کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری؛

زنگ پژوهش و فناوری در مدارس کهگیلویه نواخته شد

23 آذر 1401 ساعت 14:53

آئین زنگ پژوهش و فناوری با حضور رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه، مدیر مرکز رشد شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی در مدرسه دخترانه صدیقه کبری (س) دهدشت نواخته شد.


آئین زنگ پژوهش و فناوری با حضور رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه، مدیر مرکز رشد شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی در مدرسه دخترانه صدیقه کبری(س) دهدشت نواخته شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ صبح چهارشنبه در آئین نواختن زنگ پژوهش و فناوری، مرکز رشد را فرصت ارزشمندی دانست و افزود: جوانان و نوجوانان با ارائه طرح ها و ایده هایی که می‌تواند تبدیل به یک رهاورد اقتصادی و فناوری شود که برای جامعه مفید باشد، مرکز رشد این فرصت را در اختیار شما قرار داده و از شما حمایت‌ خواهد کرد.
فاطمی زاده با بیان اینکه در آموزش و پرورش برای هر سه مقطع آموزشی فرصت برای همکاران و دانش آموزان در بخش پژوهشی فراهم است افزود: در مقطع ابتدایی «جشنواره جابر بن حیان» فرصت ارزشمندی است که دانش آموزان دست ساخت های خود و کارهای پژوهشی خود را به نمایش می‌گذارند. 
وی در ادامه افزود: در مقطع متوسطه اول «جشنواره نوجوان خوارزمی» را داریم و در مقطع متوسطه دوم «جشنواره جوان خوارزمی» را داریم.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه این دیدگاه که کار پژوهشی مربوط به دانشگاه است باید تغییر پیدا کند تصریح کرد: گاهاً یک کار ساده تبدیل به یک ایده موثر می‌شود.
عبدالعزیز موسوی _ فرماندار کهگیلویه _ در این آئین پژوهش را یک جریان حیاتی و پویایی در عرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: لازمه آن این است که باید پژوهش را در آموزش و پرورش و مدارس خود نهادینه کنیم.
موسوی با بیان اینکه جایگاه پژوهش در پیشرفت و توسعه جامعه بسیار مهم است افزود: برای گسترش و تقویت امر پژوهش به عنوان یک مسئله مهم و اساسی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد. تا میل به پژوهش در دانش آموزان تقویت و گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: اگر روحیه پژوهشی و کاوشگری را در جوانان و نوجوانان خود در مدارس تقویت شود، قطعا به پیشرفت ها و جایگاه های والایی دست پیدا خواهیم کرد.
موسوی از مرکز رشد در شهرستان کهگیلویه به عنوان یک فرصت ارزشمند و بستر مناسبی برای کار پژوهشگری یاد کرد.
شهریار جمالی _ رئیس مرکز رشد کهگیلویه _ در این آیین با بیان اینکه مرکز رشد یک نهاد علمی نوپا است افزود: ما نیازمند یک برنامه تدریجی و آموزشی هستیم که برای جامعه و مخاطبین خود شناخته شود. 
جمالی فعالیت مرکز رشد را اینگونه تشریح کرد: افرادی که ایده هایی در ذهن خود دارند و قصد دارند که ایده های خود را تبدیل به یک محصول یا یک خدمت ارائه دهند مرکز رشد از این افراد حمایت خواهد کرد.


کد مطلب: 455652

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455652/زنگ-پژوهش-فناوری-مدارس-کهگیلویه-نواخته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1