تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۶۰۷۳۱
مدیرکل صنعت معدن تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد:

قیمت مصوب شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد / مردم تخلفات را گزارش کنند

۸
۳
قیمت مصوب شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد / مردم تخلفات را گزارش کنند
کبنا ؛
مردم بر اساس قیمت مصوب 89 هزار و 500 تومان شن و ماسه را خرید کنند و در صورتی که قیمت‌ها خلاف این میزان قیمتی باشد، می‌توانند از طریق سامانه 124 شکایت خود را ثبت کنند تا دستگاه های نظارتی ورود کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مدیرکل صنعت معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه میز خدمت مسوولان در نماز جمعه امروز (18 فروردین ماه 1402) گفت: اتحادیه تولیدکنندگان شن و ماسه در سال 1401 سه بار اقدام به افزایش قیمت کرد؛ اولین تغییر قیمت در ابتدای سال 1401 معقول و متعارف بود، در نیمه سال دوباره افزایش قیمت دادند که این افزایش قیمت را متعارف تشخیص ندادیم، همچنین در ماه بهمن نیز افزایش قیمتی دادند که غیرمتعارف بود، و بر اساس اعلام کمیته فنی و جلسات برگزار شده، افزایش قیمت برج 11 را در برهه کنونی متعارف تشخیص دادیم.
کریم روزبهان اظهار داشت: این قیمت متعارف را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کردیم، 8 روز بعد از این اعلام قیمتی، اتحادیه شن و ماسه دوباره قیمت جدیدی اعلام کردند که 40 درصد افزایش قیمت داشت.
وی گفت: این قیمت متعارف نیست و به حسب دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات در 2 ماهه اول سال و سه ماه پایانی سال ممنوع است، به فرمانداران مکاتبه شد که افزایش قیمت اتحادیه شن و ماسه خارج از ضوابط قیمت گذاری است، قیمت ها بر اساس قیمت های قبلی است و در صورتی که افزایش قیمتی مشاهده شود دستگاه های نظارتی مکلف به اقدام قانونی هستند.
روزبهان با اشاره به اینکه «در مورد کالاهایی که تابع عرضه و تقاضا است دولت نمی تواند قیمت گذاری کند، ولی می تواند در صورت غیرمتعارف بودن قیمت ها، نظارت و اصلاح کند» افزود: بخاطر اصرار اتحادیه شن و ماسه جلسه ای با ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و ایشان نیز دستور دادند که قیمت های قبلی قانونی است و چنانچه تخلفی مشاهده شد مستوجب برخورد قانونی خواهند بود.
مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های نظارتی برخوردهای شدیدی کرده اند و جرائم سنگینی برای متخلفان درنظر گرفته شده است.
روزبهان بیان کرد: بخش صنعت و تولیدکنندگان شن و ماسه فرزندان صنعت هستند، ما باید به گونه ای برخورد کنیم که هم از تولیدکنندگان حمایت کنیم و هم از مصرف کنندگان به عنوان ولی نعمت؛ ولی باید ضوابط قیمت گذاری رعایت شود و اینکه یک تولیدکننده شبانه تصمیم بگیرند و قیمت را تغییر دهند رعایت ضوابط قیمت گذاری نیست.
روزبهان بیان کرد: شن و ماسه جزو کالای پسینی است و قیمت گذاری آن تابع عرضه و تقاضا است، و به این صورت قیمت گذاری می شود که هر کدام از تولیدکنندگان قیمت مدنظر خود را در سامانه جامع تجارت ثبت می کنند، دستگاه متولی بررسی می کند، چنانچه قیمت متعارف باشد قیمت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام می شود و در صورت تأیید سازمان، قیمت در سامانه ثبت قیمت ها (124) قرار می گیرد و معیار عمل می شود؛ در حالی که اتحادیه شن و ماسه چنین کاری نکرده است.
وی گفت: مردم باید بر اساس قیمت مصوب 89 هزار و 500 تومان خرید کنند و در صورتی که خلاف این قیمت باشد، می توانند از طریق سامانه 124 شکایت خود را ثبت کنند و شن و ماسه را به قیمت گرانتر نخرند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاش رئیس تعزیرات و صنعت و معدن خودشان زنگ بزنند که دو سرویس ماسه بیارن برا خودشان که به چشم خود ببینند گفتار درمانی هیچ فایده ای نداره
ترب من گپل نی
Iran, Islamic Republic of
زنگ بزنه 10سرویس مجانی ایاسی خوش استاندارخالی ایابو
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
مردم بیچاره چه گناهی کردان از دست مدیریت شما اگه راست میگین بیاریدش قیمتی که میگین
فرشاد
Romania
خوب کاری نداره آقای استاندارخودش زنگ بزنه قیمت بگیره
Iran, Islamic Republic of
شاه قاسم یه سرویس ماسه سیتون ایارن کپتونه ایبندین
امید بشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر در تاریخ۱۴۰۲/۰۱/۰۷ پاتاوه ماسه برای من آوردند بدون کرایه تنی ۱۳۵۰۰۰تومان لطفا پیگیری کنید ممنون
سلام ‌
Iran, Islamic Republic of
دهدشت بیس برای من اوردند هرتن ۱۴۰ هزارتومان گرفتند
نیما
Iran, Islamic Republic of
یعنی خودتون نمیدونید که قیمتش رو کارخانه شن وماسه چقدر میده؟کمتراز ۱۳۵هزارتومن نمیده دیگه چرا زنگ بزنند مردم؟شماها نه کفایت مدیریت دارید نه قدرت برخورد
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1