تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۵۱۱۹۷
کبنا گزارش می دهد؛

"بگذارید سکوت راویت کند عاشورا را"

۱
۳
"بگذارید سکوت راویت کند عاشورا را"
کبنا ؛با دست هایشان روضه امام حسین(ع) را می‌نواختند، به اوج که میرسید بی صدا اشک میریختند و هیچ صدای جز جاری شدن قطره اشک ها به گوش نمیرسید..
به گزارش کبنا از دهدشت، افتاب سوزان می تابید و زمین داغ بود ترافیک طویلی از مشکی پوشان پیش چشمانم بود، باز هم سکوت عجیبی در میان این همه هیاهو برقرار بود.صمیمت عجیبی میان مشکی پوشان در جریان بود لیکن انها ناشنوا نبودند.اما صدای آنها را نمیشنیدیم، با دست هایشان روضه امام حسین(ع) را می‌نواختند، به اوج که میرسید بی صدا اشک میریختند و هیچ صدای جز جاری شدن قطره اشک ها به گوش نمیرسید. حاج اقا هرسال از قم می امد و شمع هیئت را روشن میکرد. به قولی حنجره انها شده بود، گویی صدای انها را به گوش مسئولان میرساند، میگفت دست هایتان را روی گوشتان بگذارید ساعت ها کنج خانه بنشینید..احالی خانه حرف میزنند اما تو؟..متوجه نمیشوی چه میگویند. سکوت و سکوت و سکوت تنها موسیقی ک به گوش تو میرسد.. یک موسیقی متفاوت، از همان صدا هایی که با محیط اطراف ساز مخالف میزند. ناشنوایان حتی میان خانواده خود هم مظلوم و تنها هستند.
کودکانی که میشنیدند،حرف میزدنند اما عاشقانه با اشاره ها و اکت های مادرشان مشغول به صحبت می شدند. گمان میکنم این مجلس عجیب بوی صاحب عزا را میداد.
شاید "بگذارید سکوت روایت کند عاشورا را" بهترین عنوان برای آن صحنه بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی سجاد مسئول واحد ناشنوایان مؤسسه مشکات منیر قم با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه تبلیغ و گسترش معارف دینی در بین ناشنوایان است افزود: اطلاعات دینی ناشنوایان در اکثر مناطق حد صفر بود. و برای رفع این مشکل و آگاه سازی افراد ناشنوا با مطالب دینی از سال ۱۳۹۴ تا به امروز حدوداً به ۱۲۰ شهرستان سفر شد و در مناسبت های مختلف مجموعه ما حدود ۵ هزار جلسه آموزشی برای ناشنوایان داشته است.
حجت‌الاسلام سجاد با اشاره به اینکه سومین سالی است که در دهه محرم برنامه تبلیغ برای ناشنوایان با زبان اشاره برگزار میشود گفت: هیئت ناشنوایان چهارده معصوم (ع) دهدشت برنامه های خوبی دارد و با برنامه های آموزشی شروع می‌شود که شامل( آموزش احکام، معارف دینی ،تاریخ کربلا و عزاداری، سینه زنی و... ) که همه برنامه ها با زبان اشاره انجام و ترجمه می‌شود.
وی گفت: استقبال ناشنوایان در همه شهرستان ها از معارف دینی و مذهبی خیلی خوب است.
حجت‌الاسلام سجاد با بیان اینکه هیئت ناشنوایان چهارده معصوم (ع) در دهدشت هیئتی نوپا است گفت: از خیرین دعوت می‌شود که به فکر ناشنوایان این شهرستان باشند که برنامه های این عزیزان را حمایت کنند، با این وجود که دستشان خالی ست اما غیرتمندانه برنامه های محرم را برگزار و باشور و اشتیاقی که دارند دیگران را به وجد می آورنند.























___________
مریم افشون
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
🌹🌹🙏🏼
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1