تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۳۸۳۱
در استان کهگیلویه و بویراحمد:

برگزاری وبینار «آموزش و پژوهش مسأله محور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب»

۰
برگزاری وبینار «آموزش و پژوهش مسأله محور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب»
کبنا ؛وبینار «آموزش و پژوهش مسأله محور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، به همت بنیاد نخبگان استان ‮کهگیلویه‌وبویراحمد و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج و کارگروه علم و فناوری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، وبینار «اجتماعات نخبگانی دانشگاهی و آموزش و پژوهش مسأله محور با رویکرد بیانیه گام دوم» برگزار گردید. ‬‬‬‬‬
حجت الاسلام دکتر لک‌زایی گفت: هر انسانی به لحاظ آفرینش به گونه‌ای آفریده شده که در راستای تأمین نیازهای خود حرکت می‌کند و از خود واکنشی نشان می‌دهد، چرا که انسان موجودی نیازمند است که شامل دو دسته است: نیازهای اولیه (نیازهای زیستن) و نیازهای ثانویه (نیازهایی برای به‌زیستن (حیات طیبه)).
وی افزود: خود اساتید و دانشجویان و حتی دانشگاه باید از علم استاد بهره‌مند شوند و از طریق آن علم، به یک مهارت و توان‌مندی برسد و مشکلی از جامعه ما را حل نماید.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: آموزش مسأله محور، یعنی آموزشی که حل مسائل نظری و مسائل میدانی و عملیاتی مورد نیاز جامعه را هدف خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: پژوهش مسئله محور، پژوهشی است که معطوف به حل مسائل نظری و مسائل واقعی موجود در سطح جامعه باشد که در نهایت منجر به حل مسائل و مشکلات اساسی شود.
حجت الاسلام دکتر لک‌زایی تأکید کرد: وقتی می‌گوییم جامعه از علم منتفع شود به این معنی است که دانش ما باید معطوف به پنج نهاد اساسی کشور باشد که شامل نهاد خانواده، نهاد حکومت، نهاد بهداشت، نهاد تعلیم و تربیت و نهاد اقتصاد است.
حجت الاسلام دکتر لک‌زایی افزود: در حکمرانی نهاد علم مشکلات زیادی داریم. به طور مثال بخشی از تحقیقات و پژوهش‌های ما باید معطوف به ارتقای خود آموزش و پژوهش باشد.
رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش و پژوهش مسأله محور می‌خواهد همه نیازهای انسان را حل کند و عوامل بدبختی، فقر، ناامنی، جهل، بیماری و ... شناسایی و مقابله و حذف نماید.

در بیانیه گام دوم انقلاب، اولین توصیه مقام معظم رهبری، توصیه به علم و پژوهش است. یعنی اگر می‌خواهیم در گام دوم انقلاب به یک جامعه پیشرفته تبدیل شویم، که الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت در حال برنامه‌ریزی برای آن است، باید علم و پژوهش ما معطوف به حل مشکلات ایران شود.
وقتی ما از آموزش و پژوهش مسأله محور صحبت می‌کنیم، باید آموزش و پژوهش ما به هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم معطوف شود: یعنی منجر به اجرا و تقویت اقتصاد مقاومتی شود؛ منجر به تأمین استقلال و آزادی جامعه شود؛ معطوف به تقویت اخلاق و معنویت شود؛ عزت ملی، روابط خارجی و دشمن‌شناسی را تئوریزه نماید.
در این وبینار، بیش از 150 نفر از اساتید دانشگاه‌های استان، مستعدین برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، اساتید راهبر و دانشجویان برگزیده طرح شهید احمدی روشن شرکت داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
‌تجمعات آزاد می‌شود؟

‌تجمعات آزاد می‌شود؟

تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد....
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
1