تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۴۵۷۶۹
داد ریاست تعاون روستائی بخش کبگیان درآمد، تفاوت فاحش بین شهر وروستا در اداره جهادکشاورزی؟

انتقاد از مسئولان جهاد کشاورزی بویراحمد؛ چرا مرغ دولتی توزیع نمی‌کنید

۱
۶
انتقاد از مسئولان جهاد کشاورزی بویراحمد؛ چرا مرغ دولتی توزیع نمی‌کنید
کبنا ؛مسلم عباس‌زاده دهیار بخش کبگیان از جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد انتقاد کرد و گفت: چرا نمی‌خواهند به روستائیان سهمیه مرغ دولتی بدهند، و می‌گویند به شهر بیائید و سهمیه تان را بخرید؟
به گزارش کبنا، در جریان عدم پذیرش سهمیه مرغ دولتی جهت توزیع در روستاهای بخش کبگیان عباسزاده مسئول تعاونی و دهیار مرجع بخش کبگیان با اشاره به سرباز زدن جهادکشاورزی از تخصیص سهمیه مرغ دولتی به تعاون روستائی جهت ارجاع به روستاهای بخش کبگیان گفت: بزرگواران وقتی روستاها در قالب مشارکت هم‌صنفی برای دستیابی به منافع مشترک گردهم می‌آیند و در حقیقت برای تهیه مایحتاج یا کسب اعتبار بانگاه به تعاون روستائی یک تعاونی درست می‌کنند، و سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند تا دسته‌جمعی مشکل را حل کنند چرا در شرایط فعلی باید از تخصیص سهمیه گوشت مرغ دولتی که یک نیاز اولیه هست محروم باشند.
 مسلم عباس زاده با اشاره به اینکه رسالت وجودی تعاون روستایی، بهره برداری بهینه از منابع موجود در قالب شرکتهای تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی و توسعه شرکتهای سهامی زراعی است گفت: وقتی ما می گوئیم رسالت اصلی تعاون روستائی تنظیم‌گری هوشمند بازار محصولات کشاورزی است و جهاد کشاورزی موقع نیاز و بهره وری برنامه‌های خود جهت همکاری وهمراهی پاشنه در دهیاری و تعاون روستائی را از جا می‌کند چرا حالا که نوبت به نیاز مبرم مردم روستاها آن هم در بحبوحه سال جدید و اوضاع فعلی کشور به مرغ و... هست از تخصیص مرغ دولتی به تعاونی جهت توزیع در روستاها تمرد می‌کنند، واین برای ما خیلی جای تناقض است؟
وی با بیان اینکه بخش کبگیان با دارا بودن بیش از ۱۲۸ روستای بزرگ و پاره ده وجمعیت تقریبی بالای ۲۸ هزار نفر در تِـراز یک شاخصه نیازمندی مبرم در سیدِ یکِ سَبد کالاهای دولتی است گفت: در نامه اخیر تعاون روستایی 3 تن مرغ دولتی برای توزیع در روستاهای این بخش در نظر گرفته شده بود ولی متاسفانه و متاسفانه بعد از چشم انتظاریهای فراوان مردم با نگاه به نیازشان دراین رابطه آن هم بعداز 12 روز ریاست محترم جهاد شهرستان بویراحمد به ما اعلام می‌کند که از پرداخت سهمیه مرغ به سازمان تعاون روستایی جهت توزیع در روستاها معذوریم! ومگر جرم این روستاها چیست که از کالاهای اساسی سهمیه‌ای که نیاز اولیه‌شان است هیچ گونه سهمیه‌ای در روستاها توزیع نمی‌شود.
عباسزاده تصریح کرد: مگر مردمان روستاکه قطب تولیدی کشاورزی کشور هستند با مردمان شهرکه صرفاً مصرف کننده است تفاوتشان درچیست؟ و آیا در دولت انقلابی قرار نبود که کالای اساسی به دست مردم نیازمند ومحرومتر برسد؟
لازمـ به ذکر است در ادامه دهیاران روستاها، وشورای روستاهای بدون دهیاری بخش کبگیان با اظهار نارضایتی از مورد مطروحه جهاد کشاورزی شهرستان در عدم تخصیص سهمیه ارجاعی به توزیع درون روستائی، خواستار اعمال سهمیه که تنها حق مطالبه مردمان این دیار است شدند و بابیان اینکه اینجور برنامه‌ها تفاوت فاحش مسئولان بین مردم شهر و روستا افزودندند: قطعاً خروجی عواقب این تصمیم گیریهادراذهان این مردم مبثوت خواهدشد و زمینه کمرنگ شدن همکاری مردمان روستاها با نهاد ذیربط را فراهم خواهد آورد که متضرر کسانی خواهند بود که بابرنامه ریزی کاملاً اشتباه این تصمیم را درحق حقوق مردمان روستاها اتخاذ کردند.
-------------------------------
خبرنگـار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
سازمان جهاد بنگاه معاملاتی گذاشته اونا فقط اقوام و دوستانشون میدن اصلا کار به مردم ندارن خدا خیرت بده دکتر عزیر
فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1