تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۶۰۶۴۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان

هشدار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آتش سوزی ها / نکاتی که باید در مواقع حضور در طبیعت رعایت کرد

۰
هشدار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آتش سوزی ها / نکاتی که باید در مواقع حضور در طبیعت رعایت کرد
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با صدور اولین هشدار زیست محیطی گفت: خطر در کمین طبیعت و زیستگاه حیات وحش استان است، اگر همکاری و دقت نکنیم با خطر آتش سوزی مواجه خواهیم شد.
به گزارش کبنا نیوز،  تجربه سنوات گذشته نشان می دهد فرا رسیدن فصل گرما سرآغازی برای شروع آتش سوزی در طبیعت است. آتش سوزی هایی که  ماحصل آن تلی سفید از خاکستر بلوط و انواع درخت و درختچه ها بوده است.
آتش سوزی هایی که گاهاً روزها طول می کشید تا سرد و خاموش شوند، عمدتا رد پایی از انسان چه بصورت تعمدی و چه غیر تعمدی در آنها دیده می شد.
مدیرکل خفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با صدور نخستین هشدار زیست محیطی برای طبیعت استان گفت: خطر در کمین طبیعت و زیستگاه حیات وحش استان است، اگر همکاری و دقت نکنیم با خطر آتش سوزی به مراتب بدتر از سنوات گذشته مواجه خواهیم شد.   
اسلام جاودان خرد گفت: خدا را شکر نزولات سال جاری استان در دهه اخیر کم سابقه بوده، فلذا به تبع از آن پوشش گیاهی رشد  چشم گیری داشته است.
وی افزود: با نزدیک شدن به فصل گرما و خشک شدن علوفه ها، احتمال آتش سوزی در بستر زیستگاه ها و تالاب ها افزایش پیدا می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به بخشی از اقدامات محیط زیست استان تصریح کرد: تشکیل تیم مهار آتش در یگان حفاظت محیط زیست، خرید تجهیزات اطفاء حریق، برنامه های آموزشی با جوامع محلی حاشیه زیستگاه ها و مناطق مستعد آتش سوزی، ایجاد آتش بر و مسدود نمودن جاده های دسترسی به مراتع از جمله برنامه های این اداره کل برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی است.
جاودان خرد گفت: از اصحاب رسانه درخواست می کنم در زمینه اطلاع رسانی و راه های جلوگیری از آتش سوزی به ما کمک کنند. از هم استانی های خود می خواهیم در زیستگاه ها و طبیعت آتش روشن نکنند، در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن، قبل از ترک محل مطمئن شوند و در صورت وجود باد هرگز آتش روشن نکنند، چراکه در چنین شرایطی باد موجب افزایش حجم آتش و انتقال آن از طریق گدازه شده و احتمال آتش سوزی را در سطح وسیع افزایش می دهد.
جاودان خرد 1540 را سریعترین راه ممکن برای اطلاع رسانی بیان داشت و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دود در طبیعت در صورت امکان در لحظات نخست و طلایی مهار آتش خود اقدام نمایند یا با سامانه 1540 محیط زیست، 1504 منابع طبیعی، 110 پلیس و 125 آتش نشانی اطلاع دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
1