تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۵۸۷۱۷
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:

اشتغال به کار 4 هزار نفر با اجرای پروژه معدن فسفات چرام

۵
۰
اشتغال به کار 4 هزار نفر با اجرای پروژه معدن فسفات چرام
کبنا ؛در صورت اجرای این پروژهها برای بالغ بر یک هزار نفر بصورت مستقیم و سه هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و چهره منطقه را به لحاظ صنعتی و اشتغال متحول خواهد کرد.
به گزارش کبنا، به مناسبت دهه فجر نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان، فرماندار چرام و جمعی از مسوولین شهرستانی از چند طرح صنعتی شهرستان چرام بازدید کردند.
سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: طرح‌ها در حوزه‌ی کهگیلویۀ بزرگ چه آن‌هایی که بهره‌برداری شدند و چه کلنگ زنی، در بین آن‌ها نیاز به سرکشی، بازدید و پیگیری‌های متعدد وجود داشت، در حوزه برق و در حوزه جاده، مسکن، راهداری و در حوزه صنعت و وزارت صمت  عملکرد دستگاه‌های اجرایی در روند پروژه قابل تقدیر هست، اگر چه مشکلاتی در حوزه تخصیص اعتبار وجود داشت ولی روند کاری بیشتر پروژه‌ها قابل قبول است.
موحد افزود: مردم همیشه برای نظام پای کار بودند هستند و خواهند بود این مردم شایسته خدمت هستند و باید به این عزیزان خدمت کرد.
وی گفت: بیش از 40 طرح در کهگیلویه، 35 طرح در لنده، 40 طرح در حوزه چرام، تعداد زیادی طرح نیز در بهمئی وجود داشت که هم بوده که انشالله نتیجه انها را در زندگی مردم شاهد باشیم.
در ادامه کریم روزبهان مدیر کل صمت استان نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: امروز ما شاهد دسترسی به معدن فسفات چرام هستیم که برای اکتشاف حین استخراج قابل برداشت است و هفته پیش این مجوز را صادر کردیم. روزبهان افزود: مجری این طرح اقدام به عملیات اکتشافی کرده، تجهیزات و ماشین الان مربوطه را مستقر کردیم، هر چند مشکلاتی در مسیر دستیابی به این معدن وجود دارد ولی انشالله با حمایت‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و نماینده مردم کهگیلویه مباحث مربوط به زیرساخت این معدن هم فراهم خواهد شد.
روزبهان ادامه داد: این پروژه قریب به دو سال راکد بود و مشکلاتی داشت که خدا را شکر رو به حل هستند، با پیگیر‌هایی که در مرکز و در استان انجام گرفت پروژه از رکود خارج شده پیمانکار پای کار آمده و انشالله روند پیشرفت این پروژه بزودی آغاز خواهد شد.
وی افزود: تعدادی زیر پروژه به‌عنوان پروژه‌های جانبی نیز وجود دارد، تأمین آب، تأمین گاز و تأمین برق که هر کدام پروژه‌ای جدا‌گانه و بزرگ هستند، تأمین آب که رو به انجام است، تأمین برق و گاز هم در روند انجام هستند.
وی در خصوص معارضات اجتماعی گفت: وجود زمین‌های کشاورزی بر سر راه این پروژه از جمله معارضات اجتماعی طرح است که همه مسئولین جهت رفع این مشکل پای کار هستند، به امید خدا این پروژه در آینده‌ نزدیک تقدیم مردم شریف استان و این منطقه خواهد شد.
روزبهان تصریح کرد: این قدم قدم مبارکی است، پیشرفت این معدن زمینه ساز اجرای پروژه‌های زیادی بعنوان مشتقات فسفات در این منطقه خواهد شد این پروژه تولید آهک هیدراته است و پروژه بعدی اسید فسفریک است که مراحل بحث واگذاری زمین در حال اجرا است و پروژه‌های دیگری مثل کود سوپر فسفات، چسب‌ها، رزین‌ها همه پروژه‌های هستند که در نظر داریم بعنوان مشتقات فسفات در این منطقه تعریف کنیم.
در صورت اجرای این پروژه‌ها برای بالغ بر یک هزار نفر بصورت مستقیم و سه هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و چهره منطقه را به لحاظ صنعتی و اشتغال متحول خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای جونت کنم دس درارل
Iran, Islamic Republic of
وعده های کهنه...ادمهای فرسوده...کدوم اشتغال....هر وقت به انتخابات نزدیک میشین برای مردم از شغل و کار سخن میگویید...خداوکیلی خسته نشدید از این حرفهای بی عمل...سردار سازندگی کهگیلویه...سناتور کهگیلویه...قطعا خودتان هم این ستایش ها را در خلوت بهشون می خندید...نمک بر زخم ملت نپاشید...
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که به مردم کهگلویه ضربه زد شما بود شما چند دوره بودی به اندازه عدل هاشمی کار نکردی چیکار کردی
رضا
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی هم هیچ نکرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایی عدل هاشمی چه کاری انجام داد که ما نمیدونیم
حتما عدل هاشمی تو رو هم مثل یه عده خاص گذاشته پتروشیمیی
یا که ازش دفاع میکنی
استان ک.ب همه نماینده و طرفداراشون فقط به فکر منافع شخصی قدرت و پول خودشونن با طایفه بازی
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1