کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تشریح برنامه‌های هفته کودک در کهگیلویه و بویراحمد

17 مهر 1401 ساعت 0:49

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جای کمک خیران در ساخت و تجهیز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خالی است و در واقع خیر کانون ساز نداریم.


 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جای کمک خیران در ساخت و تجهیز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خالی است و در واقع خیر کانون ساز نداریم.
به گزارش کبنا، کبری اخلاقی نیا روز شنبه (16 مهرماه 1401) در نشست خبری بمناسبت هفته ملی کودک در یاسوج اظهار داشت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویترینی و فانتزی نیست بلکه کار‌های پایه‌ای و اساسی انجام می‌گیرد.
وی افزود: می‌طلبد نگاه خیران تغییر یابد و کار‌های فرهنگی و هنری و ساخت و تجهیزات کانون‌ها در تمامی مناطق محروم استان توسعه یابد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کانون‌ها می‌توانند در کنار آموزش و پرورش به رشد و تعالی دانش‌آموزان کمک کنند.
اخلاقی نیا تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ مرکز فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت، هفت مورد سیار و ۲ مورد نیز پستی است.
وی ادامه داد: از آنجایی که این مراکز توسط بخش دولتی مدیریت می‌شوند مردم استان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی اعتماد بیشتری به ان‌ها دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هفته ملی کودک امسال از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه بوده و شعار آن نیز «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است و برنامه‌های مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است.
وی ابرار داشت: این برنامه‌ها در چهار بخش علمی، هنری، فرهنگی و ادبی هستند.
اخلاقی نیا ضافه کرد: روز هجدهم مهرماه جشنواره استانی قصه گویی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار و برگزیدگان این جشنواره به مرحله‌های منطقه‌ای و پس از آن ملی راه خواهند یافت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهرماه کودکان و نوجوانان می‌توانند به صورت رایگان عضو کانون شوند و از امکانات و کلاس‌های این مراکز برخوردار شوند.
وی ادامه داد: در تابستان امسال با کاهش میزان شیوع کرونا بیش از ۹۵ درصد کلاس‌های این کانون به صورت حضوری برگزار شد.
اخلاقی نیا عنوان کرد: برپایی نمایشگاه آثار تابسانی اعضا، برگزاری نشست با موضوع کودک و خانواده سالم، اجرای پیک‌امید توسط مربیان سیار روستایی استان، دعوت از مدارس و مهدکودک‌ها جهت بازدید از مراکز و شرکت در ویژه برنامه‌های مراکز، اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها و دیگر موارد از برنامه‌های این هفته خواهد بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز هنری مادوان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است برای تکمیل آن اعتبار مورد نظر اختصاص و هر چه سریع‌تر تکمیل شود.
وی عنوان کرد: نوجوانان پسر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به گروه دختران کمتر حضور می‌یابند که باید زمینه حضور بیش از پیش آن‌ها فراهم شود.
اخلاقی نیا تصریح کرد: بیشتر کودکان و نوجوانان در استان سرگرمی زیادی ندارند و فضای مجازی که اثرات نامطلوبی نیز دارد به سرگرمی‌شان تبدیل شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبار اندک این کانون، ادامه داد: نوع نگاه به اعتبارات این نهاد باید تغییر کند.
وی تصریح کرد: این اوراق اندک حتی به صورت اوراق مشارکت هستند و حدود سه الی چهار سال طول می‌کشد تا مورد استفاده قرار گیرند.
اخلاقی نیا افزود: درمناطق محروم استان از جمله قلعه رئیسی، دیشموک، سوق، چرام و روستا‌های اطراف بهمئی جای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خالی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد دانشکده هنر وجود ندارد، مراکز ما با کمبود مربی تخصصی که تحصیلات آکادمیک داشته باشد، مواجه است.
وی ابراز داشت: سالن نمایش در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد اما تجهیزات نمایش برای کودکان و نوجوانان نداریم و کانون با مشکل روبرو است.


کد مطلب: 453230

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453230/تشریح-برنامه-های-هفته-کودک-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1