تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۴۴۵۱۰
جشنواره ملی سردار بصیرت:

فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مقام اول جشنواره ملی سردار بصیرت را کسب کرد

۱
فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مقام اول جشنواره ملی سردار بصیرت را کسب کرد
کبنا ؛آئین اختتامیه جشنواره ملی "سردار بصیرت" با معرفی نفرات برگزیده به شکل مجازی در جهاد دانشگاهی واحد گرگان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، مهدی باقریان، رئیس کمیته داوران این جشنواره عنوان کردند: در بخش دلنوشته، "حسین دولت دوست" از فرهنگیان آموزش وپرورش استثنایی استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش آزاد مقام اول را کسب کردند.
ارسال ۸۱۱ اثر به بخش مسابقه این جشنواره
سیدجواد بنی‌کمال، دبیر جشنواره مذکور نیز در این آیین، خاطر نشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران چه در حدوث، چه در دوران گذار و چه امروز در دوران تثبیت و صدور، همواره اعتلا و فروغ خود را مرهون روحیه و نگاه راهبردی مبتنی بر فرهنگ جهادی بوده است.
وی با بیان اینکه، امروز کشور عزیزمان ایران اسلامی به عنوان امید کشورها و ملت های آزاده دنیا در پنجمین دهه از عمر انقلابی خود، در دورانی که موسوم به گام دوم انقلاب است، نیازمند ترویج و تعمیق روحیه جهادی می باشد، ادامه داد: این اتفاق مهم جز با اقدامات فرهنگی، هنری، علمی، رسانه‌ای و اجتماعی شاخص محقق نمی‌شود.
بنی کمال، با اشاره به اینکه رسالت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و همچنین ظرفیت های بسیار بکر و متعدد در این نهاد انقلابی، همه دست اندرکاران این مجموعه را به اجرای مفاد ابلاغیه بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری رهنمون می کند، افزود: بی شک شخصیت بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بهترین منابع موثر برای رسیدن به آمال و نقاط اوج اهداف ما در این حوزه خواهد بود، شخصیتی که نقطه کمال، جهاد و شهادت طلبی را با صداقت و باور راسخ به تصویر کشید.
وی با بیان اینکه در این جشنواره ۴۸۷ نفر با ارائه ۸۱۱ اثر در دو بخش دانش آموزی و آزاد در موضوعات رسانه ای، خبری، ادبی، هنری، علمی و پژوهشی مشارکت کردند، ادامه داد: شعر، کلیپ و نماهنگ، دلنوشته، نمایشنامه، کاریکاتور و نقاشی، موسیقی، خوشنویسی، هنرهای دستی و تجسمی، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش و مصاحبه، از محورهای این جشنواره بود.
وی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در بخش مقاله، آثار خود را در عناوین حاج قاسم و بصیرت، حاج قاسم و امنیت، حاج قاسم و توسعه اقتصادی، حاج قاسم و خودباوری، حاج قاسم و وحدت، حاج قاسم و صدور انقلاب و مرد میدان به بخش مسابقه ارسال کردند.
اختتامیه مجازی جشنواره ملی سردار بصیرت در گرگان+ اسامی برندگان
بررسی آثار در سه مرحله ابتدایی، میانی و نهایی
مهدی باقریان، رئیس کمیته داوران این جشنواره،  در این مراسم، تصریح کرد: هیئت داوران این جشنواره تلاش کرد تا فارغ از هرگونه نگاه‌های سیاسی حاشیه های غیرفنی و در راستای اهداف جشنواره با نگاه فنی و ترویجی به آثار نگاه کند.
وی با بیان اینکه در این جشنواره آثار از سه مرحله ابتدایی، میانی و نهایی عبور کردند، ادامه داد: در هر مرحله حداقل سه داور به ویژگی‌های فنی، ادبی و محتوایی با تاکید بر غنای مطالب و ظرافت ادبی، نگارش و اصول تحریر ارتباط با موضوعات جشنواره، خلاقیت، نوآوری و بیش از ۱۸ فاکتور فنی و محتوایی پرداختند.
باقریان، با تاکید بر این که هیات داوران جایزه ویژه خود را نیز به یک اثر ساده، بی پیرایه و سرشار از خلاقیت و محتوا اعطا کرد که در بخش دانش آموزی ارسال شده بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود به اعلام اسامی برندگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: در پوستر "الهام شربتی" شایسته تقدیر، در خوشنویسی بخش دانش آموزی "امیرحسین خلیلی" و در بخش آزاد "کامران شریفی" هر دو به مقام اول دست یافتند.
وی با بیان اینکه هیئت داوران در روزنامه دیواری هیچ کدام از آثار را شایسته کسب عنوان ندانست، توضیح داد: در عکس "نسترن قدیری" به مقام اول و در کتاب "شکیبا عباسی" و در مقاله "سیدملیحه حسینی" شایسته تقدیر شدند.
وی اضافه کرد: در دکلمه "سیده‌مهدیه مهدوی"، در کلیپ "احسان فقیهان" و نمایشنامه نویسی "مجتبی صفدری" به مقام اول رسیدند.
مهدی باقریان، با اشاره به اینکه "فرزانه سعادتمند و امیرحسین زارعیان" در بخش آزاد به ترتیب به مقام اول و شایسته تقدیر را از آن خود کردند، افزود: در بخش دانش‌آموزی نیز "معصومه وزیری" اول و "فاطمه گمرکی" شایسته تقدیر شدند.
وی در ادامه سخنان خود به برگزیدگان رسانه اشاره کرد و یادآور شد: از میان آثار ارسالی "فاطمه رایجی" به مقام اول و "الهام امینی و محسن علیپور" هر دو شایسته تقدیر شدند و در نقاشی، "نرگس قزلسفلو" و "محمدامین شهسوار" به ترتیب مقام اول و شایسته تقدیر را از آن خود کردند.
وی با اشاره به اینکه در دلنوشته، "حسین دولت دوست" در بخش آزاد اول و "ستایش شیخ ویسی" در بخش دانش آموزی به مقام نخست رسیدند، گفت: جایزه هیئت داوران به محدثه سعیدی اختصاص یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1