کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تقابل اداره کل راه و شهرسازی با استانداری کهگیلویه و بویراحمد / پیشرفت کمی یا کیفی نهضت ملی مسکن؟

4 ارديبهشت 1401 ساعت 15:38

طرح ملی مسکن از جمله طرح هایی است که مردم نسبت به آن اعتراضات زیادی داشته اند، از جانمایی های اشتباه گرفته تا روند بوروکراتیک این طرح و همچنین جوابگویی های عجیب و غریب مسئولان. اما امروز شنیده شده که نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد صاحب رتبه اول در میزان پیشرفت فیزیکی طرح شده است!


طرح ملی مسکن از جمله طرح هایی است که مردم نسبت به آن اعتراضات زیادی داشته اند، از جانمایی های اشتباه گرفته تا روند بوروکراتیک این طرح و همچنین جوابگویی های عجیب و غریب مسئولان. اما امروز شنیده شده که نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد صاحب رتبه اول در میزان پیشرفت فیزیکی طرح شده است!
به گزارش کبنانیوز، مردم در شهرهای مختلف از جمله دهدشت نسبت به جانمایی زمین ها در این طرح اعتراضات زیادی داشته اند از جمله اینکه در این زمین ها هیچ امکاناتی از جمله برق، گاز، فاضلاب و جاده و ... وجود ندارد.
از طرفی شهروندان گچسارانی در یکی از تجمعاتی که 50 نفر از متقاضیان مسکن ملی جلوی فرمانداری داشتند از وضعیت مسکن ملی ابراز نارضایتی کردند. افراد معترض نسبت به بی برنامگی و معطلی و تغییر حرف مسئولان مسکن ملی گلایه داشته و اعتقاد داشتند فاز اول مسکن ملی شکست خورده، و مسکن ملی با بی برنامگی روبرو است.
در یاسوج نیز جانمایی های غلطی در طرح ملی مسکن انجام شده، انتخاب منطقه بلکو به دلیل مشکلات محیط زیستی با مخالفت سازمان محیط زیست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید
پاسخ مسئولان به ثبت نامی‌های طرح مسکن ملی در گچساران: منازل را خودتان بسازید! / سرگردانی و پاسکاری در شأن مردم نیست

اخیرا نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در انتقاد از وضعیت طرح مسکن ملی گفت: در نهضت ملی مسکن سهل‌انگاری شده و استان جایگاه خوبی از این حوزه نداریم و وضعیت اسف‌باری داریم.
اما این انتقاد استاندار با رو کردن یک رتبه قابل توجه از طرف مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همراه شد، پژمان نیک اقبالی امروز اعلام کرده بر اساس ارزیابی های دیوان محاسبات کشور که به تازگی انجام شده، این استان رتبه نخست طرح نهضت ملی مسکن در میان استان های سراسر کشور را از نظر پیشرفت فیزیکی کسب کرده است.
نیک اقبالی اظهار کرد: براساس این ارزیابی میزان پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد ۵۸درصد اعلام شده است.   وی بیان کرد: براساس بررسی های دیوان محاسبات کشور پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در ۱۸ استان زیر ۱۰ درصد،۲ استان۱۰ درصد و سه استان زیر ۱۵ درصد بوده است.   نیک اقبالی عنوان کرد: ۳۹ هزار و ۱۶۰ نفر در استان واجد استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هستند.
در چنین وضعیتی، یا باید باور کنیم که آمارها و رتبه ها چندان هم محل اهمیت نیستند، یا باید بگوییم که انتقاد استاندار چندان به جا نیست.
اما موضوع مشخص، این است که بین استانداری و اداره راه و شهرسازی تقابل هایی وجود دارد، و همچنین میان وزارت راه و شهرسازی و استانداری ارتباطات خوبی وجود ندارد، چرا که چندی پیش بر روی گزینه های انتخابی مدیرکل راه و شهرسازی استان هیچ توافقی صورت نگرفت و وزارت راه، گزینه های انتخابی استاندار را قبول نکرد.
اما جدا از این مسائل، با وجود ایرادات و مسائلی که مطرح شد، به نظر می آید پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد چندان محلی از اعتبار برای کیفی سازی در این طرح نیست.

 


کد مطلب: 447304

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447304/تقابل-اداره-کل-راه-شهرسازی-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-پیشرفت-کمی-یا-کیفی-نهضت-ملی-مسکن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1