تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۴۵۲۶۴
نشست جوانان لنده با فرماندار

جزئیات نشست هم اندیشی جوانان لنده با فرماندار

۰
جزئیات نشست هم اندیشی جوانان لنده با فرماندار
کبنا ؛نشست هم اندیشی جوانان شهرستان لنده با جلال دانش فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای جلسه سید مجتبی بنی هاشمی به عنوان دبیر جلسه گفت : از همه جوانان و فرماندار شهرستان لنده که دعوت ما را پذیرفتند و در جلسه خودتان حضور پیدا کردین تشکر میکنم. 

وی ادامه داد : هدف از تشکیل این جلسه آشنایی فرماندار و جوانان شهرستان با هم ، شناسایی ظرفیت ها و بیان مشکلات و ارائه پیشنهاد از سوی جوانان به فرماندار هست. 

بنی هاشمی افزود : در ۱۵ حوزه مختلف از حوزه سیاسی ، عمرانی ، هنر و نمایش ، روحانیون ، بهداشت و درمان ، پزشکی ، علمی پژوهشی ، گروه های جهادی ، زنان ، رسانه ، ورزش ، آسیب های اجتماعی ، محیط زیست ، کشاورزی دعوت کردیم که در این حوزه ها به بیان مشکلات و راهکار هایی بپردازند. 

آقای بنی هاشمی گفت : انتظار هست جلسه به همت فرماندار خروجی و مصوباتی داشته باشد و از ظرفیت جوانان در ادامه استفاده شود‌. 

وی در پایان خاطرنشان کرد : ظرفیتی که امروز از آن غافل هستیم در حوزه زنان است که باید توجه ویژه ای به این حوزه داشت به همین دلیل جلسه را از این حوزه آغاز خواهیم کرد.

خانم آسیه تقوی به عنوان اولین سخنران این نشست گفت : یکی ازمولفه های توسعه هرشهرستانی زنان آن شهرستان هستند و میزان تحصیلات ،سطح زندگی ، سن ازدواج ،نوع و کیفیت زندگی زنان هست. 

وی گفت : ازجمعیت ۱۱۲۵۰نفری زنان ۱۴۶نفردیپلم  ، ۴۵۰فوق دیپلم ، ۷۵۸لیسانس ،۶۴فوق لیسانس  ،۱۱حوزوی  ، ۸دکترا ، ۲۹دانشجو وفارغ تحصیل پزشکی نشان دهنده رشد زنان هست. 

وی ادامه داد : رشد مفهومی کمی هست ولی توسعه کیفی و تمامی جوانب را با هم باید در نظر گرفت ، ازهمین تعداد زنان باسواد و کاردان هنوز سهمیه ۲درصدی حق مدیریت بانوان اعمال نشده  و درسطح شهرستان کارشناس مسئول هم نیستند. 

خانم تقوی گفت : در چند تا از ادارات و جایگاه ها می طلبد که یک نیروی زن وجود داشته باشد از جمله شورای حل اختلاف که همیشه یکی از مراجعان زن می باشد. 

خانم تقوی افزود : اداره میراث فرهنگی با توجه به موضوع کار و اینکه بیشتر باصنایع دستی و حوزه بانوان ارتباط مستقیم دارد و
هلال احمر که مرکز بحران هست و بیشتر مراجعان خانم هستند نیاز بیشتری احساس میشود. 

وی در پایان گفت : انتظار داریم که فرماندار جوان و انقلابی زنان را ارتش ذخیره نبیند و نسبت به حوزه بانوان توجه ویژه داشته باشند.


در ادامه این نشست سرکار خانم زینب پرچم صحبت کرده و گفتند : با توجه به اینکه چندین سال در زمینه آسیب های اجتماعی فعالیت هایی با همکاری  مرکز مشاوره رها ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اداره بهزیستی ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده و فرمانداری انجام شده و تا کنون اکثر آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی (طلاق به خصوص طلاق عاطفی) اعتیاد ، بزهکاری ، رفتارهای پرخطر ،خودکشی و…برای بانوان اجرا شده و یکی از دلایلی بسیار مهم موفقیت پایین علیرغم توجه بسیار ویژه به آموزش در این شهرستان و قدمهای زیادی که برداشته شد این مساله می باشد که آموزش ها فقط برای بانوان بوده وجهت تغییر لازم است این قبیل آموزش ها برای آقایون برگزار گردد. 

وی افزود : اگر آموزش دو طرف رابطه ها وهمچنین هر دو والد باشد می توان در آینده از درصد بالایی از آسیب ها پیشگیری کرد. 

خانم پرچم گفت :  از گروه های جهادی وتمام ادارات انتظار می رود که در این زمینه تلاش نمایند وبه کمک فعالان در حوزه پیشگیری از آسیب ها قدم بردارد 

پرچم ادامه داد :  ‌یقین دارم اگر آموزش ها دو طرفه باشد بانوان با انگیزه بیشتری از آگاهی های بدست آمده در سال‌های گذشته جهت تغییر واصلاح رفتار استفاده خواهند کرد زیرا اقدامات گذشته از جانب بانوان به دلیل نداشتن عکس العمل مثبت از جنس مخالف آنها را بی انگیزه نموده است.


در ادامه محمدظاهر آخش از فرهنگیان شهرستان در حوزه سیاسی صحبت کردند و گفتند : جوانان سرمایه های ارزشمند ما هستند ، قدر آنها را بدانیم . 

وی گفت : بزرگی می گفت : کاشکی شَو مَه ، فصل بهار و جوونی خرید فروشی بود تا هر سه را بخریدم. 

آخش در مورد توجه به جوانان خطاب به  فرماندار گفت : مارکو برایمان چه آورده ای؟ آقای فرماندار برای این جوانان چه برنامه ای دارید؟ همه تحصیل کرده و با سواد و اکثرا بیکار هستند که در هشت سال گذشته نیز به عناوین مختلف مورد بی مهری واقع شدند و سن و سال آنها از استخدامها فاصله گرفته است و لازم است که به حال آنها فکری شود. 

این فعال سیاسی عنوان کرد : با تعدادی از جوانان غیر همسو در دولت قبل ، همچون بنی هاشمی ، محمدزاده و محمدی به بهانه های سیاسی ، رفتارهای نادرستی از سوی دولت مردان صورت گرفته است و ابلاغ آنها از شعب اخذ رای در ساعات منتهی به شروع اخذ رای حذف شده است .  

وی گریزی به حال و هوای شهر زد و گفت : شهر را غم گرفته است و اکثرا افسرده ایم و نیاز است که برای شادابی و نشاط تدبیری اندیشیده شود. 

مهندس آخش به فروش فرش دستباف اشاره کرد و گفت : به دست زنان مظلوم و محروم  لنده و روستاهای همجوار بافته می شود و به اسم تهران و قم ثبت می شود. 

آخش عنوان کرد : در اردوگاه اصولگرایی و انقلابی نیروهای متعهد و جوان و پاکدست و تازه نفس زیاد داریم و همچنان منتظر تغییر مدیران غیر همسو با دولت و استفاده از ظرفیت جوانان منطقه هستیم . 

آخش افزود : منافع منطقه برای همه ما مهم است و لازم است که همه با همکاری هم پای کار باشیم . 

این فعال رسانه ای خطاب به فرماندار گفت :  آقای فرماندار حدفاصل دهم تا بیست و دوم بهمن مهمان بوده و از آن به بعد میزبان و صاحبخانه بوده وهر صاحبخانه ای تمام تلاشش را برای خانواده خود می نماید و انتظار داریم که نهایت تلاش را در جهت برون رفت از وضع موجود بنمایند.
آقای کاوس آزاده از دیگر جوانان این شهرستان گفت : مستحضرید که بیش از ۲۰ سال پیش عشایر منطقه مبلغی پول جهت سرمایه گذاری به عشایری پرداخت کردند اما طبق شنیده ها زمینی که تنها سرمایه این قشر مستضعف است را میخواهند به راه و شهرسازی واگذار کنند و سند بزنند و از فرماندار محترم خواهشمندم پیگیری کنند و مدافع حق این قشر که اغلب روستاییان هستند باشد 

آزاده گفت : عده ای از مردم شهرستان املاکی خریداری کردند که منابع طبیعی این املاک را به راه وشهرسازی واگذار کرده از فرماندار محترم خواهشمندم  مجوزی جهت واگذاری این املاک به خریدارها بگیرند تا مشکل این افراد حل شود.

در ادامه صابر عظیمی به نمایندگی از رسانه گفت : ما خبرنگاران در لبه تیغ قرار داریم چرا که ممکن است مطلبی را رسانه ای کنیم و باب میل کس یا کسانی نباشد و به طرق مختلف مارا تحت فشار و یا حتی مورد شکایت قرار دهند. 

وی گفت : این قشر که وظیفه آگاهی بخشی به جامعه را دارند واقعا مظلوم واقع شدند و حتی خبرنگاری برایشان شغل محسوب نمیشود و انتظار داریم که خبرنگاران را دریابید. 

عظیمی به موضوع اینترنت شهرستان اشاره کرد و گفت : اینترنت بسیار ضعیف است و در مواقعی که ما میخواهیم خبری را بر روی سایت بارگذاری کنیم به مشکل می‌خوریم. 

این خبرنگار ادامه داد : روستاهای بزرگ ما همچون روستاهای بخش موگرمون و بخش مرکزی هنوز از نعمت اینترنت در عصر جدید ارتباطات بی بهره اند و از فرماندار محترم میخواهیم و انتظار داریم که در حوزه اینترنت شهر و روستاها ورود کرده و به اینترنت 4g مجهز شوند.
در ادمه رسول غفاری از اساتید دانشگاه به مورد دانشگاه پیام نور شهرستان لنده اشاره کرد و گفت : چندسالی است در شهرستان لنده دانشگاه پیام نور مورد غفلت وبی توجهی واقع شده. 

وی ادامه داد :  ساختمان دانشگاه پیام نور واحد لنده  که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته چندین سال است به حال خود رهاشده وهمچون جنازه ای در گوشه ای افتاده وهیچ یار و یاوری نیست که یا جنازه آن را خاک کند ویا فاتحه ای برا آن بخواند. 

این استاد دانشگاه گفت :  دانشگاهی که به تعبیر امام راحل مبدا همه تحولات است و رهبرفرزانه انقلاب دانشگاه را نقطه اساسی هرجامعه وکشوری میدانند امروز در بلاتکلیفی افتاده و سرنوشت ۵۰۰ دانشجو که درطی این ده سال هر سال ازمدرسه ای به مدرسه دیگر خانه به دوش هستند روح و روان مردم این شهر را همچون نمکی که بر زخم بپاشن آزار و اذیت کرده است . 

رسول غفاری گفت :  اگه بپذیریم که راه فرهنگ وتوسعه از دانشگاه میگذرد چرا باید این مهم مغفول واقع شود .؟ میانگین شهریه هرترم دانشجو در دانشگاه پیام نور مبلغی بیش از ۷۰۰ هزارتومان است اگه این مبلغ در تعداد دانشجوی این دانشگاه ضرب شود شهریه یک ترم دانشجویان میتوانست ساختمان نیمه کاره را تکمیل کند. 

آقای غفاری افزود : رهاشدن ساختمان نیمه کاره دانشگاه نشان دهنده این است که مسوولین نمیدانند دانشگاه چه نقش وتاثیری میتواند داشته باشد از طرفی چرا باید ساختمانی با پیشرفت ۷۵ درصدی روند آن بیش از چندسال متوقف شود و از عمر آن کاسته شود وپول بیت المال بی دلیل هدر رود اگه عزمی در پیشرفت دانشگاه ندارید و اگر مسوولین از نقش و جایگاه دانشگاه کم اطلاع هستند و قشر دانشجو را نمیخواهند پیشنهاد می دهیم لااقل ساختمان را تکمیل کنید وآن را دراختیار نهاد دیگری قرار دهید و اجازه ندهید شهرستان لنده که مهد فرهنگ وعلم هست در بی توجهی شما مسوولین خدشه دار شود .
در ادامه یاسر خالقی به عنوان نماینده هنرمندان در این جلسه صحبت کردند و گفت : 20 سال سابقه نمایش و کارشناسی صنایع دستی هستم ، من نماینده کودکان و نسل آینده لنده هستم در این جلسه ،
من نگران آینده تربیت شهرم هستم
چرا؟ چون زمینه فرهنگی مناسب نداریم. 

وی گفت : ما کسایی هستیم که در کانون های فرهنگی بزرگ شدیم که الان کنار هم هستیم ولی آیا بنظر شما کودکان و نوجوانان امروزی چند درصدشون به چنین جایگاه های اجتماعی در جامعه میرسند ؟ 

خالقی گفت : من وقتی میشنوم کسی در خانه موسیقی کار میکند یا کسی در خانه نقاشی میکنه بعد از خوشحال شدن بیشتر ناراحت میشوم و یا وقتی میشنوم جوانی علاقه به نمایش دارد ولی زمینه اش  نیست بیشتر ناراحت میشوم. 

این هنرمند به موضوع فرهنگسرا اشاره داشتند و گفت : فرهنگسرا حرف تکراری ماست و شاید برای دوستان جالب باشد ما چرا همه جا میگوییم فرهنگسرا ، چون مکان مناسب برای تفریح سالم در شهرمان نیست 
میگوییم فرهنگسرا که نوجوانان و جوانان اعتیاد به گوشی و فضای مجازی پیدا نکنند. 

وی ادامه داد : میگوییم فرهنگسرا که دختران و مادران ما تنها مکان تفریحی برای آنان قبرستان شهر نباشد. 

این هنرمند گفت : لنده ای که در تعزیه قدمتی حدود 150سال دارد ، هنرمندان موفقی در رشته های تجسمی، موسیقی ، نمایشی و... دارد چرا باید بازیچه دست برخی مسئولین برای دست دست کردن ساخت فرهنگسرا شود ؟ 

موضوع بعدی
بودجه فرهنگی ادارات و مبلمان شهری است ..
در ادامه مهندس مرادی در مورد مسائل عمرانی شروع به سخن کرد و گفت : پروژه هایی که در شهرستان شروع شده و با درصد های مختلف پیشرفت فیزیکی یا تعطیل شدن یا پیشرفتی قابل توجهی نداشتند که از فرماندار انتظار داریم این پروژه ها را در اولویت کاری خود قرار دهد. 
پرونده هایی مثل :
- جاده اصلی لنده - تشان
- جاده لنده - تراب
-پل تراب ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته
- پل بین دو شهرک شهید رجایی و فجر
- پل برمل و موگر که تعطیل شدند
- مدارس و سالن احداثی داخل شهر که اکثرا تعطیل هستند
- فرهنگسرا تعطیل !
_ دانشگاه پیام نور با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی چندین ساله تعطیل !
-پل موگرمون تعطیل !
- جاده و پل مال ملا- مونه تعطیل !
- معابر، میادین و مبلمان شهری وضعیت مطلوبی ندارند
- بیمارستان 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته 
- معدن فسفات تعطیل !
مهندس مرادی نژاد در ادامه خطاب به فرماندار شهرستان لنده پیشنهاداتی داشتند و فرمودند :
- قطعه دوم جاده لنده - تشان  جهت تأمین اعتبار پیگیری شود
- با توجه به اینکه مصوب شده بود با همکاری صنعت ، معدن و تجارت از آبلش تشان تا معدن فسفات جاده احداث شود که در آینده به جاده لنده - تشان وصل شد پیگیری شود
- پیگیری جهت تبدیل جاده لنده - تراب از فرعی به اصلی ،
- پیگیری احداث تونل انتقال آب از چشمه های موگرمون به دشت بن ،
- استفاده بهینه از ظرفیت بنیاد علوی جهت بهینه سازی معابر ، میادین ، مبلمان شهری و تعریض خیابانها از جمله خیابان اصلی قبل از میدان امام (ره)
در ادامه این نشست مجتبی محمدی یکی دیگر از جوانان شهرستان صحبت کردند و گفت : یکی از مطالبه های بنده استفاده از جوانان در پست های مدیریتی است . 

وی گفت : وقتی جوانان با دستان خالی در شهر لنده کارهای جهادی بزرگی انجام میدهند پس توانایی و پتانسیل مدیرت های شهرستانی و استانی را نیز دارند‌

مجتبی محمدی در ادامه پیشنهادات برای گروهای جهادی داشتند و فرمودند : فراهم کردن یک مکان مناسب برای نشست ها و جلسات گروهای جهادی میتواند کمک خوبی به گروه های جهادی داشته باشد. 

وی افزود : از فرماندار میخواهیم که از ادارات و مدیران دستگاه‌های دولتی بخواهند که همکاری ویژه ای با گروهای جهادی داشته باشند 

در پایان  محمدی یک مطالبه دیگری از فرماندار داشتند  و از ایشان خواستار تعیین مرز شهرستان های لنده و کهگیلویه بود.
در ادامه مهندس همتی در بخش کشاورزی شروع به صحبت کرد و گفت : جوانان شهرستان لنده جوانان مستعدی هستند و با دستان خالی قله های پیشرفت را فتح کردند . 

همتی افزود : با توجه به اینکه همچنان اعتقاد دارم که هیچ صنعتی وارد این شهرستان نخواهد شد جز صنعت کشاورزی  پس انتظار هست که نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی شهرستان شود و در تخصیص اعتبارات این بخش مورد توجه جدی قرارگیرد. 

حکمت همتی گفت : امسال با همت جهاد کشاورزی ومشارکت بنیاد مستضعفان پروژه ۵۰۰ هکتاری دشت بن و دشت آب راه اندازی کردیم که قریب به ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشااله چنانچه اعتبارات جدید به آن تزریق گردد بزودی شاهد انقلاب عظیمی دربخش کشاورزی شهرستان واشتغال مستقیم قریب به ۳۰۰ نفر دراین پروژه خواهیم بود. 

وی گفت : امروزه لنده درتوسعه کشت گیاهان دارویی حرفی برای گفتن دارد ومیتوان گفت قطب کشت گیاهان دارویی استان هستیم‌. 

وی در پایان گفت : انشااله چنانچه اعتبارات لازم محقق شود می‌توانیم با راه اندازی پروِژه های خط انتقال آب اراضی کل شور و دشت ناصری وراه اندازی مجتمع گلخانه ای ۱۳هکتاری درشهرستان برای همیشه معضل بیکاری را درشهرستان ریشه کن کنیم.

در ادامه آقای عالیوند در حوزه بهداشت و درمان شروع به صحبت کردند و گفت : از جمعیت ۲۳هزار نفری لنده نزدیک به ۱۵هزار نفر تست کرونا گرفته شد 

وی افزود : ۸۸ درصد واکسن نوبت اول ، ۷۰درصد نوبت دوم و ۳۳درصد نوبت سوم تزریق کردند.

آقای عالیوند به کمبود نیرو در شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت : نیروهایی در طول این مدت بسیار خسته شدند و با کمبود نیرو مواجه هستیم که باید چاره ای در این مورد اندیشید.
در ادامه خانم خوشگو در حوزه زنان و آسیب های اجتماعی صحبت کردند و گفت : نبود سالن ورزشی مختص زنان و پارک بانوان باعث شد تنها تفریحگاه زنان قبرستان شود.

وی گفت : نبود پزشک سونوگرافی در شهرستان معضل های زیادی برای زنان در این مورد به وجود آورده است که از فرماندار میخواهیم به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند .

در ادامه جناب آقای ارسلان شهبازی در حوزه محیط زیست به ارائه مشکلات و راهکار پرداختند و گفت :جناب فرماندار مشکل امروزی منطقه یا بهتر بگیم یکی از اساسی ترین مشکلات در حوزه محیط زیست در این شهرستان بحث اتش سوزی های هرساله هست که نفس طبیعت منطقه را قطع کرده و آسیب های جدی به طبیعت وگونه های جانوری وزیست بوم منطقه خواهد زد وزده است. 

وی گفت : باتوجه به امکانات کم در دسترس اداره منابع طبیعی شهرستان و نیروهای مردمی و پیش بینی های بلند مدت اینجانب در بحث آب وهوا در ادامه اسفند و فروردین بارش های موثر و مناسبی پیش بینی شده و خواهیم داشت که بدون شک بوته ها وعلف ها مناطق کوهستانی واسیب پذیر افزایش و رشد چشمگیری خواهند داشت که می طلبد دستگاه های متولی و نهادهای مردم نهاد به ویژه حضرتعالی به عنوان نماینده ارشد سیاسی دولت در شهرستان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار بدید. 

شهبازی افزود :  امکانات و ابزارهای ویژه و پیشرفته ای برای مقابله با آتش سوزیهای احتمالی آینده در برنامه های آتی حضرتعالی باشد تا شاهد خسارت های کمتری باشیم.

آقای شهبازی گفت : از آنجایی که شهرستان لنده با توجه به توپوگرافی خشن و خاص این منطقه و پوشش گیاهی مناسب و اتش سوزی های گسترده و هرساله توسط دشمنان طبیعت و مافیای زغال مردم این منطقه از شما انتظار دارند که این افراد را از طریق منابع طبیعی با کمک شوراهای روستاها، دهیاران معتمدین ، وفعالان محیط زیست در مناطق آسیب دیده شناسایی و تحویل نهادهای امنیتی و قضایی داده تا اشد مجازات برای این افراد در نظر گرفته شود.

ارسلان شهبازی گفت : یکی از مناطقی که بیشترین آسیب را از آتش سوزهای سالهای گذشته به خودش اختصاص داده کوه سفید یا سفید کوه در شهرستان لنده هست با توجه به صعب العبور بودن قسمتی از این  مناطق می طلبد که فرماندار محترم برای احداث جاده به مناطق پر ارتفاع وبالادست این بهشت گمشده در زاگرس جنوبی تصمیم دلسوزانه خردمندانه اورژانسی گرفته شود تا هم عشایر وهم نیروهای امدادی در سریعترین زمان برای مهار آتش سوزیها وارد عمل شوند. 

وی گفت : به موضوع بعدی درمورد محیط زیست منطقه سفید کوه بحث گیاهان دارویی هست که تا امروز هیچ گونه گیاه دارویی در این مناطق کشت نشده است که از همین رسانه از زحمت های بنیاد محترم علوی در زمینه کشت گیاهان دارویی در گرمسیرات منطقه وکوه سیاه تقدیر و تشکر میکنم..اما یه خواهش و خواسته ای از این عزیزان دارم که با جوانان عشایر و روستایی حوزه سفید کوه در خصوص کشت گیاهان دارویی و اعطای تسهیلات در صورت صلاحدید همکاری موثر و مناسبی داشته باشند.
در ادامه فرماندار لنده ضمن تشکر از جوانان و بانیان جلسه گفت : جلسه بسیار خوب و با نشاطی بود و ما را یاد دوران دانشجویی خودمان انداخت که بانی چنین جلساتی بودیم. 

وی ادامه داد : این جلسات برکات خیلی خوبی خواهد داشت گرچه نباید انتظار داشت تاثیر انی و زود داشته باشد اما امیدواریم. 

جلال دانش گفت : در آستانه مبعث پیامبر رحمت و مهربانی هستیم و برای شناخت عظمت کار پیامبر باید فضای ماه قبل بعثت را بشناسیم. 

فرماندار لنده گفت : در یک محیطی پیامبر از جانب خدا مبعوث شد که سراسر بی اخلاقی ، عقب ماندگی و محل جولانگاه نگاه های شیطانی بود. 

دانش افزود : در این چنین محیطی ،  با همه گرفتاری ها اما با یک افق بلند ، روشن و  سرشار از امید حرکت خودش را آغاز کرد. 

جلال دانش تصریح کرد : نسبت انقلاب اسلامی را باید به تاریخ اسلام بسنجیم همنطوری که رهبری معظم در بیانیه گام دوم همه ما نسبت به تاریخی که گذشت تذکر می دهند که بررسی بکنیم انقلاب هایی که در سایر نقاط دنیا رخ داد مسیر تاریخ را بشناسیم. 

وی گفت : در همه عرصه ها یکی از علت های دشمنی نظام سلطه با ما خود باوری و ایمان ما است که در همه ملت های منطقه و ملت بزرگ ایران توسط امام راحل زنده شده است. 

ایشان افزودند : متوسط سنی کسانی که واکسن کرونا برای تولید کردند زیر ۳۰ سال است و این یعنی خود باوری‌. 

وی گفت : تا چند سال پیش در همین منطقه تمام پزشکان ما هندی بودند اما امروز هاپ پزشکی ما هستیم و همه این ها مدیون حمایت های ویژه رهبری از حرکت علمی کشور است. 

جلال دانش گفت : عقب ماندگی و مشکلات شهرستان زیاد هست و برای توسعه و پیشرفت حرکات باید جمعی باشد. 

وی گفت :مسئولین باید جایگاهشان را بشناسند و  جایگاهشان را باید وقف خدمت به مردم کنند 

وی خاطر نشان کرد : ما امروز برای رسیدن به هدف نیاز به وحدت و همگراهی داریم‌ چرا که مطالبات بالاست و نقش جوانان باید پر رنگ شود. 

ایشان ادامه داد : طیف سیاسی مهم نیست همه باید دست به دست هم بدیم تا شهرستان را آباد کنیم. 

فرماندار شهرستان لنده گفت : در این مدت کوتاه مشکلات و مسائل زیادی را پیگیری کردیم از جمله تعمیر دستگاه های راهداری که چندین ماه خوابیده بودند ، تعمیر دستگاه آب و فاظلاب ، پیگیری کارخانه آسفالت ، جاده سلامت ، پروژه های نیمه کاره و... بسیاری کارهای دیگر . 

وی به انتقال آب شرب از موگرمون به شهر لنده اشاره کرد و گفت : طرح در حال مطالعه است و به صورت جد این مورد در حال پیگیری است .

فرماندار لنده در خصوص اداره ورزش و جوانان گفت : اداره کل ورزش و جوانان ۱۰ روز فرصت دارد که یا درب این اداره را ببندد یا فردی که معرفی شد برای این اداره منصوب شود . 

وی ادامه داد : اگر این اتفاق صورت نگیرد ما مصوبه ای خواهیم داشت و درب اداره را می بندیم تا تکلیف مشخص شود. 

وی افزود : در هفته یک روز فردی از دهدشت میاید که اگر نیاید بهتر است و بهشون اعلام میکنیم دیگر نیاید. 

جلال دانش ضمن انتقاد از اداره کل گفت : معنایی ندارد یک مجموعه یک سال بدون مدیر باشد و اگر یک اتفاقی افتاد چه کسی پاسخگو هست؟ 

فرماندار لنده خطاب به زمین خواران گفت : اگر کسی حتی ۱۰ سال پیش هم خلاف قانون زمینی که متعلق به دولت بوده به شخصی داده شد طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

فرماندار لنده در مورد دانشگاه پیام نور گفت : آنچه در مورد دانشگاه پیام نور گفته شد درست و به حق است و با رئیس دانشگاه پیام نور استان صحبت شد ولی باید فکر اساسی و تصمیم بالا دستی گرفته شود. 

وی افزود : آقای استاندار تشریف آوردند یکی از پروژه هایی که ان شاا...خواهند رفت دانشگاه پیام نور خواهد بود که ان شاا...تعیین و تکلیف شود. 

جلال دانش گفت : اخلاق سیاسی که در این جلسه به درستی بهشون اشاره شد و باید دیگران را تقویت و  تخریب نکنیم . 

فرماندار لنده گفت : جمله ناراحت کننده ولی درستی گفته شد که تنها تفریحگاه خانم ها قبرستان هست که باید فکر جدی بکنیم برای این مسئله. 

وی گفت : باید یک مکان مناسب برای تفریح بانوان در نظر گرفت  که ان شاا...جاده سلامت را به جد پیگیری خواهیم کرد .
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1