تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۴۳۹۰۸
شهروندخبرنگار؛

هدررفت آب در یاسوج در سایه فرسودگی شبکه توزیع آب

۰
هدررفت آب در یاسوج در سایه فرسودگی شبکه توزیع آب
کبنا ؛
یکی از شهروندخبرنگاران با ارسال فیلمی به این پایگاه خبری از هدررفت آب در خیابان گلستان 13 در یاسوج خبر داد. گفته می‌شود حدود یک هفته است که در خیابان گلستان 13 هدررفت آب وجود دارد. اما با این حال اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌هایی که احتمال داده می‌شود در آینده‌ای نزدیک دچار تنش آبی شود، به شدت از مسأله هدررفت آب رنج می‌برد. فیض الله پاسره  مدیر عامل پیشین آب و فاضلاب استان چندی پیش گفته بود ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهر یاسوج به دلایل مختلف از جمله فرسودگی شبکه هدر می‌رود و در این شهر دو برابر سرانه مصرف، آب آشامیدنی تولید می‌شود. علمدار آرمین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد نیز گفته بود بیش از ۶۰ درصد آب آشامیدنی در این شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه‌های توزیع آب و انشعابات غیرمجاز هدر می‌رود.
     
حال که مدیران پیشین و جدید آب و فاضلاب به چنین وضعیتی وقوف کامل دارند، روشن نیست که چرا اقدامی برای بهسازی و بازسازی شبکه‌های توزیع آب نمی‌کنند. استانی که هر لحظه امکان شکل‌گیری تنش آبی در آن وجود دارد، چرا باید با چنین حجمی از هدررفت آب روبه‌رو باشد؟
آیا اگر همین سیستم فرسوده‌ی شبکه توزیع آب اصلاح شود، بخش زیادی از مشکل تأمین آب شرب مردم حل نمی‌شود که دیگر نیازی به صرف هزینه‌های هنگفتِ سدسازی نباشد؟ همان‌طور که در فیلم نیز گفته می‌شود، حدود یک هفته است که در خیابان گلستان 13 یاسوج هدررفت آب وجود دارد. اما با این حال اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
فایل های مرتبط
1