تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۴۷۶۶۸
مدیرکل امور عشایر :

بهسازی زیرساخت های مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

۰
بهسازی زیرساخت های مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛عشایر کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر کم آبی و خشکسالی از مشکلات نبود آب پایدار در رنج هستند، از طرفی از بین رفتن راه های عشایری نیز یکی از معضلات عشایر است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه (15 اردیبهشت ماه 1401) بیان کرد: ۱۹۵میلیارد ریال اعتبار برای افزایش امکانات و توسعه زیرساخت های زندگی در مناطق عشایری این استان هزینه شد.
فیض الله آذرفر گفت: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال از منابع مالی ملی برای توسعه عشایر کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود که از ابتدای سال مالی جاری (تیرماه سال ۱۴۰۰) تاکنون ۸۰درصد از این اعتبار اختصاص و هزینه شد.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۵۰درصد آن جذب و هزینه شده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این میزان اعتبار برای ایجاد زیرساخت هایی چون آب پایدار، بازگشایی راه های عشایری، بهسازی چشمه ها به مصرف رسیده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در سال مالی جاری ۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین ۷۰۲ میلیون تومان از محل منابع مالی ماده ۱۰و۱۲ خشکسالی به متقاضیان عشایر این استان پرداخت شده است.

آذرفر با بیان اینکه مبلغ هر فقره وام های مذکور براساس تعداد دام ها ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده اظهار داشت: رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال برای عشایر و تامین گوشت و شیر مورد نیاز استان از اهداف پرداخت تسهیلات است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح میزان تولید گوشت قرمز در این استان ۱۰ درصد افزایش یافت گفت:  طرح یاد شده نقش مهمی در افزایش تعداد دام دامداران داشته است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در زمان حاضر ۶۰ درصد از گوشت استان در مناطق عشایری تولید می شود.
وی با بیان اینکه تولید سایر فراورده های دامی در استان تغییری نکرده است تاکید کرد: پارسال ۳۵هزار تن شیر، ۴۰۰ تن پشم و ۱۵۰ تن کشک در مناطق عشایری استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین دارند.
عشایر استان همچنین ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
1