تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۴۵۲۱۴
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه در جمع رسانه‌ها:

امنیت خط قرمز نیروی انتظامی / برخورد شدید با مخلان نظم و امنیت

۱
امنیت خط قرمز نیروی انتظامی / برخورد شدید با مخلان نظم و امنیت
کبنا ؛فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: خط قرمز نیروی انتظامی امنیت و آرامش مردم است و هر کسی که بخواهد بی‌نظمی کند با او به شدت برخورد خواهد شد.
به گزارش کبنا، سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده جدید انتظامی شهرستان کهگیلویه در دیدار اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار داشت: یکی از راه‌های ارتقاء «امنیت» در سطح جامعه اطلاع رسانی شفاف به مردم است.
وی در ادامه گفت: ما مسئول امنیت هستیم اما بخشی از آن بر عهده نیروی انتظامی و بخشی دیگر از آن بر عهده دیگر دستگاه‌ها است که همه موظف هستند امنیت تولید کنند. اما احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است که یک بخش از احساس امنیت توسط اصحاب رسانه انجام می‌گیرد.
سرهنگ موسوی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه‌ها بدون شک در هماهنگی بین دستگاه‌ها و پیشرفت منطقه و تأمین امنیت تأثیر فروانی دارند، بیان داشت که خبرنگار پل ارتباطی با مردم و انتشار دهنده اخبارها جهت اطلاع مسئولان و ـنها موظف هستند، پاسخ گو باشند.
وی افزود: اصحاب رسانه‌ها با نیروی انتظامی یک وجه مشترک دارد که می‌توانیم در بحث فرهنگسازی به همدیگر کمک کنیم و نتیجه فرهنگ سازی پیشگیری از جرائم می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: هرکجا پلیس یک کشور ضعیف شد، هیچ چیز سر جای خودش نمی‌ماند. زیر ساخت تمام اقدامات اساسی در کشور ما امنیت است.
سرهنگ موسوی افزود: خبرنگار متعهد بر اعمال ما و افکار عمومی نظارت می‌کند و بهترین ناظر است و کسی که ناظر و کارشناس نظارت است، باید بهترین تصمیم را بگیرد.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم نیروی انتظامی مظهر نظم، انضباط، غیرت و شجاعت است.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه نباید با اخبار نادرست با روان جامعه بازی کرد، گفت: اخبار امنیتی را فقط باید از پلیس گرفت. جامعه ما رو به رشد است. طبیعتاً این اتفاقات هم رو به رشد می‌باشد وباید آموزش در جامعه جدی گرفته شود.
سرهنگ موسوی بیان کرد: هدف اصلی ما در شهرستان بالابردن ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان با استفاده از تمام ظرفیت‌هاست. ظرفیت‌های مردمی اولویت دستگاه‌های نظامی و قضایی برای بالا بردن امنیت است و همه باید در کنار هم به این مقوله مهم کمک کنیم.
وی در برخورد با متخلفان، گفت: آنجایی که نیاز باشد برخورد کنیم، شک نکنید برخورد خواهیم کرد. کسی که بخواهد بی نظمی ایجاد کند در شهر آرامش مردم را به هم بریزد با آن برخورد جدی می‌شود. خط قرمز ما برای شهرستان کهگیلویه امنیت و آرامش مردم است.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: در بحث آموزش همگانی اگر ما امروز فرزندانمان را در مدرسه خوب آموزش بدهیم شاید در چند سال آینده دیگر مشکلات امنیتی کمتر بشود. پس همه باید در کنار هم تلاش کنیم که شهرستانمان از این وضعیتی که دارد بهتر بشود. شهرستان کهگیلویه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و فرهنگی دارد که باید به فکر این باشیم که چگونه از این ظرفیت‌ها بهترین بهره‌ها را برای نفع عمومی برد.
وی در ادامه به آمار جرائم مختلف در شهرستان پرداخت و گفت: سرقت در شهرستان کهگیلویه 3 درصد افزایش پیدا کرد از آن طرف کشف سرقت 4 درصد افزایش داشتیم.
موسوی گفت: شرارت‌ها در شهرستان کهگیلویه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.
این مسئول ادامه داد: مواد مخدر ۱۳۳ کیلو کشف شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تصادفات ۳۲ درصد در سطح شهرستان نسبت به گذشته کاهش داشت، افزود: به طور کلی در همه جرائم 1486 نفر در شهرستان کهگیلویه دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه نزاع‌های مسلحانه در سال 1400 رشد منفی داشت، افزود: شهرستان کهگیلویه در نزاع فردی ۵ درصد افزایش و در نزاع دسته جمعی ۲۴ درصد کاهش داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1