تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۳۲۳۰
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تشریح برنامه‌های هفته کودک در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
تشریح برنامه‌های هفته کودک در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جای کمک خیران در ساخت و تجهیز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خالی است و در واقع خیر کانون ساز نداریم.
به گزارش کبنا، کبری اخلاقی نیا روز شنبه (16 مهرماه 1401) در نشست خبری بمناسبت هفته ملی کودک در یاسوج اظهار داشت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویترینی و فانتزی نیست بلکه کار‌های پایه‌ای و اساسی انجام می‌گیرد.
وی افزود: می‌طلبد نگاه خیران تغییر یابد و کار‌های فرهنگی و هنری و ساخت و تجهیزات کانون‌ها در تمامی مناطق محروم استان توسعه یابد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کانون‌ها می‌توانند در کنار آموزش و پرورش به رشد و تعالی دانش‌آموزان کمک کنند.
اخلاقی نیا تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ مرکز فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت، هفت مورد سیار و ۲ مورد نیز پستی است.
وی ادامه داد: از آنجایی که این مراکز توسط بخش دولتی مدیریت می‌شوند مردم استان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی اعتماد بیشتری به ان‌ها دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هفته ملی کودک امسال از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه بوده و شعار آن نیز «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است و برنامه‌های مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است.
وی ابرار داشت: این برنامه‌ها در چهار بخش علمی، هنری، فرهنگی و ادبی هستند.
اخلاقی نیا ضافه کرد: روز هجدهم مهرماه جشنواره استانی قصه گویی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار و برگزیدگان این جشنواره به مرحله‌های منطقه‌ای و پس از آن ملی راه خواهند یافت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهرماه کودکان و نوجوانان می‌توانند به صورت رایگان عضو کانون شوند و از امکانات و کلاس‌های این مراکز برخوردار شوند.
وی ادامه داد: در تابستان امسال با کاهش میزان شیوع کرونا بیش از ۹۵ درصد کلاس‌های این کانون به صورت حضوری برگزار شد.
اخلاقی نیا عنوان کرد: برپایی نمایشگاه آثار تابسانی اعضا، برگزاری نشست با موضوع کودک و خانواده سالم، اجرای پیک‌امید توسط مربیان سیار روستایی استان، دعوت از مدارس و مهدکودک‌ها جهت بازدید از مراکز و شرکت در ویژه برنامه‌های مراکز، اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها و دیگر موارد از برنامه‌های این هفته خواهد بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز هنری مادوان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است برای تکمیل آن اعتبار مورد نظر اختصاص و هر چه سریع‌تر تکمیل شود.
وی عنوان کرد: نوجوانان پسر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به گروه دختران کمتر حضور می‌یابند که باید زمینه حضور بیش از پیش آن‌ها فراهم شود.
اخلاقی نیا تصریح کرد: بیشتر کودکان و نوجوانان در استان سرگرمی زیادی ندارند و فضای مجازی که اثرات نامطلوبی نیز دارد به سرگرمی‌شان تبدیل شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبار اندک این کانون، ادامه داد: نوع نگاه به اعتبارات این نهاد باید تغییر کند.
وی تصریح کرد: این اوراق اندک حتی به صورت اوراق مشارکت هستند و حدود سه الی چهار سال طول می‌کشد تا مورد استفاده قرار گیرند.
اخلاقی نیا افزود: درمناطق محروم استان از جمله قلعه رئیسی، دیشموک، سوق، چرام و روستا‌های اطراف بهمئی جای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خالی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد دانشکده هنر وجود ندارد، مراکز ما با کمبود مربی تخصصی که تحصیلات آکادمیک داشته باشد، مواجه است.
وی ابراز داشت: سالن نمایش در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد اما تجهیزات نمایش برای کودکان و نوجوانان نداریم و کانون با مشکل روبرو است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
این دیگه هنر شماست بتونی خیر جذب کنی
یا دیدگاه خیر را به سمت کاراهای فرهنگی بیاری
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1