تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۴۶۵۰۶
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید بیش از 900 هزار نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد / تردد چهار میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های استان

۱
بازدید بیش از 900 هزار نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد / تردد چهار میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های استان
کبنا ؛سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 28 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی 329 هزار و 708 مسافر در استان اقامت کرده اند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سعید طالبی پور روز یکشنبه (14 فروردین ماه 1401) اظهار کرد: 908 هزار و 597 نفر از مکان های تفریحی و گردشگری، مذهبی استان بازدید کرده اند.
طالبی پور گفت: آبشار یاسوج، حرم مطهر بی‌بی حکمیه خاتون (س)، منطقه گردشگری شالدون، چشمه بلقیس، کریک، تنگ سولک، دشتک دیل و امام زاده سید محمد (ع) چاروسا از جمله مکان‌های بودند که گردشگران بیشترین بازدید را از آنها داشته اند.
روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران نیز به آمار مسافران و گردشگران نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تعطیلات نوروز امسال از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال افزون بر ۸۱ هزار و ۱۸۷ نفر مسافر در گچساران اقامت داشتند.
فرماندار گچساران با اشاره به اقلیم آب و هوایی بسیار خوب این شهرستان در فروردین ماه، گفت: از این تعداد مسافر نوروزی ۶۱ هزار و ۶۶۰ نفر در اقامت گاه‌های موقت اعم از کمپ، کانکس، چادر مسافرتی و ۷ هزار و ۷۲۱ نفر نیز در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش اقامت کردند.
وی افزود: افزون بر ۹ هزار و ۸۰۵ مسافر نیز در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اقامت کردند.
وی بیان کرد: مابقی مسافران نوروزی نیز در اقامت گاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر ها، طرح خانه مسافر مستقر بودند.
فرماندار گچساران ادامه داد: در تاریخ عنوان شده افزون بر ۲۳۹ هزار و ۹۷۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی گچساران بازدید کردند.
دیهیم خوب اظهار کرد: از این تعداد ۹۱ هزار و ۹۱۰ نفر از مکان‌های تاریخی، ۳۹ هزار و ۲۰۰ نفر مذهبی، ۱۳ هزار و ۵۶۰ نفر دست ساز و ۹۵ هزار و ۳۰۰ نفر نیز از مراکز طبیعی بازدید کرده‌اند.
قاسمی رئیس اداره اوقاف و خیریه شهرستان گچساران گفت: از 28 اسفندماه تا پایان ۱۳ فروردین ماه، در طرح نوروزی آرامش بهاری، امام زاده بی بی حکیمه میزبان ۱۲۱ هزار نفر زائر و مسافر بوده است.
وی اظهار کرد: با تدابیر خوبی که امسال انجام گرفت، امکانات رفاهی از جمله محل استقرار و آب لوله کشی، برق و ... به خوبی برای زائران فراهم بود.
تردد چهار میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های استان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از تردد حدود چهار میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های استان خبر داد.
عابد محمدی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ تردد سه میلیون و ۹۶۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.
وی اظهارکرد: این میزان تردد توسط ۳۴ دوربین جاده‌ای تردد شمار برخط در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این میزان تردد وسایل نقلیه در سطح این استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ (قبل از شیوع کرونا) با دو میلیون و ۲۰۷ هزار تردد افزیش ۷۹ درصدی داشته است.
محمدی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به محور «یاسوج- اصفهان» با ۵۳۰ هزار و ۵۰۰ تردد، «گچساران - بابامیدان» با ۵۱۶ هزار تردد و محور «یاسوج- بابامیدان» با ۴۰۶ هزار تردد است.
وی ادامه داد: اوج تردد در استان کهگیلویه و بویراحمد روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در محور «یاسوج به اصفهان» بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بیشترین تردد خودروهای غیربومی در راه‌های استان استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در میان خودروهای با پلاک غیربومی به ترتیب خودروهای پلاک فارس با ۱۶، اصفهان با ۱۲ درصد، خوزستان با ۱۰ درصد، تهران با ۱۰ درصد و مابقی استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری، یزد، بوشهر، هرمزگان و... بیشترین تردد را در راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند.
محمدی بیان کرد: ۴۰ درصد تردد در راههای استان کهگیلویه و بویراحمد را خودروهای با پلاک استان تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1