌شود. 
با توجه به اهمیت مسئله ترافیک کبنانیوز این موضوع را بارها و از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و به مسوولان این حوزه گوشزد کرد؛ اما متأسفانه گوش کسی بدهکار به این حرف‌ها نیست و امید است بوق ممتد خودروها در ترافیک مسوولان مربوطه را ازخواب بیدار کند.
رئیس پلیس درباره این مشکل می‌گوید جاده‌ها و خیابان‌های شهری ظرفیت کافی را ندارد و اکنون که نزدیک به پایان سال تحصیلی هستیم رئیس اداره آموزش و پرورش می‌گوید؛ اگر برای مدارس سرویس ایاب و ذهاب فراهم بود درصد بسیاری از ترافیک شهری حل می‌شد؛ اما باید به ایشان گفت: علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد و امیدواریم سال تحصیلی آینده این مورد را در نظر داشته باشید. همچنین شهرداری بداند آن ساختمان‌های بزرگ دیروز که با پرداخت جریمه‌های ناچیز، پارکینگ را از نقشه حذف کردند و سر به فلک کشیدند باعث اصلی ترافیک‌های سنگین امروز هستند.
این وضعیت سنگین ترافیک که هر روز شاهد آن هستیم و روزبه‌روز بر آن افزوده می‌شود باعث می‌شود رانندگان قواعد رانندگی را رعایت نکنند و خودروی خود را در جاهای نامناسب پارک کنند و نظم شهری را برهم بزنند آن وقت برخی مسوولان که یا وضعیت شهر را نمی‌بینند و یا نمی‌خواهند ببیند و اگر هم می‌بینند فکر می‌کنند که مردم نمی بینند و نمی‌دانند و در بوق و کرنا شعار سر می‌دهند که شهر یاسوج پایتخت طبیعت است و از پتانسیل‌های گردشگری فراوانی برخوردار است؛ آقای مسوول؛ مسافر شهر یاسوج ماشینش را کجا پارک کند باقی مسائل به کنار؟!


کد مطلب: 461184

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461184/کاش-بوق-ممتد-خودروها-ترافیک-مسوولین-خواب-بیدار-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1