تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۵۸۵۰۰
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار: شرایط کهگیلویه و بویراحمد خاص است / بین روستا‌ها فاصله زیاد و جاده‌ها نامناسب می‌باشند / زمستان اغلب مناطق روستایی ارتباط قطع می‌شود /هزینه انتقال فرزندان به مناطق دیگر برای تحصیل خانواده‌ها بالا است

۰
استاندار: شرایط کهگیلویه و بویراحمد خاص است / بین روستا‌ها فاصله زیاد و جاده‌ها نامناسب می‌باشند / زمستان  اغلب مناطق روستایی ارتباط قطع می‌شود /هزینه انتقال فرزندان به مناطق دیگر برای تحصیل خانواده‌ها بالا است
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، شرایط ما متفاوت است از استان‌های برخوردار، افزود: ما قبل از انقلاب زیر ساخت خدماتی نداشتیم، ساخت و ساز‌های حدماتی و زیربنایی در کهگیلویه وبویراحمد از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در این استان آغاز شد.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده با حضور مدیرکل دفتر فنی و آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ما در مناطق دور افتاده هنرستان کار و دانش نداریم و پراکندگی مناطق و دانش‌آموزی با این وضعیت سخت و هزینه بردار شرایط خاص ایجاد کرده بود با اینکه فاصله مراکز زیاد است امکانات ساخت و تجمیع مدارس نداشتیم.
احمدزاده ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد استانی با شرایط ویژه است بین روستا‌ها فاصله زیاد و جاده‌ها نامناسب می‌باشند و زمستان در اغلب مناطق روستایی ارتباط قطع می‌باشد و برای انتقال فرزندان به مناطق دیگر هزینه تحصیل خانواده‌ها بالا می‌رود.
به گفته استاندار، به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن و پراکندگی روستا‌ها در استان هزینه از جمله راه‌سازی و ارائه دیگر خدمات چند برابر میانگین کشور بوده و بطوریکه هزینه هر کیلومتر راه ۱۵ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: با این شرایط برای اینکه تغییر و یا تحولی ایجاد شود باید به استان نگاه و توجه خاص داشت.
استاندار تأکید کرد: ما در استان به لحاظ منابع استانی به آموزش و پرورش توجه ویژه داریم و اما به دلیل اینکه حجم مشکلات بالاست برای توسعه هنرستان‌ها تأکید داریم که وزیر به این مهم توجه خاص داشته باشد.
دکتر احمدزاده با اشاره با اینکه به این مسأله که دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های فنی و کار و دانش بروند و اکنون این روند و نگرش مورد توجه قرار گرفته است، تأکید کرد: برای اینکه جوابگوی دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها باشیم نیازمند فضای فیزیکی و تجهیزات برای رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.
احمدزاده_ رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: همه دیدگاه‌ها در حمایت از آموزش و پرورش و هزینه در این حوزه وجود دارد و این کار را در استان انجام می‌دهیم و اما نیازمند حمایت جدی از مرکز نیز هستیم.
مدیرکل دفتر فنی و آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش هم گفت: ساخت، توسعه و تجهیز همه فضا‌های هنرستانی و افزایش جمعیت دانش‌آموزی در رشته‌های هنرستانی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.
عباس بیات ابراز داشت: برای مسأله مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید سرمایه‌گذاری و هزینه کرد و در این خصوص چهار استان در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته که استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از آن‌ها ست.
وی اظهار داشت: میلغ ۱۰ میلیارد تومان به منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در اختیار استان قرار می‌دهیم و سه برابر سرانه دانش‌آموزی در حوزه کار و دانش به استان کهگیلویه وبویراحمد کمک می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1