تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۵۳۷۴۷
مردم مراقب رانندگی در 30 کیلومتری ورودی شهر باشند

یک چهارم تصادفات جاده‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد در محور یاسوج-اصفهان

۲
۱
یک چهارم تصادفات جاده‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد در محور یاسوج-اصفهان
کبنا ؛هفته ای نیست که خبر تصادف در جاده یاسوج اصفهان را نشنویم، این جاده به دلیل پر تردد بودن و ایرادات جاده ای یکی از خطرناک ترین جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد است، رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهمترین محورهای تصادفات در استان، گفت: یک چهارم تلفات رانندگی در محور یاسوج – اصفهان به عنوان حادثه خیزترین محور درون استانی اتفاق می افتد.
به گزارش کبنا، سرهنگ بهنام ویسی پور  افزود: شمار جانباختگان بر اثر سوانح رانندگی در جاده های برون شهری استان در هفت ماهه امسال، ۱۲۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافته است.
سرهنگ ویسی پور اظهار کرد: عمده تصادفات جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد، علت آن است که در این فاصله از شهرها، ترددها افزایش می یابد و از طرفی احتیاط های لازم رانندگی هم کمتر می شود.
سرعت غیر مجاز علت 42 درصد تصادفات
سرهنگ ویسی پور به عوامل مختلف تصادفات جاده ای اشاره کرده و گفت: ۴۲ درصد تصادفات جاده های کهگیلویه و بویر احمد،سرعت غیر مجاز است و ۲۰درصد عدم توجه به جلو، ۱۹ درصد انحراف به چپ، ۱۰ درصد عدم رعایت حق تقدم و مابقی به سایر علل نظیر، راه و خودرو  برمی گردد.
رئیس پلیس راه استان با تاکید بر فراوانی نقاط حادثه خیز جاده ای به دلیل کوهستانی بودن استان، گفت: در ابتدای سال جاری ۶۲ نقطه حادثه خیز در معابر اصلی در سطح استان داشتیم که ۱۲ نقطه از آن رفع شده است و امیدواریم بر اساس اولویت های استان در آینده نزدیک مرتفع شوند.

بیشترین تصادفات در بویراحمد و گچساران
وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در حوزه شهرستان بویراحمد و گچساران رخ می دهد، به محورهای پرتصادف اشاره کرد و گفت : "پیچ چشمه پلنگی" و محدوده "کِوِشک" در محور یاسوج-بابا میدان، زیرگذر "گِندی خوری"، در محور یاسوج و اصفهان، "کمربندی یاسوج" و جاده فرودگاه،  که در حوزه شهرستان بویراحمد می باشد و  در حوزه گچساران؛ "پیچ ده بزرگ" و "کمربندی گچساران" است.
استفاده رانندگان از چراغ‌های زنون، غیرقانونی و تخلف است
سرهنگ ویسی پور با اشاره به افزایش استفاده رانندگان از چراغ‌های زنون، گفت: استفاده از این نوع چراغ‌ها به دلیل ایجاد خیرگی در رانندگان خودروهای مقابل و افزایش احتمال تصادفات، غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده اعمال قانون می شود.
۱۵ درصد از تصادفات مربوط به ماشین های حامل قاچاق کالا و انسان است
وی در خصوص خودروهای شوتی گفت: اگرچه تردد این خودروها مقطعی است ولی تعداد آنها زیاد است که ۱۵ درصد از تصادفات مربوط به ماشین های حامل قاچاق کالا و انسان است.
وی با اشاره به کنترل و توقیف ماشین های حمل قاچاق، گفت: مرتب در حال توقیف آنها هستیم که ماشین های حامل بار قاچاق به مراکز قضایی معرفی می شوند و خودروهای حامل اتباع بیگانه به سازمان اتباع تحویل داده می شود و خودروی آنها به مدت ۶ ماه توقیف می شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حضور پلیس راه و اورژانس و عوامل امدادی و جاده ای هم در این جاده پرتره و شلوغ خیلی خیلی خیلی کم و ضعیف هست.نظارت و کنترل کافی از طرف اداره کل راهداری و اداره کل رآه استان هم خواسته یا ناخواسته صورت‌نمی گیرد.استانداری می بایست باهمکاری ارگانهای کشوری مثل وزارت راه و پلیس راه کشور و هلال احمر کشور مشکلات و معضلات فنی و مهندسی جاده را حل و فصل نماید.این جاده بیشترین خسارات و تلفات و صدمات جسمی و روانی به عموم مردم وارد می کند.
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
بنازم به جریمه های قاطع وبازدارندتون ۶ماه توقیف...خخخخخ😅
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1