تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۵۴۰۲۳
فرماندار شهرستان بویراحمد مطرح کرد

تهدید و فرصت در قهوه‌خانه‌های تاریک و باغات تفریحی بویراحمد

۱
تهدید و فرصت در قهوه‌خانه‌های تاریک و باغات تفریحی بویراحمد
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: باغات تفریحی، قهوه‌خانه‌ها و کافه‌ها هم تهدید هستند و هم فرصت و نظارت دقیق و مستمر در این حوزه ضرورت دارد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱) اولین جلسه هماهنگی بررسی و ساماندهی وضعیت صنف قهوه خانه، رستوران و باغات تفریحی به ریاست شهرام مهدوی‌مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور معاون دادستان یاسوج، معاون سیاسی فرمانداری بویراحمد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در این جلسه از وضعیت موجود و نحوه مدیریت این صنف از دستگاه‌های متولی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: هر مشکلی که در این صنف‌ها چه عام و چه خاص به وجود بیاید، دستگاه مربوطه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشند.  
وی این صنف‌ها را هم فرصت دانست و هم آسیب و گفت: اگر کافه‌ها و باغات تفریحی ساماندهی شوند یک فرصت مضاعف در رونق کسب و کار و گردشگری ایجاد می‌شود و اگر نظارت و ساماندهی نشوند ممکن است به آسیب و حتی تهدید تبدیل شوند.
وی با اشاره به گزارش‌های مردمی و گزارش‌های که خود ادارات داده‌اند، گفت: بررسی‌های ما هم نشان می‌دهد تاکنون نظارت درست و منظمی در کار نبوده است.  
فرماندار بویراحمد با توجه به گزارش مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از اقدامات مرکز بهداشت تقدیر کرد و گفت: تنها مرکزی که تا حد زیادی در این زمینه کار کرده، مرکز بهداشت بوده است.
مهدوی با انتقاد دیگری نسبت به تبدیل خانه‌های مسکونی به قهوه خانه‌های تاریک، گفت: این پذیرفتنی نیست که مسوولان ندانند در حوزه ماموریتی خود چه اتفاقاتی می‌افتد و حتی آمار درستی نتوانند ارائه دهند.
در این جلسه به دستور فرماندار یک کارگروه ویژه تشکیل و بسیج اصناف به عنوان دبیر این کارگروه با مدیریت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نسبت به ساماندهی صنف قهوه خانه، رستوران‌ها پیگیری خواهند کرد.
و همچنین در خصوص باغات تفریحی مستقیماً به گردشگری واگذار شد تا راسا نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام کند و در جلسات بعدی گزارش عملکرد‌ها دوباره بررسی و تصمیم‌گیری شود.
رهبر معاون دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: اگر دستگاه‌های متولی بر اساس قوانین خودشان به طور جد پای کار بیایند نیاز به ورود دستگاه قضایی نیست و هر کدام از متولیان مربوطه به اندازه کافی از ظرفیت قانونی برای ساماندهی و حتی برخورد قانونی برخوردار هستند.
نیازی مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد هم با ارائه آماری از وضعیت بهداشتی این اصناف به صنف قهوه خانه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه بالای ۸۰درصد قهوه خانه‌ها استعلامی و مجوزی از مرکز بهداشت ندارند و این ممکن است مشکلات زیادی را در حوزه بهداشتی ایجاد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1