تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۵۴۰۱۸
کارشناس شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور برای بزرگراه بابامیدان - گچساران به بهبهان

۰
کبنا ؛کارشناس حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر مهر ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان برای تکمیل قطعه دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهبهان تصویب شد که همه این اعتبار اختصاص یافته است.
صمصام آقایی در این رابطه اظهار داشت: با این اعتبار باقی مانده قطعه دوم بزرگراه به طول ۶ کیلومتر در منطقه گردنه شلالدون و مسیر جاده ارتباطی باشت به گچساران احداث شد.
وی عنوان کرد: عملیات تکمیلی بخشی از قطعه دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران به بهبهان در یک ماه آینده پس از نصب نیوجرسی، علائم راهنمایی و رانندگی بهره‌برداری می‌شود.
کارشناس حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین فاز دوم قطعه اول این طرح از ابتدای شهر کوپن تا بوستان باشت بطول ۱۰ کیلومتر در دست اجراست.
آقایی ابراز داشت: عملیات اجرایی قطعه یک بزرگراه بابامیدان - گچساران به بهبهان با برآورد سه هزار میلیارد ریال خرداد ماه امسال آغاز شده و هم اکنون فعال است.
وی با اشاره پروژه چهارخطه بابامیدان - گچساران به بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر در ۶ قطعه طراحی شده تأکید کرد که ۱۰۵ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵کیلومتر در استان فارس و ۱۵ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
آقایی ابراز داشت: تاکنون ۸۰ کیلومتر از این بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده و ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه در استان باقی مانده است.
کارشناس حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده‌ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان از مهمترین اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۳ آغاز شد گفت: در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۹۹ هر سال ۱۵ کیلومتر از این جاده بهره‌برداری شد.
آقایی گفت: این جاده مهم بخشی از کریدور ارتباطی خوزستان به فارس است، جنوب غرب ایران را به شرق کشور متصل می‌کند و یکی از مسیر‌های پرترافیک جنوب ایران محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1