تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۵۵۶۵۲
به مناسبت هفته پژوهش و فناوری؛

زنگ پژوهش و فناوری در مدارس کهگیلویه نواخته شد

۱
زنگ پژوهش و فناوری در مدارس کهگیلویه نواخته شد
کبنا ؛
آئین زنگ پژوهش و فناوری با حضور رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه، مدیر مرکز رشد شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی در مدرسه دخترانه صدیقه کبری(س) دهدشت نواخته شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ صبح چهارشنبه در آئین نواختن زنگ پژوهش و فناوری، مرکز رشد را فرصت ارزشمندی دانست و افزود: جوانان و نوجوانان با ارائه طرح ها و ایده هایی که می‌تواند تبدیل به یک رهاورد اقتصادی و فناوری شود که برای جامعه مفید باشد، مرکز رشد این فرصت را در اختیار شما قرار داده و از شما حمایت‌ خواهد کرد.
فاطمی زاده با بیان اینکه در آموزش و پرورش برای هر سه مقطع آموزشی فرصت برای همکاران و دانش آموزان در بخش پژوهشی فراهم است افزود: در مقطع ابتدایی «جشنواره جابر بن حیان» فرصت ارزشمندی است که دانش آموزان دست ساخت های خود و کارهای پژوهشی خود را به نمایش می‌گذارند. 
وی در ادامه افزود: در مقطع متوسطه اول «جشنواره نوجوان خوارزمی» را داریم و در مقطع متوسطه دوم «جشنواره جوان خوارزمی» را داریم.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه این دیدگاه که کار پژوهشی مربوط به دانشگاه است باید تغییر پیدا کند تصریح کرد: گاهاً یک کار ساده تبدیل به یک ایده موثر می‌شود.
عبدالعزیز موسوی _ فرماندار کهگیلویه _ در این آئین پژوهش را یک جریان حیاتی و پویایی در عرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: لازمه آن این است که باید پژوهش را در آموزش و پرورش و مدارس خود نهادینه کنیم.
موسوی با بیان اینکه جایگاه پژوهش در پیشرفت و توسعه جامعه بسیار مهم است افزود: برای گسترش و تقویت امر پژوهش به عنوان یک مسئله مهم و اساسی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد. تا میل به پژوهش در دانش آموزان تقویت و گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: اگر روحیه پژوهشی و کاوشگری را در جوانان و نوجوانان خود در مدارس تقویت شود، قطعا به پیشرفت ها و جایگاه های والایی دست پیدا خواهیم کرد.
موسوی از مرکز رشد در شهرستان کهگیلویه به عنوان یک فرصت ارزشمند و بستر مناسبی برای کار پژوهشگری یاد کرد.
شهریار جمالی _ رئیس مرکز رشد کهگیلویه _ در این آیین با بیان اینکه مرکز رشد یک نهاد علمی نوپا است افزود: ما نیازمند یک برنامه تدریجی و آموزشی هستیم که برای جامعه و مخاطبین خود شناخته شود. 
جمالی فعالیت مرکز رشد را اینگونه تشریح کرد: افرادی که ایده هایی در ذهن خود دارند و قصد دارند که ایده های خود را تبدیل به یک محصول یا یک خدمت ارائه دهند مرکز رشد از این افراد حمایت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1