کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به توسعه زیرساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد

27 فروردين 1402 ساعت 18:51

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به توسعه شبکه زیرساخت های ارتباطی مناطق مختلف این استان اختصاص یافته است.


 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به توسعه شبکه زیرساخت های ارتباطی مناطق مختلف این استان اختصاص یافته است.
محمود رادمنش افزود: از این میزان اعتبار پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی استان یا شبکه فیبر نوری روستایی اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: از محل این اعتبار ، هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده همه شهرها و روستاهای استان به شبکه پر سرعت فیبر نوری مجهز می‌شوند.
رادمنش اظهار کرد: در سال گذشته ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای مشکل پوشش اینترنتی در استان شناسایی شد که اعتبار برای توسعه اینترنت ۱۳۰ روستا اخذ شده و ۷۰ روستای دیگر در مرحله اخذ اعتبار ملی قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است و از این تعداد طرح مخابراتی ۵۰ طرح در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.
رادمنش اضافه کرد: این طرح‌ها در زمینه توسعه ارتباطی ، ساخت سایت جدید ارتباطی و توسعه شبکه زیر ساخت مبتنی بر فیبر نوری بین شهری و روستایی است.
وی افزود: پارسال ۱۲۰ روستا در استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند که از این تعداد ۷۰ روستا برای نخستین بار به پوشش اینترنتی مجهز و ۵۰ روستای دیگر با اجرای طرح‌های ارتباطی دارای پوشش اینترنتی با کیفیت‌تر شدند.


کد مطلب: 461141

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461141/اختصاص-۱۰-هزار-میلیارد-ریال-توسعه-زیرساخت-های-ارتباطی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1