تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۴۷۴۸۷
کبنا گزارش می دهد؛

گردنه برفگیر بیژن در جاده سی سخت بازگشایی شد

۱
۱
گردنه برفگیر بیژن در جاده سی سخت بازگشایی شد
کبنا ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردنه برفگیر بیژن در جاده سی سخت که به دلیل بارش های سنگین برف در زمستان مسدود شده بود توسط نیروهای راهداری بازگشایی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عابد محمدی اظهار داشت: گردنه بیژن در ارتفاع دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مرتفع ترین گردنه های کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: ۱۵ راهدار با بکارگیری هفت دستگاه ماشین آلات سنگین و سه دستگاه نیمه سنگین مسیر گردنه بیژن را بازگشایی کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این گردنه همه ساله با نخستین بارش برف در آبان ماه بسته و در اواخر اردیبهشت بازگشایی می شود.
محمدی تاکید کرد: بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد کاهش حدود یک ساعت و نیم مسیر از سی سخت به پادنا و کاهش ترافیک در جاده اصلی یاسوج - اصفهان می شود.
جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن برفگیر است و از این راه بیشتر عشایر کوچ رو و کشاورزان استفاده می کنند.
ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال های پربارش تا ۱۰ متر می رسد.
این جاده استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می کند. در طول مدت زمان بسته بودن راه ارتباطی سی سخت سمیرم در گردنه بیژن تردد از جاده دیگری انجام می شود که مسیر سفر در آن جاده دو برابر راه ارتباطی سی سخت به سمیرم است.
گردنه بیژن یکی از مناطق برف گیر و سخت گذر در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در برخی سال های گذشته این محور نزدیک به ۶ ماه هم مسدود می شد.
گردنه سخت گذر بیژن در جنوب استان اصفهان و شهرستان سمیرم در میانه ارتفاعات سخت گذر دنا و زاگرس مرکزی واقع شده و یکی از مسیرهای سخت گذر بین استانی بویژه در فصول سرد سال است.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر ۴۶ هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه دنا
Romania
محض رضای خدا یه چی هم خرج ای جاده کنیت...مانع بتنی ایخوا...جاده عریض تروابو...هدایت ابهایی که ازذوب برفها وراه ایوفته...آسفالتش افتضاح...بسه هرچی ای سالل سهل انگاری کردیت...خداوتون نگذره اگرایترهسیت کاری کنیت ونکردیت...
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1