تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۰۹۲۸
رئیسی، گوشی شنوا و روحیه ای مشورت پذیر دارد

روایت وکیلی از دیدارش با سیدابراهیم رئیسی

۱۳
۰
روایت وکیلی از دیدارش با سیدابراهیم رئیسی
کبنا ؛چهارشنبه شب گذشته با دعوت دفتر رئیس جمهوری در جلسه‌ای با حضور و جهت گفت و شنود با آقای رئیسی به همراه جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب شرکت کردیم. این جلسه که چند ساعت به طول انجامید در فضایی صمیمی و بدون تشریفات مرسوم برگزار شد. حدود دو ساعت از وقت جلسه در اختیار دوستان رسانه‌ای قرار گرفت که هرکدام به اقتضای کارکرد رسانه‌ای خود، تحلیلی از وضع کنونی ارائه دادند. وجه مشترک صحبت همکاران، تحسین رفتار مردمی و حضور میدانی آقای رئیسی بود. اما تمرکز انتقادات بر نامفهوم بودن منطق انتصابات دولت و نامعلوم بودن برنامه عمل در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی بود. بر این مبنا، همکاران نیز هرکدام برای بهبود شرایط، پیشنهاداتی مطرح کردند. حقیر نیز در زمان مقرر نکاتی عرض کردم. برای من نیز مانند سایرین، جدوجهد رئیس جمهوری در شکستنِ حصار مقامات عالی و نمایشِ مردمیِ خدمت و حضور میدانی رئیس جمهوری، قابل تحسین و تقدیر بود. بدون تعارف جناب رئیسی، گوشی شنوا و روحیه ای مشورت پذیر دارد. بی واسطه و باحوصله نقدها و پیشنهادات را می شنود. این رفتار را در قوه قضاییه نشان داد و تا اکنون نیز در دولت چنین کرده است. تا اکنون رئیس جمهور را شخصیتی مصمم و باانگیزه دیده‌ایم و این بسیار امیدبخش است.
اما درخصوص عملکرد صدروزه دولت چند نکته به نظرم مهم آمد که طرح کردم. در دو حوزه اقتصاد و سیاست خارجی، گفتمان روشنی از دولت ندیده ایم. ما در این حوزه بحران های اساسی داریم و وضعیت خطرناکی را سپری می کنیم. تعلل در اتخاذ تصمیمات سخت و بزرگ می‌تواند آثار جبران ناپذیر داشته باشد. اینکه همچنان گفتمان روشنی از دولت، با تحلیل اقدامات صدروزه، در این دو حوزه نمی‌بینیم، دلهره آفرین است و زنگ خطری جدی است. در سیاست خارجی بیش از ظرفیت کشور، مشغول پرداخت هزینه هستیم و اقدامات صدروزه چشم اندازی از پایان وضعیت فعلی به دست نمی دهد. در حوزه اقتصاد نیز برای مقابله با تکانه های تورم زا، هیچ برنامه مشخصی ارایه نشده است. تیم اقتصادی مع الاسف در فضای عمومی و کارشناسی باورپذیر نیفتاده‌اند. کارت اطمینان بخش و قابل اتکایی از این تیم هنوز رو نشده است. به نظر من با وجود مشارکت پایین در این انتخابات نسبت به انتخابات های پیشین، ادراک عمومی آقای رئیسی مثبت است. اساساً جایگاه امروز او محصول ادراک مثبت عمومی پیرامون خودش است. باوجود اتمسفر ناامیدی در جامعه، جناب رئیسی از معدود کسانی است که در کنج اذهان مردم مقداری شانس برایش وجود دارد. آقای رئیسی باید از این ادراک مثبت عمومی و کورسوی امید موجود صیانت کند. شانس بد او این است که به اندازه اسلاف خود فرصت ندارد. هم وضع کشور بحرانی تر است و هم، در نتیجه فشارهای مداوم اقتصادی در این یک دهه، تاب‌آوری مردم کمتر شده است. لذا ماه عسل دولت زود تمام می شود و مردم سخت منتظر تغییرِ عاجل هستند. فکر کنم رئیس جمهور خود بهتر از هرکس می‌داند که چقدر فرصت کم است. برآیند حضور میدانی و سیاست ها باید همانطور که در انتخابات وعده داده شد، به بهبود ملموس معیشت مردم منجر شود. در چنین وضعی ادراک عمومی در سایه اتمسفر امید مثبت می ماند، در غیر اینصورت باید منتظر رویگردانی و دلخوری فزاینده مردم بود.
آقای رئیسی نیز در‌ پایان ضمن جمع بندی، پاسخگوی انتقادات بودند. او با بیان محدودیت ها و تنگناها بسیار مصمم و امیدوار به آینده نشان می‌داد.
آنچه از این دیدار قابل استنباط است اینکه همچنان آقای رئیسی برغم مشغله بسیار و انتظارات فراوان برای شنیدن دیدگاه گروه‌های مختلف و منتقدین گوش شنوا و از حوصله قابل تحسین برخوردار است. نکته جالب صحبتهای او در پاسخ به چرائی برخی انتصابات، تاکید مکرر بر عدم رودربایستی با اعضای کابینه و مدیران درصورت اثبات ناتوانی در پیشبرد ماموریت‌های محوله بود.
به یاد دارم روزی یکی از وزرای دولت قبل به نقل از آقای روحانی می‌پرسید که به‌رغم لشکر نیروهای رسانه‌ای چرا او (روحانی) دست به سفید هم که می‌زند سیاه می‌نماید؛ و هرکار خوبی که بکند به چشم نمی‌آید؛ در پاسخ عرض کردم مشکل آقای روحانی کمبود رسانه حامی نیست بلکه پای ایشان در عدم ارتباط بانخبگان لنگ است. اکنون همین ارتباط، تبدیل به نقطه قوت آقای رئیسی در این آوردگاه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا اورمزد
Iran, Islamic Republic of
جناب وکیلی:
اگر آقای سید ابراهیم رییسی این همه فضایل و کرامات و بصیرت و هوشیاری دارند و حضرتعالی هم دلداده و مریذ ایشان شده ای چرا سال ۱۳۹۶ در فصل و برتری شیخ حسن روحانی آن همه آسمان به ریسمان می بافتی و ستایش و مجیزگویی حسن روحانی را میکردی؟؟؟؟
آن مدیران رسانه ای اصلاح طلبی که عرض کردید. همچون شما تفکرات فصلی و دوره ای دارند؟؟
تشکیلات شیخ حسن روحانی برای هر کسی که بد بود برای شما و تاجگردون نور علی نور بود. خوب به شماها خوش گذشت!!!

اردوگاه اصلاح طلبان تا مأمن افرادی چون شماست ، ره به جایی نخواهد برد......
تاریخ قضاوت خوبی در مورد امثال شما نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
بسیار تحلیل زیبا و بجایی ارائه داده اید. همه واقفند که ایشان و امثال ایشان نه اصلاح طلب
زریر
Iran, Islamic Republic of
بسیارمتاسفم که بدون توجه به محتوای صحبتهای دکتروکیلی همچنان عده ای کوته فکردرخط کشی صفروصد گرفتارند
آنچه درصحبتهای آقای وکیلی نقل شده انتقادبه عملکردبوده والبته تحسین رفتارشخصی آقای رئیسی واین همان آزادگی است
بهار
Iran, Islamic Republic of
جناب وکیلی خیلی مهربونه هر دولتی که بیاد ازش تعریف می‌کنه ، خدایش آدم به این مهربونی دیده اید
فریدون
Iran, Islamic Republic of
باز هم پیدات شد منفعت طلب
ممو
Iran, Islamic Republic of
اقای وکیلی
بعید نیست فردا صبح از مسلک اصلاح طلبی به اصولگرایی بروی
یکبار شانس بهت روی اورد و با توجه به لیست نماینده تهران شدی
خودت هم خوب میدانی در زادگاهت نره گاه اندازه انگشتان یک دست رای برای دهیاری هم نمیاری
Iran, Islamic Republic of
رئیسی و اطرافیانش نباید به این اقا رو بدن. ایشون خودش بکشه هم هر دو جناح سیاسی قبولش نذازن
اسفندیار
Iran, Islamic Republic of
شما که از برکت دولت روحانی در لیست امید به مجلس رفتی و نیروهایت را کاشتی و محصولش را هم برداشت کردی. از برکت همین نفوذ 5 صفحه از روزنامه ات آگهی شده و بازارت گرم است و فقط صفحه اول و آخر مطلب هست.
الان هم با این مطالب بدنبال جایگاهی در دولت هستی .
اما با همه اینها کاش بقیه نماینده های استان در حمایت از نیروهای توانمند ملی کمی هم از شما یاد بگیرند!!!!!
حزب
Iran, Islamic Republic of
اقای وکیلی با همین دست فرمان برو جلو خیلی خوبه!!!
Iran, Islamic Republic of
بی شک نه اقای روحانی و نه اقای رییسی نمیتوانند کاملاسیاه یا سفید مطلق باشند ولی یکی از نقاط ضعف اقای روحانی حرکت پاندولی بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا بود که خودش و جامعه را بلاتکلیف کرده بود بدتر از ان سربراوردن چهره هایی همچون اقای وکیلی است واین جامعه و سیاست را بشدت اشفته وضعیف میکند
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای رئیسی بخواد به افضات و اطلا کلام افراد توجه کند و اعتماد به مشاوران مثل آقای روزنامه نگار داشته باشد هم فاتحه خودش بخونه هم فاتحه مملکت را بخونه چون هرانچه عیان است چه حاجت به بیان است آقا تا دیروز همه هم وغمش حسن روحانی بود دوباره کمر به خدمت برای رئیسی بسته
باوی
Iran, Islamic Republic of
نان به نرخ روز خور که میگن .
من
Iran, Islamic Republic of
یه کوچولو هم درمورد اون پست مناطق آزاد وجزیره ی کیش صحبت میکردی با آقای رئیسی بد نبود
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1