تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۴۷۳۰۴
کبنا گزارش می دهد؛

تقابل اداره کل راه و شهرسازی با استانداری کهگیلویه و بویراحمد / پیشرفت کمی یا کیفی نهضت ملی مسکن؟

۸
۰
تقابل اداره کل راه و شهرسازی با استانداری کهگیلویه و بویراحمد / پیشرفت کمی یا کیفی نهضت ملی مسکن؟
کبنا ؛طرح ملی مسکن از جمله طرح هایی است که مردم نسبت به آن اعتراضات زیادی داشته اند، از جانمایی های اشتباه گرفته تا روند بوروکراتیک این طرح و همچنین جوابگویی های عجیب و غریب مسئولان. اما امروز شنیده شده که نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد صاحب رتبه اول در میزان پیشرفت فیزیکی طرح شده است!
به گزارش کبنا نیوز، مردم در شهرهای مختلف از جمله دهدشت نسبت به جانمایی زمین ها در این طرح اعتراضات زیادی داشته اند از جمله اینکه در این زمین ها هیچ امکاناتی از جمله برق، گاز، فاضلاب و جاده و ... وجود ندارد.
از طرفی شهروندان گچسارانی در یکی از تجمعاتی که 50 نفر از متقاضیان مسکن ملی جلوی فرمانداری داشتند از وضعیت مسکن ملی ابراز نارضایتی کردند. افراد معترض نسبت به بی برنامگی و معطلی و تغییر حرف مسئولان مسکن ملی گلایه داشته و اعتقاد داشتند فاز اول مسکن ملی شکست خورده، و مسکن ملی با بی برنامگی روبرو است.
در یاسوج نیز جانمایی های غلطی در طرح ملی مسکن انجام شده، انتخاب منطقه بلکو به دلیل مشکلات محیط زیستی با مخالفت سازمان محیط زیست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید
پاسخ مسئولان به ثبت نامی‌های طرح مسکن ملی در گچساران: منازل را خودتان بسازید! / سرگردانی و پاسکاری در شأن مردم نیست

اخیرا نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در انتقاد از وضعیت طرح مسکن ملی گفت: در نهضت ملی مسکن سهل‌انگاری شده و استان جایگاه خوبی از این حوزه نداریم و وضعیت اسف‌باری داریم.
اما این انتقاد استاندار با رو کردن یک رتبه قابل توجه از طرف مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همراه شد، پژمان نیک اقبالی امروز اعلام کرده بر اساس ارزیابی های دیوان محاسبات کشور که به تازگی انجام شده، این استان رتبه نخست طرح نهضت ملی مسکن در میان استان های سراسر کشور را از نظر پیشرفت فیزیکی کسب کرده است.
نیک اقبالی اظهار کرد: براساس این ارزیابی میزان پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد ۵۸درصد اعلام شده است.   وی بیان کرد: براساس بررسی های دیوان محاسبات کشور پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در ۱۸ استان زیر ۱۰ درصد،۲ استان۱۰ درصد و سه استان زیر ۱۵ درصد بوده است.   نیک اقبالی عنوان کرد: ۳۹ هزار و ۱۶۰ نفر در استان واجد استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هستند.
در چنین وضعیتی، یا باید باور کنیم که آمارها و رتبه ها چندان هم محل اهمیت نیستند، یا باید بگوییم که انتقاد استاندار چندان به جا نیست.
اما موضوع مشخص، این است که بین استانداری و اداره راه و شهرسازی تقابل هایی وجود دارد، و همچنین میان وزارت راه و شهرسازی و استانداری ارتباطات خوبی وجود ندارد، چرا که چندی پیش بر روی گزینه های انتخابی مدیرکل راه و شهرسازی استان هیچ توافقی صورت نگرفت و وزارت راه، گزینه های انتخابی استاندار را قبول نکرد.
اما جدا از این مسائل، با وجود ایرادات و مسائلی که مطرح شد، به نظر می آید پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد چندان محلی از اعتبار برای کیفی سازی در این طرح نیست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگیان واجدشرایط یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ما سه سال است که مبلغ چهل میلیون تومان به عنوان سهم و آورده اولیه خود را به حساب بانک مسکن واریر کرده ایم در اداره کل راه و شهرسازی استان هم تشکیل پرونده داده ایم. اما هنوز هیچ خبری از شروع کار احداث مسکن فرهنگیان واجد شرایط نیست. سرگردان هستیم بین آموزش و پرورش استان و اداره کل راه و شهرسازی.
هیچ کدوم پای کار نیستند.
از جناب آقای دکتر احمد زاده استاندار محترم خواهان ورود به موضوع مسکن فرهنگیان واجد شرایط و حل این موضوع می باشیم.
علی فرامرززاده
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مسئولین محترم من نظرداشتم توروستا ی کلبه فقیرانه درست کنم دوتااتاق نقلی داشتم خرابشون کردم خونه بسازم دیدم با۲۰میلیون بسازم ولی نشد دوباره نظرداشتم با۲۰۰بسازم دوبار مساله رفت بالا نمیدونم اخرش نظارت برمساله فروشی هست یانه
حاجی‌زاده
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه در بخش فرهنگیان علی رغم اینکه دو سال پیش سهم آورده واریز شده ولی تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده وفرهنگیان بلاتکلیف مانده اند که این بلاتکلیفی ناشی از عدم همکاری آموزش و پرورش در تهیه زمین وعدم همکاری با مسکن وشهرسازی بوده ودود این مشکلات همچون همیشه فقط به چشم فرهنگیان می‌رود از مسئولان طرح خواهان رسیدگی هستیم
ناشناس
Romania
۲ساله ک ما ثبت نام کردیم و هنوز میگن زمین اختصاص داده نشده چطودی رتبه اول کشور رو کسب کرده؟ مگر‌اینکه رو کاغذ این کارها انجام شده باشه
ی نفر بیاد ب مردم توضیح بده چند واحد الان ساخته شده
تا کی میخوایم با امار اشتباه کارایی خودمون رو نشون بدیم
علی آقایی از ایل آقا
Iran, Islamic Republic of
نیک اقبالی بهترین مدیر برای راه شهرسازی هستش عزیزان بیشترحمایت کنن من از اصالت ایشان مطلع هستم انسانی شریف است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام.برا یاسوج زمین مشخص شده؟
مسکن ملی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
والا ما که آب برق. و زیرساختی نداریم
سیاوش حقیقی
Iran, Islamic Republic of
تعلل استاندار! یا کوتاهی راه و شهرسازی!/کدامیک مقصر است؟

این روز ها تامین مسکن به عنوان یک سرپناه آرزویی دست نیافتنی برای برخی از اقشار جامعه شده است ،آرزویی که روز به روز شاهد افزایش قیمت مسکن هایی هستیم که هیچ کس حاضر به توقف قیمت افزایشی آن نیست .
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص قشر جوان متاهل و سرپرستان خانواده همزمان با سراسر کشور با شروع طرح اقدام ملی مسکن منتظر خانه دار شدن هستند تا شاید این طرح بتواند برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه گوشه ای از آرزوهای شان را بار بنشاند .
در این میان تصمیمات دولتی ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با حرکت لاک‌پشتی وبا روند کند در اجرای طرح ملی مسکن که از سیاست ها و برنامه های دولت سیزدهم موج گسترده ای در شروع تنور انتخابات دولت رییسی بود .... متقاضیان را دلسرد کرده وشاهد موج گسترده ای از ناامیدی این طرح از سوی استاندار وادره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد شدند .
به گزارش ........ بر اساس اخبار و شنیده ها حاکی از آن است که بیش از ۵۶ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند و با بررسی و پایش و آیتم های این طرح تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون تایید نهایی شدند و قریب به بیش از ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب نمودند.
در این راستا با بیش از ۹ ماه از فعالیت دولت سیزدهم، در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیچگونه زمین و یا ملکی در خصوص آغاز این طرح از سوی دولتی ها صورت نگرفته و زمان زیادی را صرف برنامه های بیهوده نمودند .

طرح نهضت ملی مسکن قصه ای پر غصه دارد که در گام اول سایت این طرح باز نمی شد و بعد از مدتی اعلام تکمیل ظرفیت نمودند و حالا خبری از زمین مناسب برای اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد نیست .
حال باید منتظر تصمیمات استاندار و سازمان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آرزوی دیرینه این قشر از جامعه باشیم .....
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1