تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۴۲۲۷۲
در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نگرانی‌های کرونایی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد / آخرین وضعیت کرونا از زبان یزدان‌پناه ( + فیلم )

۱
۰
نگرانی‌های کرونایی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد / آخرین وضعیت کرونا از زبان یزدان‌پناه ( + فیلم )
کبنا ؛معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس جدید کرونا (اومیکرون) در بیش از ۶۰ کشور جهان، مسئولان و متولیان آمادگی مقابله با شیوع این ویروس جدید را در استان داشته باشند.
     

 به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی روز شنبه (20 آذر ماه 1400) در نشست استانی مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج که با حضور مدیران عضو این ستاد در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با تبریک روز پرستار اظهار داشت: تلاش پرستاران در ایام کرونایی جهادی بوده است.
 وی افزود: روند شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها کاهشی شده است.
 هاشمی بیان کرد: هم اینک شرایط استان در حالت آرامش قبل از طوفان است و نباید خیلی خاطر مردم از کرونا آسوده شود. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این روزها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در استان عادی انگاری صورت می‌گیرد و مردم در تجمعات حضور می‌یابند.
 هاشمی ابراز داشت: تالارها و باغ‌ها ظرفیت پذیرش ۳۰ درصدی مسافران و مهمانان را رعایت نمی‌کنند و بیش از حد معمول افراد وارد این مکان‌ها می‌شوند.
 وی تاکید کرد: با اینکه کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشوری در تزریق واکسن کرونا برای دانش اموزان را دارد اما خانواده‌ها از عدم رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان نگرانند.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در کلاس‌ها بیش از حد پذیرش صورت می‌گیرد، رعایت فاصله گذاری بین دانش اموزان انجام نمی‌شود و استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: هنوز نگرانی‌هایی از بابت شیوع ویروس وجود دارد چرا که در کشورهای آفریقایی نوع جدیدی از کرونا تشخیص داده شده و هر آن خطر ابتلا به چنین نوع از ویروس در کشور و در استان ما هم وجود دارد.
 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در واقع آرامش قبل از طوفان را اکنون مشاهده می‌کنیم که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است هر چند که در استان ما این دستورالعمل‌ها کاهش یافته و انتظار نظارت و پیگیری بیشتری از سوی مسئولان داریم متأسفانه عادی انگاری باعث می‌شود که مشکلات در آینده بروز پیدا کند.
 این معاون استاندار یادآور شد: موضوع دیگر یعنی نبود سیستم تهویه در کلاس‌های درس بخصوص در مناطق سردسیری از نگرانی‌های ما به شمار می‌رود.
 وی در ادامه با اشاره به موضوع تغییرات گفت: تغییرات در هر جایی وجود دارد ما نیز به نوبه خود تاکنون چندین مرتبه عزل و نصب شده‌ایم اما هیچگاه دست از کار و تلاش نکشیده‌ایم که باید این کار با جدیت انجام شود.
 رقابت کهگیلویه و بویراحمد با استانی دیگر در ابتلا به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست به آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد که هم اکنون تعداد 6 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند او همچنین آماری مسرت‌بخش از تعداد بستری‌های کرونایی در استان ارائه کرد یزدانپناه البته به آماری نه چندان خوشایند از ابتلا به کرونا نسبت به مانگین کشوری اشاره کرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین به آماری جالب توجه از واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان اشاره کرد.
وضعیت کرونا در گچساران از آبی به زرد تغییر یافت
 سرپرست مرکز بهداشت گچساران گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونایی این شهرستان از آبی به زرد تغییر یافت و در چند روز گذشته ۲ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.
احمد پاکدل روز شنبه (20 آذر ماه 1400) به ایرنا گفت: ۲۲۷ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند و هم اکنون ۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گچساران بستری هستند.
وی بیان کرد: ۵۹ هزارو ۵۸۲ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۱۷ هزارو ۵۶۴ نفرآنها مثبت بوده است.
پاکدل اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۷ هزارو ۲۵۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته‌اند.
 وی افزود: طرح واکسیناسیون خانه به خانه در روستاهای زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان گچساران هم اکنون در حال اجراست.
 پاکدل تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از مبتلایان بستری در بیمارستان‌های گچساران ۸۰ نفر هم در قرنطینه خانگی هستند.
  وی ابراز کرد: تاکنون ۱۶۸ هزار و ۴۴۷ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف این شهرستان تزریق شده که از این میزان ۸۷ هزار و ۴۷۴ نفر در دُز اول و ۷۷ هزارو ۶۵۸ نفر در دُز دوم واکسن کرونا را در شهرستان دریافت کردند.
 پاکدل گفت: بیش از ۱۹ هزارو ۵۴۴ دُز واکسن کرونا به دانش آموز در این شهرستان تزریق شده است.
 وی ادامه داد: تا کنون به ۹۷ درصد از دانش آموزان گروه هدف این شهرستان واکسن نوبت اول تزریق شده است.
 پاکدل با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از مرگ و میر است گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی و بهداشت فردی می‌توان از مبتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.
 شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.  هم اینک ۱۱۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۵۳ نفر مبتلای قطعی و ۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.  از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۸۳ هزار و ۶۳۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یا برداشتن محدودیت ها .عادی انگاری هم در جامعه زیاد شده این زنگ هشداری است
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
فایل های مرتبط
1