تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۴۱۱۱۲
معاون قضایی و رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد:

مختومه شن 20 فقره پرونده قتل در استان در سال گذشته/ آزادی 71 نفر از محکومان مالی با وساطت شوراهای حل اختلاف در سالجاری و آزادی 112 نفر از محکومان جرائم عمد و غیر عمد/ جذب همکاری داوری و میانجیگری در سالجاری/ افزایش آمار طلاق در استان نگران کننده است

۱
۱
افزایش آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
کبنا ؛معاون قضایی و رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است. بهتر است که زوجین قبل از ازدواج بر اساس عقل انتخاب کنند نه احساسی و عاشقانه.
به گزارش کبنا به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان در هفت ماهه امسال ۲۴ هزار و ۵۶۹ فقره بوده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۸۰ فقره پرونده مختومه شد که از مجموع پرونده‌های وارده قابل سازش ۳۰ درصد آن‌ها منجر به سازش شده است.
 حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی در آستانه ۱۸ آبان سالروز بنیانگذاری شورای حل اختلاف در نشست با اصحاب رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ فقره پرونده قتل بررسی و محکومان با وساطت بزرگان و شورای حل اختلاف و حمایت اولیا دم از چوبه دار نجات یافتند.
وی افزود: در سال جاری نیز یک فقره پرونده قتل در لنده منجر به جلب اولیا دم شده و برای جلب رضایت اولیاء دم در تعدادی پرونده دیگر در تلاش هستیم.
رئیس شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین در مدت هفت ماهه سال جاری ۷۱ نفر به علت بدهی مالی در زندان بودند که با وساطت شورای حل اختلاف ۱۶ میلیارد و ۲۹۴ هزار ریال از طلبکاران آن‌ها جلب رضایت گردید.
 معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال راهکاری هستیم که صلح، محله محور شود و یک نسخه بدل از پرونده شاکیان به مسجد همان محله ارسال و با وساطت در مساجد شاهد صلح و سازش باشیم.
وی ادامه داد: امسال ۱۱۲ زندانی جرائم عمد و غیر عمد از زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی با طلبکاران از زندان آزاد شده‌اند
رئیس شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به صورت آزمونی و غیر آزمونی جذب همکاری داوری و میانجیگری می‌کند و علاقه مندان می‌توانند در این عرصه ورود کنند. وزمان ثبت نام از ۱۸ آبان ماه آغاز شده و تا ۲۸ آبان ماه جاری ادامه دارد.
حجت الاسلام ساجدی تصریح کرد: متأسفانه طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد، روز به روز در حال افزایش بوده و آمارها نگران کننده است و باید قبل از عقد یک فرهنگ سازی صورت گیرد که زوجین با تحقیق و آشنایی کامل ازدواج کنند.
وی گفت: سن طلاق در استان بین ۲۰ تا ۴۰ سال بوده و زوجین پس از حداکثر ۶ سال از همدیگر جدا می‌شوند.
ساجدی درپایان از رسانه‌ها خواست تا ضمن آگاهی بخشی به مردم استان، تلاش نمایند مردم آستانه تحملشان را بالا ببرند و برای موارد و اختلافات کوچک به دادگاه‌ها مراجعه نکنند.
شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۰ شعبه شهری و روستایی، ۵۲۶ نفر عضو و ۲۳ قاضی ثابت و کشیک فعالیت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی طلاق ۹۰ درصدش خانواده است
که فکر میکنن بچشون زن گرفته باید ببینن که زنش چه میخوره چه میپوشه و چه میکنه اگر یه قانون بذارن که خانواده ها دخالت نکنن دو نفر که از اول هم رو پذیرفتن تا اخرش هم به هم وفادارن نه اینکه حرف و حاشیه وارد زندگیشون کنی
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1