تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۴۶۸۳۷
کبنا گزارش می‌دهد

مانعی به نام بانک‌ها سر راه ازدواج جوانان کهگیلویه و بویراحمد

۰
مانعی به نام بانک‌ها سر راه ازدواج جوانان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کم‌برخوردار و با جمعیت بالای جوان است. نبود کارخانه‌های بزرگ و زیرساخت‌های مناسب تولید سبب شده تا جوانان این استان در به در به جویای کار باشند. از طرفی شغل لازمه ازدواج موفق محسوب می‌شود و پایه‌های زندگی را مستحکم‌تر می‌کند. تسهیلات ازدواج یکی از راهکارهای دولت برای سامان دادن به زندگی جوانان است که متأسفانه به دلیل آمارهای اعلام شده، استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه پایین‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد. هفته گذشته، آماری از عملکرد بانک‌های عامل استان‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج توسط معاون امور جوانان ورزش و جوانان اعلام شد که بر اساس آن کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی بدترین عملکرد را داشته‌اند و هم اینک تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر شفاف سازی و راست آزمایی پرداختی وام‌های ازدواج است.
به گزارش کبنا، ایرنا در این زمینه نوشت: طبق صحبت‌های معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به بیش از ۹۲۴ هزار متقاضی در سال ۱۴۰۰ وام ازدواج پرداخت شده است.
به گفته وحید یامین پور، بهترین عملکرد بانک‌های عامل در یزد و بوشهر (۹۴ درصد) و بدترین عملکرد بانک‌های عامل در خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد (زیر ۸۰ درصد) بوده است.
با اینکه دولت به دنبال تسهیل در امور جوانان و ارائه وام ازدواج به شیوه‌های سهل الوصول تری به آن‌هاست برخی بانک‌ها به دنبال سختگیری‌های بیجا و بیهوده هستند.
چنانچه زمینه ازدواج جوانان فراهم شود قطعاً شاهد کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه خواهیم بود. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این در نشست ساماندهی امور جوانان استان گفته بود که سختگیری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج سبب گلایه برخی از مردم شده که می‌طلبد به روند پرداخت وام ازدواج به جوانان این استان سرعت داده شود.
هر چند برخی بانک‌های استان ادعا می‌کنند که بخش عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام‌های ازدواجی ابلاغی به آن‌ها گویای این است که در پرداختی‌ها هیچگونه سختگیری نبوده و حداکثر مساعدت در پرداخت تسهیلات انجام گرفته است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این روزها شاهد خبرهای بدی همچون کهگیلویه و بویراحمد رکورددار تورم در میان استان‌های ایران و بدترین عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام ازدواج بوده‌ایم.  
احسان عسکری افزود: مباحث اقتصادی بسیار حساس است و باید به دقت کارها انجام گیرد.
وی ادامه داد: بانک‌های استان باید پرداختی‌های حوزه تسهیلات ازدواج را بررسی و چنانچه عملکرد آن‌ها مطلوب بوده با تهران مکاتبه انجام شود تا شفاف سازی صورت گیرد و از حیثیت و عملکرد بانک‌های استان دفاع کنیم.
عسکری تصریح کرد: توجه به مقوله ازدواج جوانان بسیار مهم است و باید در مسیر رفع مشکلات آنها گام برداشته شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بانک‌های استان باید به مبحث مسئولیت‌های اجتماعی خود نگاه ویژه‌ای داشته باشند و در انجام آنها کوتاهی نکنند.
وی بیان کرد: ظرف یک هفته آینده باید در نشست ویژه‌ای با حضور همه بانک‌های استان آمار عملکردی پرداختی‌های وام ازدواجی آن‌ها به تفکیک ارائه شود.
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قدردان زحمات بانک‌ها هم هستیم اما مشکلات هم باید دیده شود افزود: ازدواج موضوع مهمی است بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج نهایت همکاری را داشته باشند.
عسکری خاطرنشان کرد: از بانک‌ها خواستیم در جلسه آینده شورای بانک‌ها گزارشات دقیق از عملکرد بانک‌ها به تفکیک اعلام کنند، اگر عملکرد بانک‌ها خوب بود همان عملکرد را ادامه دهند و نباید این حواشی مانع کار آنها شود.

سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی تیم اقتصادی استان در ایام نوروز تاکید کرد: طی این روزها نرخ بالای تورم و عملکرد بانک‌ها زحمات حوزه اقتصادی را تحت شعاع قرار داد.
وی با بیان اینکه اجاره بالا، هزینه مسکن و پوشاک و کفش در حیطه وظایف حوزه اقتصادی نیست، گفت: بخش اقتصادی استان در حال انجام به وظایف خود است اما مردم غلط‌ها و اشتباهات را می‌بینند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز با غیر واقعی دانستن آمار ارائه شده در خصوص بدترین عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام‌های ازدواج، گفت: به صراحت می گویم این موضوع پذیرفتنی نیست.
منصور دانش آموز گفت: در استان‌های دیگر همچون فارس شاید افراد زیادی ازدواج کنند و خواهان دریافت وام ازدواج نباشند اما در این استان بسیاری از افراد خواهان دریافت این وام هستند.
بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد عملکرد بد در پرداخت تسهیلات ازدواج را می‌پذیرند؟
دبیر شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های استان عملکرد بدی در پرداخت تسهیلات ازدواج نداشته‌اند.
منصور دانش‌آموز دبیر شعب بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حواشی ایجاد شده در این خصوص گفت: مصارف بانک‌های استان نسبت به منابع ۱۰۹ درصد است و مدیری که مصارف بیشتری نسبت به منابع داشته باشد مدیر نالایق محسوب می‌شود.
وی با مصرف کننده خواندن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رضایت‌بخش نبودن تسهیلات ازدواج گفت: کسی که توئیت زده و نوشته عملکرد بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش نبوده را نمی‌شناسم. کهگیلویه و بویراحمد یک استان محروم و مصرف کننده است.
دانش‌آموز عنوان کرد: به جرأت می‌گویم چنین چیزی در مورد بانک‌های استان درست نیست و حتی برای ثبت‌احوال و اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نامه می‌زنم و از آنها می‌خواهم تسهیلات پرداخت شده ازدواج در سال ۱۴۰۰ را ارائه دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1