تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۴۴۶۷۰
کبنا گزارش می دهد؛

اعتراض اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۴۹
۱۳
اعتراض اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
کبنا ؛اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اعتراض به اجرای طرح «سقف حقوق» و «طرح پرداخت مالیات پلکانی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها» جلوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمع کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (24 بهمن ماه 1400)  اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جلوی درب دانشگاه تجمع کردند.
در متن اعتراضی این افراد آمده است: جایگاه شغلی و رسالت اعضای هیآت علمی به نحوی تعریف شده است که افراد تحصیل کرده و فرهیخته نقش چندگانه ای در تربیت نیروی انسانی متخصص و نخبگان آینده کشور در کنار خدمات تخصصی به جامعه را دارند.
قرار گرفتن در چنین جایگاهی نیازمند کسب امتیازات لازم در حیطه های تخصصی، عمومی و شخصیتی بوده که پس از دوران تحصیلی طولانی مدت و گذشتن از مراحل مختلف گزینشی به دست می آید. افزایش حقوق اساتید در گرو کسب امتیازات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرائی و ا رتقاع مرتبه می باشد که طی سالیان طولانی  و فعالیت شبانه روزی در این حیطه ها حاصل می شود.
متاسفانه مدتی این جایگاه مقدس بنا به دلایلی که دقیقا روشن نیست دچار هجمه هایی شده است که شایسته اساتید فرهیخته نیست و این اواخر آن ها را درگیر مسایل حقوقی و معیشتی کرده است. با مصوبه هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس برای سال 1401 انجام شده است و اقدامات فراقانونی سازمان برنامه و بودجه حقوق اعضای هیات علمی به شدت کاهش می یابد و این باعث خواهد شد که اهداف مورد انتظار از دانشگاه ها مورد تهدید قرار گیرد.

این مصوبه ها باعث می شود به ویژه اساتید با سابقه دانشگاه مقدار زیادی از حقوق ماهانه خود را از دست بدهند و تمامی قوانین رتبه بندی و ارتقای اساتید با سابقه که طی سال ها تلاش و کوشش به دست آمده است از بین برود. نتیجه این بی تدبیری اساتید را درگیر مشکلات معیشتی پیش بینی نشده ای خواهد کرد که به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه ها و رسالت اساتید لطمه جبران ناپذیری وارد می نماید. در این راستا و در اعتراض به این اقدامات اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمعی اعتراضی در محوطه پردیس دانشگاهی و در کنار مقبره شهدای گمنام برگزار کردند و به مصوبات کمیسیون تلفیق و اقدامات سازمان برنامه و بودجه اعتراض خود را اعلام کردند.
مصوباتی که اعضای هیآت علمی به آن معترض هستند عبارتند از:
1- قرار دادن سقف حقوق برای اعضای هیآت علمی دانشگاه ها
2- تصویب مالیات پلکانی
3- در نظر نگرفتن خدمت اعضای هیآت علمی در مناطق کمتر برخوردار
4- قرار دادن سقف برای پاداش بازنشستگی
5- اختلال در پرداخت تمام وقتی جغرافیایی، حق التدریس، کارانه، سختی شرایط محیط کار و فوق العاده مدیریت
اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که مانند اساتید دیگر دانشگاه ها عمری است برای اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی تلاش و کوشش کرده اند و نقش به سزایی در پیشرفت کشور داشته اند اعتراض خود را به این مصوبات اعلام کردند و از دلسوزان کشور خواهان رسیدگی و جلوگیری از تصویب چنین طرح هایی شدند.
در پایان این تجمع در بیانیه ای اعلام شد که در اعتراض به این مصوبات تا اطلاع ثانوی کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه از تاریخ 23 بهمن ماه 1400 به استثنای فعالیت های مرتبط با درمان و سلامت جامعه علی رغم حضور اساتید در دانشگاه به حالت تعلیق درمی آید و تا حصول نتیجه با انسجام کامل تمامی اعضای هیآت اعتراضات ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفا لطفا پیام منو بزار، خداییش اعضای هیت علمی چه کاری مفیدی برای دانشگاه و مردم انجام میدن بهترین اتاق، جای آروم، بی سرصدا توی طبقات بالایی دانشکده، با حقوق آنچنانی، بعضا تعداد کمی پزشک هم هستن، مطب دارن و..... اینها بسیار پر ادعا هستن و نهایت خستگیشون تدریس به دانشجوها هست که خداروشکر الانم مجازی، اعتراض به مالیات رو باید بهورز بیچاره، پرستاری بیمارستان، خدمات بدبخت بیمارستان و نیروهای شرکتی بکنند که بعضا محتاج شام خودشونم هستن. اعتراض رو اون بهورز بیچاره باید بکنه که میره دم در خونه مردم ازش تست کرونا میگیره.... اون نیروی خدماتی که نظافت بیمارستان میکنه و هیچ از اضافه کاری و.... نداره، کاری به رئیس دانشگاه و ایراداتش و مشکلات دیگه ندارم اینا هیت علمی چقدر رو دارن، خداییش ازشون بپرس تو دوران کرونا چیکار برای مردم کردین بصورت مستقیم، جز 4 تا کاغذ مهر زدن و آمار دادن..... این عکسا آشناست این خانوما و آقایون همین کبنا نیوز خودت دوسال پیش بود فک کنم لیست نجومی کارانه اینا رو نشر دادی اونوقت اینا چرا دهنشون بسته بود؟؟ اینا رو باید امروز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ن..... من حرفی ندارم کارگر بیچاره چی بگه، تازه اینم بگم اکثرشون سهمیه دارن بچه هاشون پزشکی قبول شدن.... اینارو چرا پلاکارد نکردن. کبنا منتشر کن رسالت خودتو نشون بده دولت باید ازتون مالیات بگیره بده به 4تا بدبخت دیگه.
دکتر نسرین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
همکار هیات علمی در بهترین حالت ممکن از سی سالگی شروع به کار میکند. بدور از انصاف است تاوان ان همه بیخوابی ها، مطالعه کرذن ها، گذشتن از بسیاری از تفریحات هم سن و سالهاشون رو با فردی که از ۱۸ شاغل شده یا بدون تحصیلات خاصی شروع بکار کرده مقایسه شود. قیمت سی سال عمر و درس خوندن چقدره؟
نخبه کشی در اینده گریبانگیر همه خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
کاملادرست میگید. کادردرمان ماهاداریم زجرمیکشیدم پزشک یه نسخه می پیچه میره میخوابه خداتومن پول میگیره استادچکارمیکنه کپی پیست میکنه برادانشجوباپی دی اف. مجازی هم هس پیش خانوادش . بس کنیداین اعتراضای بی حاتون رو. بس گفتین پول شدین شکل کاغذ. حیف ماهاداریم ازکرونانجاتتون میدیم ودیده نمیشیم
پویا
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سر شما که اینهمه بی لیاقت هستید اساتید تمام زندگیشون شده مطالعه ، شما چی ؟ یه آمپول تزریق کردن شده زحمت . اساتید حقشونه که بالاتر از همه و بیشتر از همه حقوق بگیرند. چون زندگی نمیکنند. اون موقع میتونند زندگی کنند که دیگه نای زندگی کردن نیست .همش در حال نوشتن مقاله و مطالعه .شما چهارسال درس خوندید همین دو سال کرونا اومده یه کمی تو زحمت افتادید
Iran, Islamic Republic of
خانوم یا اقای محترم
Iran, Islamic Republic of
الان تو این ساعت کجا تشریف دارین لالا. ما کجا شیفت .چقد تو کارت استرس کشیدی !! چقد بیمار و همرا سرت داد زد!! حالا ما شدیم امپول زد بیا بزن
Iran, Islamic Republic of
عرضه میداشتی درس میخوندی
اونها عمرشون رو گذاشتن برای اعتلای جایگاه علمی ایران
شما چه خیری برای این مملکت داشتی؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
حتما اعضا هیت علمی نمیتونن کاری کنن چون مثل تو رو تربیت کردن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حرفات پر از بغض و کینست. از چیزی که خبر نداری چرا حرف میزنی. من هیات علمی ام. هر روز تا ۴و ۵ بیمارستانم از کارمند همان بیمارستان دریافتی کمتری دارم. شما شغلتونو بگین تا با سند مقایسه کنیم تا ببینیم حقوق و سختی کار کداممون بیشتره.
Iran, Islamic Republic of
دوستان این حرفای شما از روی ناآگاهیه . وای به حال مردمی که به اساتید دانشگاهاشون رحم نمیکنند.
شما مشکلتون اینه حقوق یک استاد تمام با ۳۵ سال سابقه کار و بسط میدین به همه اعضای هیات علمی. در حالی که اینطور نیست. مثال میزنم تا بفهمید چقدر دارید اشتباه میکنید. بنده با ۱۴ سال سابقه استخدام رسمی، هیات علمی پرستاری با مدرک کارشناسی ارشد شدم. حکمم با تمام وقت جغرافیایی کمتر از ۱۲ میلیون تومان است . تمام وقت جغرفایی یعنی منع از هرگونه فعالیت تخصصی. اضافه کار در مراکز خصوصی حتی در دانشگاه ها ی علوم پزشکی. که جدیدا مصوبه ظالمانه سازمان بودجه حق تمام وقتی رو میخواند قطع کنند و حقوق بنده به کمتر از ۹ میلیون میرسه.
و هر روز تا ساعت ۵ بیمارستان کنار دانشجوها و بیمارانم. در حالی که کارمند اداری همان بیمارستان با سابقه من و مدرک پایین تر ازمن دریافتی ۱۵ میلیون تومان داره و اصافه کارم میره در مطب و بیمارستان های دیگم اجازه کار داره الان شما بگید به کی داره ظلم میشه؟
.
Iran, Islamic Republic of
بفرما
ینه د بنیم کوچنه دلمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا بده برکت
Iran, Islamic Republic of
اعضای هیات علمی علوم پزشکی یاسوج از جمله ضعیفترین اساتید در سطح کشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
جایگاه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و هیئت علمی آن قابل مقایسه با هیچ جای دیگری نیست
مردم به وجودشان افتخار می کنند
و دغدغه اقتصادی نباید داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
اینکه قبلا ۵۰ میلیون میگرفتند و حالا ۳۰ میلیون البته جای اعتراض هم داره
Iran, Islamic Republic of
اخی بمیرم ک یارانه هاشون شایدقطع شد. 33میلیون هم کمه.؟ اخی چکارمیکنن؟ اگه مثل دانشمندان خارجی وابوعلی سینابودن چی میگفتن. اوففف
Iran, Islamic Republic of
ترابه خدا شما دیگه چراکم گیرتو مییاد
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
شماها دیگه چرا تگاه تو روی جوانان و کارگران و بی کاران جامعه کنید و خجالت بکشید طمع زیاد رزق را می برذ
Romania
جامعه ای که به اعضای هیات علمی نجومی بگیر بگوید برایش باید گریست اعضای هیات علمی افرادی هستند که شایستگی بالایی دارند و وظیفه مهمی دارند تمام وقت در اختیار دانشگاه هستند
با این سیاست اعضای هیات علمی را در کشور های دیگر خواهیم دید و تحقیقات در کشور به گل می نشیند.
Iran, Islamic Republic of
کجا رو آباد کردین؟ دانشگاه که تو رنگینگ علمی تو کشور آخری شده.... حق حرف اصلا ندارین
پارسا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مشکل مملکت ما اینه که یه سری آدم بیسواد بیشتر ارج و ارزش دارند تا نخبگان. به همین دلیل هیچ پیشرفتی نخواهند کرد. همون عضو هیات علمی نخبه اگه وارد بازار میشد ماهیانه درآمدش بالای ۲۰۰ میلیون بود حالا که اومده بچه های شما رو از بیسوادی نجات بده باید زیر سی میلیون بگیرد. واقعا براتون متاسفم افراد کوته بین و سطحی نگر.
Romania
حداقل حقوق هییت علمی ۳۳ میلیونه بدون حساب کارانه، اعتراضم هم ایکنیت؟
hamid
United States
یه استاد پرسابقه که تا 35 سالگی درس خونده و الان حدود 65 سالش حدکثرش 33 میگیره.. نه حداقلش 33 تومن عزیزمن.
Iran, Islamic Republic of
عادلانه ترین کاری که تا امروز جمهوری اسلامی ایران انجام داده همین گذاشتن سقف برای حقوق هیئت علمی ها می باشد.
Iran, Islamic Republic of
ماهی خداتومن میگیرن اعتراض هم میکنن کم نداریم جوون با استعداد تحصیل کرده و جویای کار به اجازه بدید ببین چند جووون با استعداد صف میکشن جمع کنید تو رو خدا حقوق های نجومی اعتراض الکی
Iran, Islamic Republic of
حقوق مفت خردیته .بابت چه باید مالیات کمتر از کارگر و کارمند بدهید. فیشهای حقوقیتون رو هم بدهید تا مردم بدانند منظورتون از حقوق کم چیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همینی هم که بهتون میدن زیاده خیلی هم زیاده مگه خون شما رنگین تر از بقبه اقشاره که حقوق چند ده میلیونی می گیرید
جامعه ای که برای درمان بیمارانش این قدر هزینه میشه اون بیماره راهکار افزایش حقوق شما نیست راهکار توجه باید به اصل و ریشه کار باشه که مطمئنا هیئت علمی اولویت نیست.
الهی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود
در یک کلام حق با کارکنان شریف علوم پزشکی است
_______
کار مجلس و دولت که در طول سال چندین ماه ذهن کارکنان را با مسائل مختلف مشغول می کند اصلا صحیح نیست. اینکه به اسم حقوق های نجومی مرتبا کسانی که به لحاظ عددی کمی حقوق های بالاتری دارند و این حقوق ها به دلایل قانونی بالاتر بوده و حتما تخصص های ویژه ای دارند و مشاغل پراسترس و حساس تری را اداره می کنند صحیح نیست.
-------
متاسفانه طی این چند سال اخیر آقای حاجی بابایی رسم غلطی را جا انداختند... آقای حاجی بابایی به طرز فوق العاده ای علاقه به ریاست کمیسیون برنامه و بودجه دارد و مهم ترین دلیل علاقه اش همین بحث حقوق ها هست... از نظر حاجی بابایی آدم نخبه و عادی و بیسواد و باسواد و شرایط کاری معمولی با سخت، جدیدالاستخدام و باسابقه با هم هیچ فرقی ندارند! این طرز تفکر اصلا خوب نیست ... طرز تفکر بسیار پوپولیسمی داره... تو این قضیه حقوق ها و محدودیت های مختلف حقوقی، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، مهندسان مشاغل سخت و قضات عالی رتبه و... هم بی انگیزه می شوند و هم متضرر می شوند... طبق قانون دولت موظف است هر سال به اندازه تورم حقوق ها را افزایش دهد. حالا اگر کسانی هستند که حقوق شان پایین تر است باید به صورت ویژه مبلغی براشون در نظر بگیرند (علاوه بر افزایش عمومی سالیانه). نه اینکه هر سال از متخصصین و سطوح بالای سازمان ها بگیرند و به سطوح پایین اضافه کنند... مطمئنا کسانی که حقوق های بالاتری دارند حتما مشاغل پیچیده تر و پراسترس تر و سخت تری را اداره می کنند و مالیات تصاعدی بیشتری هم پرداخت می کنند.. اینکه از یک طرف سقف حقوق تعیین می کنند و از طرفی مالیات را پلکانی می کنند و پاداش بازنشستگی را محدود می کنند کاملا اشتباه است....
اسمعیل
Iran, Islamic Republic of
هر جا سخن از فتنه است، نام کُبنانیوز می درخشد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
میخاین مالیات کمتر از بقیه بدین. و سقف حقوقم براتون بردان؟؟؟ شما استاد هستین واقعا.؟؟ وقتی 90 درصد هیئت علمیا با رانت وارد دانشگاه بشن آخرش این میشه. این دوستان دانشگاه رو اشتباه گرفتن. باید به داستان گریست😞😞😞
Iran, Islamic Republic of
همین که امثال تو با اون طرز تفکر هیئت علمی نشدن یعنی با زحمت به این جایگاه رسیدن
ایکاش جای زبون دراز و متشکر همت ببند داشتی
جان
Iran, Islamic Republic of
وقتی دلال رو تو دانشگاه راه میدن و جا نخبه و استاد جا میزنن بهتر از این اوضاع نباید انتظار داشت.
عدالت
United Arab Emirates
اینها فقط 12 سال دانشگاه درس خوانده اند.شب و روز باید مطالعه کنند و پزشک و جامعه را تربیت کنند و واکسن کرونا برای تو تزریق کنند تا نفله نشوی.در ترکیه حقوق اینها از 3000 دلار شروع می شود در کشورهای عربی از 10 هزار دلار.خموش
Iran, Islamic Republic of
بس کنید. منم خلاقم منم تولیدکننده ام. بس پول گرفتن جاشون میشه توبانک ها؟
Iran, Islamic Republic of
12سال درس خوندن. خب چندین برابرهم میگیرن. انتظاردارن بانک هابشه ب اسمشون. چندمیلیون نفرجوون بااستعدادترولی بی پولی ونداری داریم یکمم ب اینابرسن. استادای بزرگ توخونه نشستن. حیفففف این همه جوون ک صداشون شنیده نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
هیچی دیگه پزشکاواساتیدفقط درس خوندن بقیه نخوندن؟ بقیه مشاغل آدم نیستن؟ چراهرکی براخودش پیشرفت خودش تلاش میکنه زارمیزنه بایدحقوقم بیشتربشه چون درس خوندم؟ بس کنیدبس کنیدخودتونوفراموش کردین بخدا. خیلی هاشبانه روزادرس خوندن خلاقیت عالی داشتن ولی دیده نشدن شماهابااعتراض حقوق بیشترمیخواین دیده بشید؟ اندازه کافی پول بهتون میدن امتیازمیدن همه جاابهت میدن. چی میخوان دیگه؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
مایه تأسف هست هیات علمی علوم پزشکی با ابن همه دریافتی ،زورش بیاد مالیاتشو پرداخت کنه.گرچع بعضیهاشون با گرفتن زیرمیزی از بیمار جبرانش میکنند
دولت سیزدهم
Iran, Islamic Republic of
آفرین ابرین دولت عدالت برقرار می کنه مثل اینکه هیات علمی ها خودشان را تافته جدا بافته می دونند خودتون جمع کنید همه مردم در حد خودشان زحمت می کشند
Iran, Islamic Republic of
حالا قدر دکتر تاجگردون را متوجه شدید؟
اخراج
Iran, Islamic Republic of
چند تا استاد اخراج کنند می فهمند بودجه فقط مال اینها نیست کشور در تحریم هست دیگه از پول پاشی خبری نیست
علی
United Arab Emirates
حقوق نجومی و اعتراض😄😄
برخی جوونای مردم و کارگران و معلمان حدود ۳ ملیون می گیرند.
علی
United Arab Emirates
فکر کردید پیه برجام به تن شما نمی مالد?
پس راه نجات را دریابید.
من
Romania
بدبختن حقوقم کم میگیرن معترضن
Iran, Islamic Republic of
بس نیست اون همه خوردید حالاکه نوبت دادن مالیات هست فریادتون بلندشده؟حالا اگر راندمان کارتون چیزی بود حرفی نبود ...
Iran, Islamic Republic of
.بدون کمترین احساس مسوولیت
Iran, Islamic Republic of
اولا 90 درصدشون با پارتی بازی هیئت علمی شدن، ثانیا برید ببینید هفته ای چند ساعت کار مفید دارند که این قد ادعا دارند😏
علی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر از این هیات علمی? ها بیخود تعریف کردند که فکر می کنند چه گلی به سر این مملکت زدند و چقدر جامعه پیشرفته ای درست کردند.
کاش مقالاتشونو می فروختند ببینند اصلا خریدار داره?
همش کپی پیست هست و ضعیف و کار دانشجویانشان.
خودشون باورشون شده که خیلی مهمند.
کمیل
Iran, Islamic Republic of
بخدا همه بودجه مملکت برا شما. با چقدر راضی میشید بابا رو را برم. بابا کارگر بدبخت گوشه جنوب کشور نون نداره بخوره شما دیگه چه انسان‌هایی هستید. بخدا آخرت شما چطور محاسبه میشه نمیدونم. اگر درمان شما بداد شما برسه اونهم که پولش را می گیرید مفتی که نیست. خواهشا کمی با بودجه مملکت مدارا کنید اشکالی نداره به اون کارگره 20 میلیون تومان بدن به شما هم 40 میلیون نه اینکه به شما 30 میلیون به اون کارگر با هزار منت 5 میلیون.
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
بیشتر اعضای هیات علمی علوم پزشکی یاسوج از هند و کشورهای ضعیف مدرک خریدن.... حقشون نیست حتی بیشتر از یه کارمند حقوق بگیرن....
ضعیف ترین اعضای هیات علمی کشور هستن این عزیزان
رضا
Iran, Islamic Republic of
سیاست بسیار کثیفیه با این اوضاعی که برای پزشکان پیش اومده فرزندان این مملکت دیگه نمیخوان دکتر و استاد دانشگاه بشن
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1