تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۵۸۴۳۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری:

سند راهبردی پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

۰
سند راهبردی پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود
کبنا ؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تدوین برش استانی سند راهبردی پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: یازده کارگروه تخصصی در شورای پدافند زیر نظر شورای پدافند غیرعامل استان فعالیت خود را آغاز کردند.
به گزارش کبنا، مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه وبویراحمد در نشست کارگروه سایبری با اشاره به اهمیت و نقش موثر حوزه سایبری در پدافند غیرعامل گفت: یکی از وجوه آسیب پذیر و مورد تهدید دشمن، حوزه سایبری است که با آگاهی و هوشیاری می توان در برابر تهدیدات احتمالی مقابله کرد.
سیدرضا غلامی اظهار داشت: اقدامات زیرساختی خوبی در همه حوزه های مرتبط به خصوص حوزه سایبری در سطح استان در خصوص پدافند غیرعامل صورت گرفته و یا در حال انجام است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تصریح کرد: تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل استان در دستور کار قرار دارد و مراحل نهایی خود را سپری می کند.
وی با بیان اینکه، اعتبارات حوزه پدافندغیرعامل توسط قانونگذار در قانون بودجه به خوبی لحاظ شده است، گفت: یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی مربوط به پدافند غیرعامل دستگاه است که با نظر شورای پدافند غیرعامل استان در ردیف های ابلاغی باید هزینه شود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان از کارگروه سایبری و الکترونیک پدافند غیرعامل استان به عنوان کارگروهی مهم، فعال و تاثیرگذار یاد کرد و گفت: در حوزه امنیت سایبری، اطلاع رسانی، احصاء آسیب ها و تهدیدها اقدامات منظم و مهمی توسط این کارگروه در حال انجام است.
غلامی بر توجه مدیران دستگاه های اجرایی استان به مباحث پدافندی در استان تأکید کرد و گفت: اعتبارت در نظر گرفته شده در همین راستا هزینه شود و هرگونه کم کاری در حوزه های مرتبط با پدافندغیرعامل در استان غیرقابل اغماض است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این کارگروه در راستای ایجاد آمادگی، افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری سایبری در استان برنامه های ساختاری و سازند ه ای را در دست اجرا دارد.
سید محمود رادمنش اظهار داشت: شناسایی و اولویت بندی تهدیدات و ارتقاء توانمندی، آماده سازی مسیرهای سایبری، اجرای راهبردی شبکه و برقراری تعامل و هماهنگی بین دستگاه ها از اهداف کارگروه سایبری پدافند غیرعامل استان است.
وی اظهار داشت: برای تثبیت امنیت در حوزه تخصصی سایبری استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان برای حفظ و نگهداری از مسیرهای ارتباطی و نظارت بر انجام کار دستگاه های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل در دستور کار قرار دارد. 
رادمنش مسئول کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات (سایبری) استان تصریح کرد: شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز و سامانه های مهم استان در حوزه فناوری های الکترونیک، ارتباطات و اطلاعات صورت گرفته و پشتیبانی و مراقبت های ایمنی به خوبی به عمل آورده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1